true
مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل گفت:براساس پیشبینیها، میزان درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه از خدمات ارزش افزوده تا سال ۲۰۱۵ به ۴۰ درصد میرسد،
باقر صمدی در کنفرانس بینالمللی خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، با بیان اینکه ایرانسل تاکنون توانسته خدمات ارزش افزوده بسیار متنوعی را برای اولین بار در کشور به مشترکین خویش ارائه دهد و پشتیبان ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده و تامین کنندگان محتوا و تجاریسازی آن در کل کشور است، گفت: حدود ۷۴ درصد درآمد دیتای ایرانسل از محل خدمات متنی و ۱۸ درصد آن مربوط به دیتاست.ایرانسل این آمادگی را دارد که در دانشگاههای مختلف از کرسیهای مربوط به مباحث خدمات ارزش افزوده مخابراتی حمایت کند و امکانات مادی و معنوی خود را در اختیار دانشگاهها و موسسات آموزش عالی قرار دهد.
صمدی با اشاره به گسترش مفاهیمی نظیر موبایل بانکینگ و تجارت موبایل و دولت موبایل در دنیا تصریح کرد: هم اکنون ایرانسل نیز دو نوع سرویس تجاری و عادی را برپایه خدمات ارزش افزوده در اختیار مشترکان و متقاضیان قرار میدهد و در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده است.
مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل، در مورد برنامههای سال آتی ایرانسل نیز به ارائه خدمات مبتنی بر ویترین و اپ استور اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات موبایل مبتنی بر رایانش ابری، SDP ،RCS را برای ارائه به شرکتهای تجاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.وی گفت: از جهت بازاریابی و گسترش بازارهای مختلف در حوزه ارائه سرویس به شرکتها و دانشگاهها نیز ایرانسل این امکان را دارد که سرویسهای متنوعی را به جامعه دانشگاهی ارائه دهد و براین اساس از صاحبان ایدههای مربوط به این بخش دعوت میکند که برای تجاریسازی سرویسشان با ایرانسل وارد مذاکره شوند.
صمدی درباره سرویسهای ارزش افزوده که در سالهای آینده در دستور کار ایرانسل قرار دارد، گفت: در توسعه بازار سرویسهای خدمات ارزش افزوده هماکنون نسل سوم و چهارم در حال عرضه است و براین اساس اگرچه تاکنون درآمد اپراتورها بر مبنای صوت و مکالمه بوده اما اکنون بیشتر درآمد اپراتورهای پیشرو، برمبنای دیتاست که بزودی نیز این در کل دنیا اتفاق خواهد افتاد.
صمدی با بیان اینکه هم اکنون در دنیا تمرکز بر حفظ مشتری به جای جذب مشتری است، تاکید کرد: تمرکز بر ارائه بسته های افزایشی و ارائه اپ استورها در دنیا گسترش پیدا کرده و ارائه سرویسها بر اساس نیاز مشتری طبقه بندی میشود.
مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل با بیان اینکه تا پیش از این در تکنولوژی نسل دوم موبایل سرویسها بر مبنای متن و اطلاعات بر بستر GPRS و EDGE ارائه میشدند افزود: با ورود فناوری نسل سوم و چهارم در دنیا، سرویسها بر مبنای خدمات دیتا ارائه میشوند.
وی با بیان اینکه درآمد آینده اپراتورهای تلفن همراه از طریق سرویسهای دیتا به دست میآید به گزارش موسسه تحقیقاتی اینفورما اشاره کرد و گفت: میزان درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۰۹ از محل دیتا ۲۰ تا ۲۲ درصد بوده که پیشبینی میشود این درآمد تا سال ۲۰۱۵ به ۴۰ درصد برسد. این در حالی است که این رقم در کشورهایی مانند ژاپن و آمریکای شمالی هم اکنون ۴۰ درصد برآورد میشود.
صمدی با بیان اینکه درآمد ایرانسل بعنوان اپراتور پیشرو در حوزه خدمات ارزش افزوده کشور، در سال ۲۰۰۸ از محل دیتای با احتساب پیامک ۲۴ درصد بوده که هماکنون این رقم به ۳۰ درصد رسیده است اضافه کرد: درآمد ایرانسل از محل دیتا بدون احتساب SMS که خدمات ارزش افزوده را شامل میشود در سال ۲۰۰۸ حدود ۲ درصد بوده که به ۵ درصد در سال جاری رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه این آمار از روند گسترش تکنولوژی و علاقه مشتریان به استفاده از آن حکایت دارد گفت: با وجودی که در سال ۲۰۱۵ فناوری نسل سوم و چهارم، تکنولوژیهای مسلط بازار خواهند بود تمرکز بر بستر خدمات ارزش افزوده میتواند نقش موثری در درآمد اپراتورها ایفا کند.
او همچنین با اشاره به درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه گفت: درآمد این اپراتورها از محل پیامک ۵۱ درصد و از محل اینترنت موبایل ۳۵ درصد است و انتظار میرود این آمار در سال ۲۰۱۴ کاهش یابد و ۴۰ درصد آن به درآمد از محل خدمات ارزش افزوده موبایل تبدیل شود.
صمدی با بیان اینکه حدود ۷۴ درصد درآمد دیتای ایرانسل از محل پیام کوتاه و ۱۸ درصد آن مربوط به دیتا است خاطرنشان کرد: این نشان میدهد که پیام کوتاه نقش پررنگی در کشور داشته و خدمات دیتا نیاز به توسعه بیشتر بازار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات ارزش افزوده در دنیا و گسترش سرویسهای متنی ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: شرکتهای مختلف ارائه اپ استورها را در دستور کار خود قرار دادهاند.
صمدی از ارائه دفتر کار همراه به سازمانها و شرکتهای تجاری به عنوان استراتژی سال آینده این اپراتور خبر داد و گفت: در سال بعد دنبال آن هستیم که سرویسهای M2M، بانکداری همراه و پرداختهای خرد و پسورد یکبار مصرف و NFC به مشترکان عرضه کنیم. توسعه سرویسهای مبتنی بر موقعیت از جنبه اطلاعات شهری و تبلیغات منطقهای نیز در این بخش قرار می گیرد.
true
false
false
false