×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است عدم تشکیل جلسات شورای عالی کارخلاف قانون بوده و درخواست بازنگری دستمزد کارگران فارغ از بسته‌های حمایتی دولت است که برای اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه پیش‌بینی شده است.
233

ابوالفضل فتح‌الهی اظهار کرد: هیچ مرجع و شخصی حتی اعضای شورای عالی کار نمی‌توانند درباره مسایل و موضوعاتی که هنوز در شورای عالی کار مطرح نشده اظهارنظر قطعی بدهند یا رأسا تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: موضوعاتی که در شورای عالی کار از بحث دستمزد تا بن خواربار یا قراردادهای کار مطرح می‌شود، تماما در قالب سه جانبه‌گرایی دنبال می‌شود و با اجماع و توافق همه شرکای اجتماعی به تصویب می‌رسد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران عدم تشکیل جلسات شورای عالی کار را خلاف قانون دانست و گفت: برخلاف نظر افرادی که آگاهی و آشنایی با مقدمات برگزاری جلسات شورای عالی کار ندارند، قانون کار سازوکار برگزاری جلسات را مشخص کرده و وقتی درخواست نمایندگان جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگری برای برگزاری جلسات شورای علی کار ارائه و با آن مخالفت می‌شود، یعنی عملا اراده‌ای برای شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات کارگران وجود ندارد.

به گفته فتح‌الهی این تصور که تمام مباحث در شورای عالی کار به تایید دولت نیاز دارد و دولت اجازه دارد درباره مباحث کارگری تصمیم‌گیری کند، اشتباه است. دولت یکی از سه ضلع مثلت کارگر، کارفرما و دولت است و تمام تصمیم‌های مربوط به حوزه کار سه‌جانبه و با تایید نظر همه شرکای اجتماعی گرفته می‌شود.

وی در پایان درباره وعده اختصاص سبدکالا و بسته‌های حمایتی به کارگران گفت: درخواست نمایندگان کارگری برای برگزاری جلسات بازنگری مزد به بسته‌های حمایتی دولت که قرار است به دهک‌های محروم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد، ارتباط ندارد بلکه این درخواست جداگانه و ازسوی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به‌منظور بررسی، بازنگری و ترمیم مزد کارگران در شرایط کنونی اقتصاد مطرح شده که متاسفانه تا این لحظه کمترین اهمیت و توجهی به آن نشده است.

به گزارش ایسنا، براساس ماده ۱۶۷ قانون کار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ریاست شورای عالی کار و انجام کلیه تکالیف شورا به موجب این قانون و سایر قوانین مربوطه را برعهده دارد. برابر ماده ۱۶۸ قانون کار نیز شورای عالی کار هر ماه حداقل یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و درصورت لزوم، جلسات فوق‌العاده به دعوت رئیس و یا تقاضای سه نفر از اعضای شورا قابل تشکیل است.

منبع خبر:خبرگزاری ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false