×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

آیت الله نوری همدانی فقر را یک امر عارضی دانست و خاطرنشان کرد: اگر برنامه های اسلامی عملی شود هیچ فقری باقی نمی ماند، چون به برنامه های اسلام عمل نشده فقر در جامعه بوجود آمده است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آیت الله نوری همدانی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ابراز امیدواری کرد: فقر در کشور ما ریشه کن شود و کسی از بیکاری ناراحت نباشد.
وی با بیان اینکه اقتصاد یک بازوی کشور است، گفت: بازوی اقتصاد باید قوی و پاسخگو باشد و فقر و بیکاری را از بین ببرد و عمران و آبادی را بوجود بیاورد.
این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه غرب تشنه اسلام است، گفت: هر کجای دنیا که قدم می گذاری انقلاب اسلامی ایران عظمتی دارد و این به معنای صدور انقلاب است.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادماه با بیان اینکه اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد، تصریح کرد: یک انسان کامل انسانی است که به همه ابعاد توجه کند، اسلام کمال انسان را در یک بعد خلاصه نمی کند، انسان کامل کسی است که به موازات توجه به امور فرهنگی و سیاسی اقتصادی به تمام ابعاد توجه داشته باشند.
وی مساله اقتصاد را مساله مهمی در دنیا دانست و ابراز داشت: حرکت ها و شورش های مردمی در اروپا منشا اقتصادی دارد، حرکت های مردم منطقه خاورمیانه نیز جنبه سیاسی دارد چرا که حکومت های شان اسلامی نیست و دست نشانده غرب هستند.
این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اهمیت خدمت در اسلام تاکید کرد: در حکومت ولایی و اسلامی هر کسی که در شغل حساسی گام بر می‏دارد توفیقی از جانب خداست.
همچنین شهباز یزدانی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه منطقه آزاد چابهار در استان سیستان و بلوچستان و نیز موقعیت استراتژیک این منطقه در کشور گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور نقش موثر و بسزایی در توسعه محور شرق ایفا می کند که اگر به درستی روند فعالیت های بازرگانی و تجاری مدیریت و برنامه ریزی شود در آمد کشور در این حوزه حتی بیشتر از نفت هم خواهد شد.
یزدانی افزود: چابهار با دسترسی به آبهای آزاد و امکان فعالیت های بازرگانی با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده تا ظرفیت های بازرگانی و ترانزیتی این منطقه افزایش و موجبات نفع کشور را فراهم آورد.
وی همچنین تکمیل زیرساخت هایی همچون راه آهن و بندر را برای منطقه آزاد چابهار بسیار ضروری دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به موقعیت دینی و اعتقادی منطقه و وحدت بین شیعیان و اهل سنت، اجرای برنامه های فرهنگی در اولویت اهداف این سازمان قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false