true
صادرات محصولات فناورانه جهان در سال های اخیر ۳۰ درصد رشد داشته که این امر نشان دهنده تمرکز بازار بر این نوع صنعت است.
مهدی صفاری نیاگفت: درصورتی که محصولات دانش بنیان ازفناوری بالا بهره برده باشند اقتصاد بازار را تسخیر می کند.
وی حمایتهای دولتی، عمومی، فنی و حقوقی را از جمله موارد حمایتی مهم در جهت توسعه صادرات فناوریهای پیشرفته دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر این حمایتها پارکهای علم و فناوری وظیفه تسهیل وظایف شرکتهای دانشبنیان را برعهده دارند.
رییس پارک فناوری پردیس درباره برند سازی و ایجاد پتنت توسط شرکت های دانش بنیان گفت: برند سازی یکی از راه های موثر در افزایش میزان صادرات غیر نفتی در کشور است؛ به عنوان مثال در سالهای اخیر در حوزه صنایع میکرو الکترونیکی و الکتریکی چین و ژاپن ۲۰ درصد و آمریکا ۱۱ درصد بازارهای فناورانه جهانی را در اختیار داشته اند.
رییس پارک علم و فناوری پردیس خاطرنشان کرد: وجود بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری برای ارتقاء کیفی فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکها موجب شد تا محصولات فناورانه بسیاری عرضه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک ها و مراکز رشد کشور فعالیت می کنند که حمایتهای منطقی دولت از محصولات نوآورانه موجب تقویت بخش تحقیق و توسعه و اشتغال متخصصان ایرانی در بخشهای مختلف علمی شده است.
صفارینیا اضافه کرد: یکی از مولفههای توسعه دانشبنیان همکاریهای بینالمللی علمی است که در این راستا نمایشگاه فناورانه روسیه درایران با هدف آشنایی شرکتها و موسسات فناور روسیه با مجموعههای علمی ایران برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف تسریع روند انتقال فناوری و تعریف همکاریهای فناورانه میان دو کشور ایران و روسیه، در حوزه های مختلف فناوری از جمله الکترونیک ومیکروالکترونیک، مخابرات، تجهیزات پزشکی،هوافضا، زیست فناوری و فناوری نانو، زمین شناسی، و مواد جدید و فناوری های مرتبط با صنعت نفت،گاز و پتروشیمی، توسط شبکه فن بازار ملی ایران برگزار شده بود.
true
false
false
false