×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

آنها که به اصطلاح این‌کاره‌اند خوب می‌دانند چگونه پولشان را خرج کنند.

 خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای اینکه یک خودروی صفر بی‌کیفیت بخرند، دست روی یک مدل بالاتر اما دست دوم بگذارند.
به گزارش «پرشین خودرو»، اما انتخاب یک خودروی کارکرده برای خودش بایدها و نبایدهایی دارد.
تجربه نشان داده سلیقه‌ ایرانی‌ها بیشتر به سمت و سوی یک محصول تمیز است. منظور این است که ما اغلب در اولویت اول خودمان به رنگ ندشتن بدنه، تمیزی کابین و سالم بودن صندلی‌ها توجه می‌کنیم. بعد از این بررسی‌هاست که می‌رویم سراغ مسائل فنی.
آنچه در ادامه خواهید خواند گلچینی است از خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومان. اما یادتان باشد این اعداد و ارقام کاملاً سلیقه‌ای و متاثر از ده‌ها عامل است. 
پژو ۴۰۵ نقره‌ای مدل ۸۴؛ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
یادتان باشد بیمه این ۴۰۵ها را خوب چک کنید. تودوزی‌هایشان را هم همینطور. دیسک و صفحه‌هایش خیلی زود تمام می‌شوند. مدل‌های ۸۴ با موتور فرانسوی‌ هستند. پس بد نیست قبل از پرداخت پول، آن را به یک تعمیرکار نشان دهید.
پراید هاچ‌بک مشکی روغنی کره‌ای مدل ۷۴؛ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
اگر سالم باشد از هاچ‌بک‌ها جدید هم باکیفیت‌تر است. ولی قدرتش کمتر و مصرفش بیشتر از جدیدهاست. هاچ‌بک‌ها را اغلب جوانان می‌خرند. می‌خرند و با سرعت می‌تازند. همین امر دو نکته دارد. اگر خوب راه می‌رود پس سالم است ولی اگر خیلی خوب راه رفته باشد استهلاک قطعاتش نیز بالا رفته است. مدل‌هایی که با رنگ روغنی هستند خیلی زود چرک را نشان می‌دهند مخصوصاً که مشکی هم باشد. پولوس‌ها و جلوبندی این هاچ‌بک را در نظر داشته باشید.
پراید صندوقدار سبز مدل ۸۹ دوگانه سوز CNG؛ ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
این دوگانه‌سوزها را مراقب باشید. خیلی زود به خرج می‌افتند. از فروشنده معاینه فنی‌اش را بخواهید. کارکرد موتورشان را جایی نشان دهید. گول بیمه درازمدتش را نخورید. رنگ‌شدگی بدنه آن هم سبز، خیلی تابلو خودش را نشان می‌دهد.
وانت پیکان مدل ۸۸ دوگانه‌سوز سفید؛ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
در جریان باشید آنها که اهل خرید و فروش وانت هستند از یک اصطلاح رایج استفاده می‌کنند؛ بار نخورده. یعنی روی محفظه عقبش‌اش باری قرار نگرفته. شما زرنگ باشید. اصلاً این حرف را باور نکنید. ولی از طرفی نگران هم نباشید. این خودروها مخصوص کار طراحی شده‌اند. یادتان باشد وانت پیکان دوگانه‌سوز خیلی جان کارهای سنگین را ندارد. اگر روی محفظه‌ بار ورق گالوانیزه باشد،‌ چه بهتر.
پراید ۱۴۱ مدل ۹۰ نقره‌ای SX؛ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
به نوشته بازار خبر، می‌دانید که پرایدهای ۱۴۱ هیچ تفاوتی از نظر فنی با بقیه مدل‌ها ندارند. بزرگ‌ترین تفاوت همان درب عقبشان است. در حقیقت ۱۴۱ همان مدل صندوقدار است که شیشه عقب با درب صندوق یکی است. می‌گویند همین درب، خیلی زود به صدا می‌افتد. چه این خودرو و چه خودروهای دیگر، حتماً باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. اگر مدت زمان اتمامش گذشته بود، یک هزینه تمدید بیمه نیز افتاده‌اید. اغلب ۱۴۱ها فرمان هیدرولیک دارند و این برای پراید یک نعمت است. اگر ABS هم داشت که نور علی نور.
جیپ صحرا مدل ۷۵ مشکی؛ ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان
چانه‌زنی کنید ۵ میلیون هم می‌فروشد. اما جیپ است دیگر. به درد کارهای روزمره نمی‌خورد. مصرفش هم وحشتناک بالاست. کلاً خانوادگی نیست. ولی بی‌اندازه جوانان را به سمت خودش می‌کشد. اغلب گیربکس‌های هندی رویشان نصب بود. قبل از خرید، این نکات را چک کنید: زاپاس بند، سلامت دنده کمکی و پولوس خلاص کن و لاستیک‌های آج‌دار.
روآ مدل ۸۷ دودی متالیک؛ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
ایران‌خودرو اصرار دارد که ROA با RD خیلی تفاوت دارد. واقعیت این است که روآ بی‌اندازه تنبل و پرمصرف است. درست مثل همان آردی‌. اصحلاک قطعاتش هم کم نیست. با این حال نظرتان را عوض نکنید، اگر اهل مسافرت هستید خیلی به کارتان می‌آید. حتماً قبل از خرید با یک تعمیرکار مطمئن مشورت کنید. حتی شده هزینه کنید تا یک چک‌آپ کامل از آن بگیرند باز هم ارزش دارد.
پژو ۲۰۶ بژ متالیک مدل ۸۲؛ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. فقط در جریان هستید که قضیه مربوط به ۱۰ سال پیش است؟ ویژگی ثابت همه ۲۰۶ها هزینه‌های بالای نگهداری‌اش است. اگر از نظر فنی سالم باشد، تقریباً تا آخر عمر دیگر اذیت نمی‌کند. مخصوصاً که اوایل دهه ۸۰ اوج استفاده از قطعات فرانسوی روی این خودرو بود. یک خرابی فیلتر هوا در ۲۰۶ می‌تواند منجر به خرابی کل موتور شود.
رنو PK مدل ۸۱ زرشکی؛ ۳ میلیون تومان
احتمالاً‌ ارزان‌ترین چیزی است که با این قیمت گیرتان می‌آید. پارس‌خودرو از همان روز اول که PK و بعدها New PK را تولید می‌کرد به شدت مورد انتقاد بود. موتور این خودرو همان موتور پراید است. در ظاهر باید قدرت خوبی داشته باشد. البته که همینطور است ولی درصد خرابی قطعاتش خیلی زیاد است. این را از دارندگان این خودرو و تعمیرگاه‌های مجاز بپرسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false