×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

اکوپارس:تعداد ۱۳ عنوان استاندارد آموزش دوره های آموزش مسأله محور – طرح ملی تربیت مهندسان فردا- در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تهیه و تدوین شد.

دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام این خبر بیان داشت: عروسک سازی، ساخت قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی، گیوه بافی، بورس و تجارت الکترونیک، ربات مسیریاب، کیمیکار (ماشین های شیمیایی) ۱، زیر دریایی مدل ۱، طراحی سایت و هک، کامپیوتر کودکان، سازه های ماکارونی ۱، ربات جنگجو، هواپیمای مدل، انیمیشن و پویانمایی، عناوین ۱۳ استاندارد آموزشی مذکور هستند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص آموزش های مسأله محور بیان داشت: دوره های آموزشی طرح ملی تربیت مهندسان فردا با رویکرد آموزش های مسأله محور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، ماده ۱۹ و ۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تحقق شعار “هر ایرانی حداقل یک مهارت” برای نخستین بار از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تابستان امسال در استان های کشور آغاز شده است.

دکتر کورش پرند، تصریح کرد: این آموزش ها برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از تابستان امسال در رشته هایی همچون رباتیک، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرک سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الکترونیک، ماشین های با سوخت شیمیایی، تولید قطعات پلاستیک و کامپوزیتی، سازه های ماکارونی، گیوه بافی، عروسک سازی و … برگزار

می شود و برای تمامی دوره ها، بسته آموزشی شامل جزوه، سی دی دوره و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها تهیه شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه اظهار داشت: تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی کار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه کار تیمی و رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذکور است.

وی افزود: در دوره های آموزشی مسأله محور برخلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص توسط کارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارائه پروژه، شایستگی های لازم را کسب می نماید.

شایان ذکر است، به منظور کشف استعدادها و ترغیب دانش آموزان به کارهای عملی، پژوهشی و ایجاد فرهنگ کار گروهی و ایجاد رقابت سالم، در پایان کلاس های آموزشی، مسابقات مهارتی در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برای همه رشته ها تدارک دیده شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false