×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۶۰ درصد رانندگان زیر خط فقر و در شرایط سخت زندگی می‌گذرانند

۶۰ درصد رانندگان زیر خط فقر و در شرایط سخت زندگی می‌گذرانند؛ رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با تاکید بر آسیب‌های زیادی که تعطیلی‌های سال ۹۹ بر بسیاری از صنوف وارد کرده بیان داشت: متاسفانه ۶۰ درصد رانندگان و شرکت‌های زیر مجموعه اتحادیه از اسفندماه سال ۹۸ تا کنون با بیکاری بسیار شدیدی به دلیل تعطیلی‌های متعدد در حیطه فعالیت خود مواجه شده‌اند.

هزار و یک مشکل رانندگان در کرونا

به گزارش اکوپرشین به نقل از اتاق اصاف تهران: علی انصافی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در آخرین وضعیت صنف خود گفت: از جمله صنوفی که در ایام کرونا آسیب و زیان‌های بسیار دیده‌اند، صنف مسافربری بود.  بیش از ۶۰ درصد از اعضای این صنف به جهت فعالیت در سرویس مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، اداره‌هایی که به دلیل رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا مبادرت به انجام دور کاری شدند از لیست فعالیت کاملاً خارج شدند و تنها ۴۰ درصد از رانندگان واحدهای صنفی اتحادیه که در بیمارستان ها، پالایشگاه و برخی از کارخانجات فعال بودند مشغول به کار می‌باشند.

هیچ نهادی حمایت نمی‌کند

او ادامه داد: با توجه به تداوم این وضعیت بسیاری از رانندگان در شرایط زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توان پرداخت امور مادی و اداره خانواده خود را ندارند از این رو از تمام مراکز ذیربط و اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن بارها درخواست حمایت و رسیدگی به این قشر ضعیف جامعه را خواستار شدم اما تاکنون هیچ یک از سازمانها و وزارتخانه‌ها دست یاری‌مان را نگرفته است.

اتوبوس با ۱۰ مسافر حرکت می‌کند

انصافی عدم اعتماد و تردد مسافران خارج از شهر را از دیگر مشکلات این صنف در دوران کرونا خوانده و ادامه داد: بسیاری از مسافربران بین شهری با مشکلات بسیاری پس از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند افرادی که در شرکت‌های توریستی مشغول به فعالیت بودند اکنون تردد و فعالیت شرکت‌های توریستی بسیار تقلیل پیدا کرده است از سوی دیگر مسافران شهرستانی نیز ترجیح می‌دهند با وسایل نقلیه خود مسافرت کنند؛ لذا اتوبوسی با گنجایش ۳۰ تا ۴۰ مسافر تنها با شش تا ۱۰ نفر مسیر طولانی جادهای را طی طریق می‌کند.  در این مسیر هم ماشین استهلاک دارد هم راننده، اما خبری از درآمد نیست.

سازمان امور مالیاتی ول‌کن رانندگان نیست

انصافی تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلات موجود در انتهای سال سازمان امور مالیاتی تنها به محاسبه و دریافت مطالبات خود می‌پردازد بدون توجه به این که این رانندگان در طول سال تنها توانسته‌اند خرج گازوئیل و لاستیک ماشین را تأمین کنند حتی توان اداره زندگی خود را نیز نداشتند، از این رو از دولت محترم درخواست می‌کنم با توجه به شرایط و مشکلات ویژه در حوزه مسافربری ایجاد شده است در ۹ ماه اخیر با ارائه بسته‌های حمایتی از رانندگان زحمت کش که قشر ضعیف جامعه هستند حمایت خود را به اثبات برساند.

تأمین اجتماعی کمک کند

انصافی در ادامه بیان داشت: از آنجایی که رانندگان سرمایه‌ای جز وسیله نقلیه خود ندارند و این وسیله نقلیه هم در طول زمان دچار فرسودگی‌های خاص خود می‌شود و هم با نوسان دلار از ماهیت مادی‌اش کاسته می‌گردد لذا از دولت تقاضامندیم تا موجب معافیت مالیاتی در شرایط اقتصادی فعلی شوند. همچنین برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی آنان را یاری نماید؛ همچنین تقاضامندم تا در راستای همکاری با این افراد که شرایط بسیار حاد اقتصادی را سپری می‌کنند با برنامه‌ریزی با تامین اجتماعی مخارج روزانه زندگی از طریق پرداخت مقدار تعیین شده و از حقوق تامین اجتماعی در این شرایط سخت را بنمایند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با اشاره به تعلیق ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی تا پایان سال ۱۳۹۹ بیان داشت: اتحادیه مسافربری دارای اعضای حقوقی می‌باشد این افراد با رای و نظر وزارت کار به اجبار شرایط و مراحل شرکتی شدن را تنها به دلیل اخذ صلاحیت و دریافت ( اچ اس ای ای) ایمنی کار و پروانه فعالیت و ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها جهت اخذ اجازه فعالیت در مناقصات دولتی بوده است.  اعضای اتحادیه مسافربری با داشتن پروانه کسب می‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند اما برای شرکت در مناقصات دولتی نیازمند ثبت شرکت بودند از این رو در زمره افراد حقوقی قرار گرفتند اکنون که سازمان امور مالیاتی بنا را بر حذف ماده ۱۸۶ تا پایان سال ۹۹ قرار داده است انتظار می‌رود تا در این میان تفاوت میان فعالان اقتصادی قائل نشده و افراد حقوقی را نیز شامل تعلیق ماده ۱۸۶ بنماید

شرایط سخت خرید لاستیک و لوازم یدکی

وی همچنین از شرایط سخت خرید لاستیک و ثبت نام در سامانه تجارت سازمان صمت گفته و بیان داشت: متاسفانه از زمانی که سامانه شروع به فعالیت نموده تا کنون شرایط بسیار سختی را برای خریداران لاستیک‌های خودرو‌های سنگین فراهم آورده است.  خوب است سازمان امور مالیاتی به این نکته دقت نماید.  رانندگان شرایط ویژه‌ای را دارند و ثبت نام در سامانه هم با نقایص بسیار زیادی روبه‌روست و هم سخت و گاهاً غیر ممکن است بنابراین این انتظارمی‌رود تا مجدد توزیع این کالای حیاتی برای رانندگان در دست اتحادیه لاستیک و روغن قرار گیرد تا افرادی که کارشناس این کالا هستند با احاطه بر نحوه فروش و نیاز رانندگان مبادرت به توزیع لاستیک در شهر کنند.

او تاکید کرد: خرید لاستیک کار پیچیده و سختی نیست با گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت ۵۰ درصدی لاستیک تنها افرادی که نیازمند باشند لاستیک خرید می‌کنند.  رانندگانی که سال‌های سال لاستیک خودرو را از اتحادیه و فروشندگان این اتحادیه تامین می‌کردند اکنون با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شدند.

استهلاک و لوازم تقلبی

انصافی با ابراز تاسف از تقلب در ساخت انواع روغن‌های تقلبی و پخش گسترده آن در بازار گفت: این رویه منجر به استهلاک انواع خودرو و خرابی‌های غیر‌قابل پیش‌بینی شده برای راننده می‌شود به این شکل که جان بسیاری از افراد را نشانه گرفته است.  روغن‌هایی که با برچسب کاملاً واقعی و بسته بندی‌هایی که برای هیچ یک از افراد قابل شناسایی نیست در بازار دست به دست چرخیده و به فروش می‌رسد خسارات مهلک و خطرناکی را برای خودروهای رانندگان فراهم آورده است رانندگانی که سرمایه‌شان در جلوی چشم شان هر روز بیشتر آب می‌شود و رانندگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، راننده دور کار که نداریم از تمام دست‌اندرکاران و مسئولین امر تقاضا می‌شود به این قشر و صف زحمت‌کش نظر ویژه‌ای داشته باشند که در ایام کرونا در ضعف مفرط فرو رفته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false