true
با تکمیل عملیات اجرایی دوخطه شدن راهآهن تزرج – بندرعباس مسیر ریلی بافق تا بندرعباس بهطول ۶۲۰ کیلومتر دوخطه شد.
به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مصطفی معینی – معاون فنی و زیر بنایی راهآهن – با اعلام این خبر، افزود: با اجرا و تکمیل پروژه دوخطه شدن محور ریلی تزرج – بندرعباس شاهد افزایش ۱۰۰درصدی ظرفیت حملونقل بار و مسافر در محور بافق – بندرعباس و افزایش حملونقل کالا از مسیر ترانزیتی مذکور به ۴۰میلیون تن در سال خواهیم بود.
معینی با اشاره به اینکه دوخطهشدن کریدور ریلی شمال – جنوب در مسیر تهران – بندرعباس به طول ۱۶۰۰کیلومتر در دستور کار جدی راهآهن است، گفت: در حال حاضر ۱۵۰کیلومتر اول از این مسیر یعنی از تهران تا قم به صورت دو خطه فعال است و بیش از ۶۲۰کیلومتر انتهای مسیر نیز امروز با تکمیل پروژه محور تزرج – بندرعباس در دو خط، آماده ارائه سرویس به مسافر و کالاهای ترانزیتی عبوری است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن از جمله ویژگیهای بارز عملیات اجرایی دوخطهکردن راهآهن تزرج – بندرعباس را مدت زمان کوتاه اجرای طرح و قیمت تمام شده پایین پروژه در نتیجه مدیریت منابع و زمان اعلام کرد و گفت: اجرای ۱۸۰کیلومتر عملیات ریلگذاری در طول کمتر از یکسال، به واسطه اجرای این پروژه به عنوان یک رکورد بیسابقه در کارنامه راهآهن جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.
معینی خاطر نشان کرد: سرعت طراحی مسیر در خطآهن تزرج – بندرعباس برای قطارهای مسافری، ۱۶۰کیلومتر بر ساعت پیشبینی شده است که با توجه به شیب و فراز و هندسه و شعاع مسیر و ناوگان راهآهن این سرعت میتواند متفاوت باشد.
معاون شرکت راه آهن با اشاره به اینکه مسیر ریلی تزرج – بندرعباس به عنوان بخش مهمی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب کشور همواره مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و راهآهن جمهوری اسلامی ایران بوده است، هزینه اجرای این طرح را در بخش روسازی ۴۷میلیون یورو سرمایه گذاری از محل اعتبارات طرحهای عمرانی اعلام کرد.
وی با اشاره به تحریم های اعمال شده بر پیکره اقتصاد کشور تصریح کرد: این حجم سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در پروژه تزرج- بندر عباس نشانگر حمایت جدی دولت از توسعه خطوط ریلی و گسترش ترانزیت است.
معینی یاد آور شد: پروژه علایمی کردن دو خطه بافق – بندرعباس و اجرای سیستم atc , ctc و تراکبندی مسیر نیز در حالحاضر با هدف افزایش ایمنی و سرعت و ظرفیت سیر در محور مذکور در دست اقدام است.
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: خط آهن دو خطه تزرج – بندرعباس بیش از دو ماه است که با تکمیل ۱۰۰درصدی مسیر در دست بهرهبرداری آزمایشی است و به زودی با حضور مقامات عالی اجرایی کشور رسما افتتاح خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مناقصه تکمیل دوخطه شدن کریدور شمال – جنوب در مسیر قم (محمدیه) تا بافق بهصورت همزمان در بخشهای زیرسازی، روسازی، علائم الکتریکی و ساختمان و ارتباطات با برآورد هزینهای بالغ بر ۱۲هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.
معینی با اشاره به اینکه دوخطهشدن کریدور ریلی شمال – جنوب در مسیر تهران – بندرعباس به طول ۱۶۰۰کیلومتر در دستور کار جدی راهآهن است، گفت: در حال حاضر ۱۵۰کیلومتر اول از این مسیر یعنی از تهران تا قم به صورت دو خطه فعال است و بیش از ۶۲۰کیلومتر انتهای مسیر نیز امروز با تکمیل پروژه محور تزرج – بندرعباس در دو خط، آماده ارائه سرویس به مسافر و کالاهای ترانزیتی عبوری است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن از جمله ویژگیهای بارز عملیات اجرایی دوخطهکردن راهآهن تزرج – بندرعباس را مدت زمان کوتاه اجرای طرح و قیمت تمام شده پایین پروژه در نتیجه مدیریت منابع و زمان اعلام کرد و گفت: اجرای ۱۸۰کیلومتر عملیات ریلگذاری در طول کمتر از یکسال، به واسطه اجرای این پروژه به عنوان یک رکورد بیسابقه در کارنامه راهآهن جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.
معینی خاطر نشان کرد: سرعت طراحی مسیر در خطآهن تزرج – بندرعباس برای قطارهای مسافری، ۱۶۰کیلومتر بر ساعت پیشبینی شده است که با توجه به شیب و فراز و هندسه و شعاع مسیر و ناوگان راهآهن این سرعت میتواند متفاوت باشد.
معاون شرکت راه آهن با اشاره به اینکه مسیر ریلی تزرج – بندرعباس به عنوان بخش مهمی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب کشور همواره مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و راهآهن جمهوری اسلامی ایران بوده است، هزینه اجرای این طرح را در بخش روسازی ۴۷میلیون یورو سرمایه گذاری از محل اعتبارات طرحهای عمرانی اعلام کرد.
وی با اشاره به تحریم های اعمال شده بر پیکره اقتصاد کشور تصریح کرد: این حجم سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در پروژه تزرج- بندر عباس نشانگر حمایت جدی دولت از توسعه خطوط ریلی و گسترش ترانزیت است.
معینی یاد آور شد: پروژه علایمی کردن دو خطه بافق – بندرعباس و اجرای سیستم atc , ctc و تراکبندی مسیر نیز در حالحاضر با هدف افزایش ایمنی و سرعت و ظرفیت سیر در محور مذکور در دست اقدام است.
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: خط آهن دو خطه تزرج – بندرعباس بیش از دو ماه است که با تکمیل ۱۰۰درصدی مسیر در دست بهرهبرداری آزمایشی است و به زودی با حضور مقامات عالی اجرایی کشور رسما افتتاح خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مناقصه تکمیل دوخطه شدن کریدور شمال – جنوب در مسیر قم (محمدیه) تا بافق بهصورت همزمان در بخشهای زیرسازی، روسازی، علائم الکتریکی و ساختمان و ارتباطات با برآورد هزینهای بالغ بر ۱۲هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.
true
false
false
false