×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور از تمدید عرضه اوراق مشارکت طرح توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا اول تیرماه، خبر داد.

وی گفت: با استفاده از درآمدهایی چون اوراق مشارکت در حال حاضر ۲۰ استان به شبکه ریلی کشور متصل شده‌اند و عملیات اجرایی اتصال ۷ استان دیگر نیز در حال انجام است.به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسین نازدار درخصوص محل تأمین بودجه احداث راه آهن در کشور تصریح کرد: علاوه بر بودجه سنواتی دولت در بخش توسعه راه آهن، برخی پروژه‌ها به عنوان مهرماندگار بودجه جداگانه‌ای از دولت دریافت می‌کنند، اما یکی از منابع مهم تأمین مالی پروژه‌های ملی درآمد از محل فروش اوراق مشارکت است که خوشبختانه استقبال خوب مردم از این اوراق تاکنون تأثیر بسیاری زیادی در پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ریلی کشور داشته است.
وی یکی از پروژه های ریلی در دست ساخت را راه آهن قزوین-رشت عنوان کرد و گفت: این پروژه بخشی از طرح قزوین- رشت- انزلی- آستارا است که پس از آن به کشور آذربایجان متصل می‌شود. احداث این مسیر ریلی در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب برای اتصال کشورهای آسیای میانه و اروپا و خلیج فارس است که با تکمیل این کریدور راه‌های باستانی ابریشم، مروارید و مسیر هند و سند احیا و باعث رونق اقتصادی کشورها خواهد شد.
وی در خصوص ویژگی‌های فنی و اقتصادی این پروژه افزود: این پروژه با طول ۱۶۵ کیلومتر دارای ۲۲ تونل و ۶۲ دستگاه پل با ویژگی‌های خاص است که به عنوان مثال یکی از این پل‌ها به طول ۶۰۰ متر بر روی آزادراه قزوین- رشت به طور کابلی احداث شده است و به طور کلی راه آهن قزوین- رشت دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و استثنایی فنی است.
او ادامه داد: این پروژه علاوه بر این که باعث بهره‌وری و اشتغال در منطقه می‌شود و همراه با رشد گردشگری و افزایش حجم جا به جایی کالا رشد اقتصادی استان گیلان را در برخواهد داشت و با توجه به حجم بالای کار به صورت سه شیفت در کارگاه‌های اجرایی امیدواریم تا حدود یک سال دیگر به بهره‌برداری برسد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور درباره برخی از پروژه‌های مهم ریلی در حال احداث در کشور گفت: در حال حاضر ۲۰ استان به شبکه کشور ریلی متصل شده‌اند و ۷ استان نیز در حال اتصال هستند. تمرکز اصلی توسعه راه‌آهن روی ۳۴ طرح ریلی کشور از جمله راه آهن قزوین- رشت، کرمانشاه- خسروی، اتصال مراغه- میاندوآب به ارومیه، مسیر دوخطه ریلی تبریز، اتصال استان همدان به شبکه ریلی کشور و راه آهن خواف- هرات و… است.
وی افزود: اتصال دو شهر خرم آباد و ارومیه به عنوان مرکز استان به شبکه ریلی و استان‌های خراسان شمای، جنوبی، ایلام و کهکیلویه و بویر‌احمد نیز از اولویت‌های بعدی ما هستند.
نازدار با تأکید بر استفاده از تخصص و سرمایه ایرانی در احداث شبکه ریلی کشور افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور موجود است و بیش از ۱۰ هزار کیلومتر دیگر نیز در حال احداث داریم که طراحی، ساخت و بهره‌برداری تمام شبکه ریلی کشور توسط مهندسان ایرانی انجام می‌‌شود که در تاریخ سازندگی کشور از نظر کیفی و کمی بی‌نظیر است.
گفتنی است مقرر بود عرضه مرحله اول اوراق مشارکت طرح توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال ۹۱ از ۲۰ تا ۲۸ خرداد ماه صورت گیرد که با توجه به استقبال مردم عرضه این اوراق تا اول تیرماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این اوراق با سود علی الحساب سالیانه ۲۰ درصد، معاف از مالیات، بی‌نام و امکان بازپرداخت در سررسید است که توسط دولت جمهوری اسلامی تضمین شده و امکان بازخرید آن تا یک سال با سود ۱۸ درصد و بیش از یک سال با سود ۵. ۱۹ از طریق کلیه شعب بانک تجارت کشور به فروش می‌رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false