×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

۸۲درصد جمعیت کشور و بیش از ۲۱هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش ایرانسل هستند.متوسط قطع تماس ناخواسته در شبکه ایرانسل ۷۹صدم درصد است.افزایش ۱۰۹ درصدی ترافیک دیتای مشترکان ایرانسل…

 
علیرضا قلمبر دزفولی با اشاره به پوشش  شبکه تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور و تمام منطقه خلیج فارس گفت: در پروانه صادره برای ایرانسل در سال هفتم قراردادی باید حدود ۹ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گرفتند اما تا ۳۰ مهر ماه امسال، ۲۱ هزار و ۵۱۵ کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار داده ایم.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری ششمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی ایرانسل اکنون نزدیک به ۸۲ درصد است، افزود: در خصوص پوشش شهرها بیش از ۲۲۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۲۴ هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی ۵۷ درصد در پوشش شهری، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
دزفولی اظهار داشت: در پوشش جاده‌ای هم بیش از ۲۱ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور با رشد سالانه ترکیبی ۶۱ درصد تحت پوشش هستند. در حوزه پوشش جمعیتی رشد سالانه ترکیبی ۱۳ درصد است. به میزانی که پوشش جمعیتی افزایش می‌یابد، افزایش یک درصدی پوشش جمعیتی شبکه ممکن است سرمایه‌گذاریی را طلب کند که در ابتدا برای ۵ یا ۱۰ درصد پوشش شبکه انجام شده است.
وی افزود: در طی این مدت ایرانسل بیش از ۱۶ هزار سایت با رشد ترکیبی ۳۸ درصد در کشور نصب و را‌ه‌اندازی کرده است که ظرفیتی معادل ۱۰۴ هزار TRX در سطح کشور ایجاد کرده است.
به گفته دزفولی، ایرانسل در سال جاری علاوه بر تکمیل همه پروژه‌های Core و سوئیچ‌های اصلی شبکه در ۱۰ مرکز سوئیچ اصلی، پروژه سوئیچ‌های فرعی در همه استان‌های کشور را تکمیل کرده و درحال حاضر از ۴۷ سوئیچ فرعی در ۳۱ استان کشور برخوردار است.
او با اشاره به اینکه رسیدن به پوشش ۸۲ درصدی در کل شهرهای کشور، گفت: ایرانسل در چارچوب پروانه خود باید در مهر ۹۱ میزان قطعی تماس‌های خود را به ۱.۵ درصد می‌رساند که درحال حاضر متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل ۷۹ صدم درصد است.
 
 
مدیرعامل ایرانسل در گزارشی درباره رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت‌های ایرانسل، تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل با سیم‌کارت های دائمی این اپراتور را ۳۹۴ اپراتور با ۳۸ درصد رشد و رومینگ سیم‌کارت اعتباری را ۱۳۰ اپراتور با ۵۱ درصد رشد و رومینگ سیم‌کارت‌های دیتا را با ۲۷۶ اپراتور با ۱۰۰ درصد رشد نسبت به سال قبل عنوان کرد.
او با اشاره به امکان استفاده و مکالمه با سیم‌کارت‌های ایرانسل در برخی خطوط هوایی بین‌الملل نیز افزود: همچنین امکان استفاده از کارت شارژ برخی اپراتورهای خارجی در کشور مقصد برای شارژ سیم‌کارت‌های ایرانسل فراهم شده است.
 
افزایش ۱۰۹ درصدی ترافیک دیتای مشترکان ایرانسل
دزفولی گفت: پیش‌بینی میشود ترافیک دیتا در دنیا در سال ۲۰۱۵ معادل کل ترافیک دیتا تا سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند.
به گفته وی، ۱۰۰ درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS و ۹۸ درصد آن تحت پوشش EDGE است و دو درصد باقی‌مانده به نقاط کم جمعیت و جاده های کشور اختصاص دارد که به سرعت بالای GPRS نیاز ندارند.
دزفولی اظهار داشت: درحال حاضر حداکثر سرعت سیم کارت های ایرانسل با تکنولوژی نسل ۲.۷۵ تلفن همراه ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکان حدود ۶۰ کیلوبیت بر ثانیه است.
او افزود: رفتار مشترکان ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکان ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهر ماه سال ۹۰ نسبت به مهر سال ۸۹ معادل ۷۳ درصد بوده است.
 
راه‌اندازی مراکز تماس منطقه‌ای و توسعه نقاط فروش
دزفولی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات مشترکین ایرانسل ۶۸۰ نفر کارشناس، آماده پاسخگویی هستند، گفت: رویکرد ایرانسل از سال گذشته توسعه مراکز تماس منطقه‌ای بوده و درحال حاضر مراکز تماس در شهرهای تهران، تبریز، شیرازو مشهد مقدس فعال است و تلاش می کنیم آن را در برخی مناطق کشور که ممکن است گویش محلی برای شهروندان در آن شهرها یک قابلیت عمده ایجاد کند، ارایه بدهیم.
وی، ارایه سرویس‌های پیشرفته از جمله سامانه پاسخگویی خودکار (IVR) با استفاده از سیستم یکپارچه مدیریت روابط مشتریان (CRM) را جزو اقدامات انجام شده در حوزه مرکز تماس ایرانسل عنوان کرد.
دزفولی با اشاره به اینکه درحال حاضر ایرانسل بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نقطه فروش در سطح کشور دارد که ۶۵ درصد آن بر پایه فروش الکترونیکی است، گفت: این نقاط شامل ۲۵ هزار و ۷۰۰ خودپرداز، ۵۶۰ وب کیوسک، بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ عامل فروش و خدمات پس از فروش و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پایانه فروشگاهی هستند.
به گفته وی، علاوه بر این امکان تهیه شارژ ایرانسل از طریق مسیرهای دیگری نظیر اینترنت، تلفن همراه، بانکداری همراه ایرانسل، نرم افزارهای بانکداری و سامانه تلفن گویا فراهم شده است.
 
رشد ۹۳ درصدی مشترکان وایمکس ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به رشد ۹۳ درصدی مشترکان وایمکس این اپراتور در مقایسه با سال قبل، تعداد آنها را ۳۳۷ هزار مشترک با ۷۸۶ نماینده فروش وایمکس در استان‌های تحت پوشش  و ۷۲۷ سایت در ۳۴ شهر از ۷ استان کشور ذکر کرد و گفت: میزان ترافیک مورد استفاده مشترکان وایمکس ایرانسل نیز طی یکسال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.
به گفته وی، دسترسی به اینترنت، VPN سازمانی، تلفن اینترنتی و تماس‌های تصویری خدماتی که ایرانسل در حوزه وایمکس ارایه می‌دهد و چتر وایمکس نیز به محض نهایی شدن مراحل اجرایی آن با رگولاتوری ارایه خواهد شد.
وی از تامین زیرساخت ارتباطی شبکه اختصاصی مجازی بیش از ۲۰ بانک، موسسه اعتباری و شرکت در ۷۳۴ نقطه کشور توسط وایمکس ایرانسل خبر داد.
 
درآمد ۸۱ هزار میلیاردی دولت از محل پروژه ملی ایرانسل
دزفولی با اشاره به حداکثر بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخل کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی برای تحقق استفاده از توانمندی داخلی با ایرانسل همکاری دارند.
وی، میزان اشتغال مستقیم ایرانسل را ۱۸۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: ایرانسل موفق به کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۴۰ هزار نفر شده است.
 
دزفولی، کل درآمد دولت ازمحل پروژه ملی ایرانسل از آغاز به کار تا به امروز را ۸۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که از این مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیما توسط ایرانسل به دولت پرداخت شده است.
او با اشاره به تحقق و ایجاد سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی، انتقال دانش و آموزش تخصصی نیروها، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه‌های چهارم و پنجم، نوآوری و تحرک و نشاط در بازار تلفن همراه کشور، تحقق فناوری نسل ۲.۷۵ در کشور، ایجاد مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۰ هزار شغل در کشور، کاهش تصدی‌گری دولت وافزایش درآمدهای آن، استفاده از توان بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی، کاهش قابل ملاحظه سیم‌کارت و سرمایه‌گذاری خارجی با بیش از ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از دستاوردهای ایرانسل به عنوان یکی از پروژه‌های موفق اصل ۴۴ در کشور عنوان کرد.
دزفولی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در شبکه ایرانسل همه مشرکان برای دسترسی به اینترنت امکان دسترسی به GPRS دارند و هیچ مشترکی از این دسترسی محروم نیست. از میان آنها نیز ۱۶ میلیون نفر از مشترکان بیشتر از GPRS استفاده می‌کنند و مشترکان وایمکس نیز مشترکان حرفه‌ای ایرانسل برای دسترسی به اینترنت را تشکیل می‌دهند.
قراردادی برای ارسال پیامک انبوه نداریم
او درمورد ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکان افزود: مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تمامی مشترکان اعلام کردیم کسانی که تمایل ندارند هیچ نوع پیامک تبلیغاتی برای آنها ارسال شود، اعلام کنند سپس در لیست مشخصی قرار گرفته‌اند و هیچ پیامک تبلیغاتی برای آنها ارسال نمی‌شود.
دزفولی خاطر نشان کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم ایرانسل هیچ قراردادی با هیچ شرکتی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی ندارد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ترافیک دیتا در شبکه ایرانسل
دزفولی خاطرنشان کرد: حجم دیتای مورد استفاده کل کاربران موبایل در کل کشورهای دنیا درحال افزایش است. این میزان استفاده در نسل ۲.۷۵ در شبکه ایرانسل نیز از مهر ماه ۹۰ تا مهر ماه ۹۱ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
او افزود: یکی از سیاست‌های قطعی نظام، پیاده‌سازی دولت الکترونیک است که بدون این بسترها قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین ما به عنوان یک اپراتور تلاش می‌کنیم در راستای اجرای سیاست‌های دولت نقش ایفا کنیم و سازمان تنظیم را متقاعد کنیم که این دوره را کوتاه‌تر بکند و ارایه سرویس‌های نسل سوم را برای همراه اول و ایرانسل مهیا کند.
درخواست تخصیص ارز دولتی بی‌پاسخ مانده است
او  در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مذاکرات میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی برای تخصیص ارز با قیمت مرجع به شرکت‌های فعال در حوزه ICT و شمول آن به ایرانسل گفت: در این باره رگولاتوری از مدت‌ها پیش اعلام کرد نیازهای ارزی خود را اعلام کنیم که ایرانسل از همان ابتدای امر تمامی پیش‌فاکتورها و LCهای گشایش شده و کلیه موارد مطابق میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل از اکنون تا سال آینده را ارایه داده است اما علیرغم چند بار مکاتبه در مورد آن اما تا الان اثر مشخصی نداشته است.
مدیرعامل ایرانسل افزود: افزایش نرخ ارز در حوزه سرمایه‌گذاری ما هم مشابه دیگر حوزه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و در این میان MTN به جز تعهد ابتدای پروژه برای سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار، تعهدی در این قبال ندارد و امیدواریم وزارت ارتباطات تدابیری را بیاندیشد که حداقل بخشی از نیازهای اپراتورها را تامین کند.
وایمکس تکنولوژی رو به توسعه نیست
وی با اشاره به گسترش همزمان شبکه وایمکس ایرانسل و حرکت به سمت توسعه نسل سوم و LTE اظهار داشت: وایمکس تکنولوژی رو به توسعه‌ای نیست. تکنولوژی رو به توسعه به حوزه LTE تغییر یافته و همه اپراتورهای دنیا سرمایه‌گذاری خود را در زمینه وایمکس یا متوقف یا کند کرده‌اند و به سمت فناوری‌های جدید رفته‌اند.
مهاجرت ایرانسل به 3G و LTE منتظر رای رگولاتوری است
دزفولی افزود: ما هم نمی‌توانیم غیر ازاین روند را پیگیری کنیم و منتظریم وزارت ارتباطات تعیین تکلیف کند و به سمت 3G و LTE برویم و از صرف سرمایه کشور برای سرمایه گذاری مجدد و کم بهره و کم خاصیت جلوگلیری کنیم.
 
وی ادامه داد: مقدمات صعود به LTE و 3G را فراهم کردیم اما معنی‌اش این نیست که کل سرمایه گذاری لازم را برای این کار صرف کرده‌ایم چراکه حوزه LTE شبیه نسل‌های دوم و سوم فناوری تلفن همراه نیست که اپراتورها کل کشور را تحت پوشش قرار بدهند بلکه در LTE سیاست‌ها مبتنی بر پوشش Hot Spotها است، جایی که تمرکز بیشتری روی دیتا است و پوشش بیشتری داده می‌شود. به همین دلیل ایرانسل بخشی از سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت به فناوری‌های جدید تلفن همراه انجام داده اما برای انجام بخش دیگری از سرمایه‌گذاری، منتظر اعلام نظر قطعی رگولاتوری هستیم.
 
 
 
محصولات جدید ایرانسل معرفی شدند
ایرانسل در مراسم سالروز ششمین سالگرد راه‌اندازی شبکه خود چهار سرویس جدید را به مشتریانش معرفی کرد.
چارسوی ایرانسل یا Irancell App Store، اطلاعات شهری، نانو سیم و چتر وایمکس سرویس‌های جدیدی بودند که ایرانسل از عرضه آنها تا پایان سال ۹۱ خبر داد.
 
چهارسو پورتال برنامه‌های کاربردی یا App Store خواهد بود که پاسخی به روند ورود گوشی‌های هوشمند به بازار است که با ورد آنها نیاز به برنام‌های کاربردی افزایش می‌یابد.
چهارسوی ایرانسل همچنین پاسخی به نیاز بازار خواهد بود. بستری که می‌توانند شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار و ارایه سرویس‌های جدید و مدرن برای افزایش درآمد خود به مشترکان ایرانسل که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، ارایه دهند.
 
سرویس اطلاعات شهری نیز بر مبنای نیاز مشترک و تهیه اطلاعات مورد نیاز آن تهیه شده است که براساس آن می‌تواند نقاط مورد علاقه خود را پیدا کرده و نتایج آن را از طریق پیام کوتاه برای ارایه آدرس یا پیام چندرسانه‌ای برای ارایه آدرس و نقشه دریافت کنند.
با استفاده از سرویس اطلاعات شهری شرکت‌ها نیز می‌توانند از طریق پورتال نما نسبت به ثبت نقاط تجاری و اداری خود اقدام کنند.
چتر وایمکس ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس اینترنت در محیط های عمومی و استفاده از قابلیت وای فای لپ‌تا‌پ‌ها و گوشی‌ها راه‌اندازی شده که در صورت دریافت مجوزهای قانونی آماده ارایه است.
نانوسیم ایرانسل نیز با برگزاری نمایشگاه تله‌کام در بازار به صورت گسترده عرضه خواهد شد.
مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل گفت: فهرست شماره طلایی، ویترین، پستچی ایرانسل، وایمکس، نما (نقشه مجازی)، مودم‌های USB وایمکس و خدمات بانکداری از دیگر سرویس‌هایی بودند که تا پیش از این سوی ایرانسل عرضه شده بودند.
وی با ارایه گزارشی از روند بازار ارتباطات در جهان گفت: در سال ۲۰۰۳ کمتر از یک دستگاه متصل به اینترنت به ازای هر شخص وجود داشت اما در سال ۲۰۲۰ این عدد بیشتر از ۶ دستگاه خواهد بود بطوریکه تا سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند بود.
وی افزود: بازار تلفن‌های هوشمند نیز از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۶ رشد نزدیک به ۸۰ درصد را شاهد خواهند بود و در همین سال‌ها رشد ترافیک دیتا در هر سال ۵۰ درصد خواهد بود که نشان‌دهنده اقبال عمومی و رشد این صنعت در آینده است.
وی گفت: تعداد بازی‌های مبتنی اینترنت، موسیقی و اپلیکشن‌ها با رشد روبرو هستند و نکته جالب این است که برنامه‌های کاربردی با رشد ۷۵ درصد در این بازه زمانی مواجه خواهند شد.
به گفته مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل افزایش ۱۴ درصدی درآمد دیتا در هر سال و افزایش متوسط ۵۵ درصدی شرکت‌های تهیه‌کننده و توسعه‌دهنده برنامه‌‌های کاربردی منجر به سودآوری نزدیک به ۵۰ میلیارد دلاری کل بازار برنامه‌های کاربردی تا سال ۲۰۱۶ خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال ۲۰۱۲ متوسط ماهیانه ارسال پیامک به ازای هر کاربر حدود ۱۲۵ پیام کوتاه خواهد بود که این عدد در سال ۲۰۱۶ با رشد ۱۶ درصدی به ۱۴۶ پیام کوتاه در ماه می‌رسد اما در همین حال برنامه‌های کاربردی با رشد ۵ درصدی مواجه خواهند شد.
وی افزود: دیتای ایرانسل در طول یک سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است و در همین مقطع زمانی شاهد رشد ۳۶ درصدی بازار محتوا با استفاده از بستر ویترین بودیم.
به گفتهوی  بازار جهانی به سمت دیتا و افزایش دیتا و برنامه‌های کاربردی پیش می‌رود و بازار ایران هم همینطور است و یک استراتژی موفق برای توسعه صنعت ارتباطات و تله‌کام در ایران می‌تواند از سه حوزه عمده تشکیل شود.
وی گفت: برای یک برنامه بلندمدت طی ۵ سال آینده باید هر شرکتی در سه زمینه شامل ارتقای شبکه و افزایش کیفیت شبکه خود که می‌تواند با LTE همراه باشد، افزایش پوشش حوزه ICT از سوی شرکت‌ها و بستر ارایه خدمات سرمایه‌گذاری کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false