true
یکی از مسائلی که میتواند یک کارآفرین را کاملاً ذوقزده کند و به هیجان آورد، رسیدن به یک فکر و ایدهی جدید است.
محصولی جدید، راهی نو، طرحی تازه و کاری متفاوت میتواند در آنان ایجاد انرژی کند و آن ها رابرای رسیدن به نمونهی عینی یک ایدهی ذهنی برانگیزد.
کارآفرینان معمولاً برا ی انجام کارها و فعالیتهای خود از ایدههای نو کمک میگیرند. ممکن است این ایده و طرح جدید زاییدهی ذهن خود کارآفرین باشد.
در غیر اینصورت از ایدههای کارکنان خود کمک میگیرد و به استقبال نظرهای بدیع آنان میرود. به عبارتی دیگر مهارت ویژهی یک کارآفرین اولا توانایی شناسایی افرادی است که ایدههای بکر و عملی در ذهن دارند، ثانیاً توانایی ایجاد فضایی مساعد برای پرورش طرحهای آنان است.
بدین ترتیب سازمانی که با مدیریت یک فرد کارآفرین فعالیت میکند مرکزی برای رشد و پرورش استعدادها و ایدههایی ناشناخته است. ایدههایی که بعضاً مضحک و عجیب به نظر میرسد. کارآفرینان بر روی همین ایدهها سرمایهی فکری، زمانی و مالی میگذراند تا شکوفه شوند. حتی بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که یک ایدهی موفق آن است که در ابتدا اعجاب همگان را برانگیزد و حتی آنان را به خنده وا دارد.
بهترین ایده ها از منشی ها و دانش آموزان به دست می آید.( ساموئل والتون)
ایده می تواند به خاک بخورد یا به جادو تبدیل شود ، این بستگی به فردی دارد که با آن برخورد می کند.(ویلیام برنباخ )
همواره افکار خود را روی کاغذ بیاورید و نگذارید از ذهنتان فرار کند. ( دکتر رابینز)
فکر خوبی دارید؟ چرا نشسته اید؟ کاری برایش بکنید . ( مارک تواین)
true
false
false
false