مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، نسبت به بسترسازی برای اجرای کامل برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در آینده تاکید کرد.
به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمد رضا میرزایی در اجلاس سراسری مدیران استانی و ستادی سازمان بیمه سلامت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در خصوص دستاوردهای مورد انتظار اجرای طرح نظام ارجاع گفت: دستیابی به ارایه خدمات سلامت تمام الکترونیک در آینده ، بسترسازی برای اجرای کامل برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیک ، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت الکترونیک ، مدیریت هزینه های سلامت در سطح ۲ و ۳ و ارتقاء شاخص های سلامت و افزایش رضایت مندی بیمه شدگان از مهمترین دستاوردهای این طرح است.
اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای جمعیت بالغ بر ۲۸ میلیون نفر روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از سال ۸۴ آغاز شده است افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام اجرای شهری برای جمعیت حدود ۴ میلیون نفر در استان فارس و مازندران نیز از سال۹۲ آغاز شده است ، ضمن اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده در بیمه شدگان صندوق کمیته امداد از سال ۷۶ و طرح پزشک خانواده امین در سازمان تامین اجتماعی نیز از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفته است .
مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه ستاد ملی نظام ارجاع اقدامات مهمی را تا کنون انجام داده است تاکید کرد: تدوین پیش نویس شیوه نامه اجرایی و ابلاغ به استانهای پایلوت ، ارسال شیوه نامه به مسئولین مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت جهت اطلاع و اعلام نظر ، انتخاب استانهای پایلوت براساس جمعیت صندوق ، تعداد پزشکان عمومی ، درصد نسخه نویسی الکترونیک و آمادگی ادارات کل استانی از فعالیت های انجام شده توسط ستاد ملی نظام ارجاع است.
میرزایی اظهار داشت: پزشک سطح ۱ در این طرح موظف است ۹۰ درصد بیمه شدگان منتسب به خود را ظرف مدت ۳ ماه از شروع همکاری، ویزیت پایه نماید و پس از نسخه نویسی در سامانه نسخه نویسی الکترونیک در موارد لزوم بیمار را ارجاع الکترونیک داده و در صورت دریافت بازخورد ارجاع اقدامات مورد نیاز بر اساس اطلاعات دریافتی از سطح ۲ انجام دهد.