×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
عملیات ردیابی آفات قرنطینه در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار

عملیات ردیابی آفات قرنطینه در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی؛ رییس سازمان حفظ نباتات کشور از اعمال ضوابط قرنطینه‌ای و قرنطینه پس از ورود بر روی حدود ۴۱۰ هزار محموله نشا، قلمه و نهال وارداتی و اعمال ضوابط قرنطینه‌ای بر روی بیش از ۱۸ میلیون محموله پیاز گیاهان زینتی وارداتی و بیش از یک هزار تن محموله غدد بذری سیب‌زمینی وارداتی خبر داد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: عملیات ردیابی آفات قرنطینه خارجی در ۹ ماهه سال جاری در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با نظارت دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان و با تعیین برش‌های استانی مربوطه انجام شد.

وی با بیان انجام تحلیل خطر واردات اندام‌های گیاهی در خصوص ۶۲ محصول درخواستی و همچنین ارسال پاسخ به موارد فنی مطرح شده از سوی کشورهای کره جنوبی، ویتنام و اندونزی در خصوص صادرات محصولات لیموشیرین، سیب، سیر و کیوی به این کشورها افزود: در این مدت بیش از ۱۳ هزار نمونه از محموله‌های وارداتی شامل نهال، نشاء و پیاز گیاهان زینتی نیز مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است.

مهندس چنگلوایی خاطرنشان کرد: در نه ماهه سال جاری ۴۹ مورد مجوز فعالیت کلینیک گیاه پزشکی نیز با هدف استفاده از توانمندی بخش خصوصی در انجام امورات قرنطینه گیاهی صادر و یا تمدید شد.

وی بکارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو و با استفاده از اپلیکیشن Famews را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر پایش و تحلیل خطر این سازمان عنوان و تصریح کرد: با تشخیص به موقع در گلخانه‌های قرنطینه بعد از ورود، حدود ۳۰ هزار نهال مرکبات وارداتی به دلیل آلودگی به ویروئید اگزوکورتیس مرکبات امحا شدند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false