×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۳ هزار مدرسه به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و تا سه سال آینده تلاش می‌کنیم همه مدارس کشور را به این فناوری مجهز کنیم، از استقرار نظام ۳ ـ ۳ـ ۶ از مهر امسال خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آموزش و پرورش را به گونه‌ای ریل‌گذاری می‌کنیم که ایران را به آرامش برساند و کشور را برای یک آینده بلند و افتخارآفرین آماده کند.

وی با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها به این نتیجه برسند که آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است، قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: مطمنم هر مسئولی که در مسولیت و سمت خود صادقانه کار کند، پاسخ آن را دریافت می‌کند، چرا که مردم ایران با حساسیت و ظرافت، کار مسئولان را رصد می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با اجرای تحول بنیادین که زیرساخت‌های آن از ۲ سال پیش آماده شده، دانش‌آموزانی را تربیت خواهیم کرد که پس از اخذ دیپلم افرادی دارای تفکر، اندیشه و نوآوری خواهند بود و این تحول در برنامه‌های خود تربیت دانش‌آموزان را به گونه‌ای سازماندهی کرده است که در آن دانش‌آموزان با زندگی و نیازهای جامعه ایرانی آشنا هستند.

یکی از اشکالات جامعه ایران این است که کمال دانش را در اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترا می‌داند

حاجی‌بابایی تاکید کرد: یکی از اشکالات جامعه ایران این است که کمال دانش را در اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترا می‌دانند، این در حالی است که اگر شناخت دقیق و فرهنگسازی مناسب از مشاغل مختلف در جامعه وجود داشته باشد، یک تکنیسین نیز می‌تواند همانند یک فردی که دارای مدرک دکتراست، ارج و قرب داشته باشد و آموزش و پرورش به دنبال این فرهنگسازی و ایجاد شناخت از مشاغل و همچنین ارزش کار و کارآفرینی در جامعه است.

وی گفت: شاید من وزیر و یا سایر مسئولان نیز به شکلی در محاورات خود در این‌ امر مقصر باشیم، اما آنچه که سند تحول در نظام تعلیم و تربیت به دنبال آن است، تغییر نگرش‌ها به شغل و کار و کارآفرینی است و همان‌گونه که دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از هنرستان‌ها به محضل اخذ مدرک فنی خود وارد بازار کار می‌شوند، در صدد هستیم تا دانش‌آموزان را در سایر رشته‌ها به این درجه از مهارت برسانیم.

سند تحول بنیادین به دنبال آموزش و پرورش بومی است

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول بنیادین به دنبال آموزش و پرورش بومی است که تقلیدی نباشد، چرا که تاکنون علیرغم برنامه‌های متفاوت نتوانسته دانش‌آموز دانش‌بنیان و متناسب با اعتقادات ایرانی و اسلامی را تربیت کند. این درحالی است که ما به دنبال انسان‌هایی هستیم که مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و در این راستا با یک برنامه بومی و در تراز بین‌المللی تولید نیروهای متفکر، دانش‌پژوه، تفکرمحور و خلاق را در دستور کار قرار داریم.

وزیر آموزش وپرورش در خاتمه با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: تولید ملی یکی از مولفه‌های اقتدار ملی است و در همه دنیا، کشوری که دارای اقتدار باشد قطعا از سرمایه‌گذاری بالا، اشتغال مناسب، امنیت بالا و رفاه و آرامش برخوردار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false