کتاب دیپلماسی رسانهای منتشر شد، این کتاب به زمینه کاوی و آسیب شناسی دیپلماسی رسانهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه میپردازد.
اکوپرشین: نویسنده، این کتاب را چنین معرفی می کند: خبر هر جا که تولید و توسط هر کس که ساخته شود، قدرت می آفریند.
قدرت در جهانِ بدون سیم یعنی عصر «کلام بالدار» که با یک کلیک وارد اتاق ما می شود.
به گزاف نیست که رسانهها، قلب و مغزها را مطابق میل خود طراحی می کنند و صرفا انتقال دهنده واقعیت نیستند بلکه سازنده اَبرواقعی هستند و امروزه به «امتداد انسان» در جوامع بشری تبدیل شدهاند.
در چنین شرایطی حرکت در شاهراه پرترافیک بینالمللی بدون خدمات دیپلماسی رسانهای امکان پذیر نیست.
دیپلماسی رسانهای تلاش می کند تا با به کارگیری تدابیر و تکنیک های اقناع، استدلال، تشویق، تنبیه و تهدید افکار عمومی جهانی و جامعه طرف مقابل برای پایان مخاصمات و منزوی کردن کشورها و یا ارتقاء سطح روابط سیاسی و تفاهم راهی بیابد از این جهت در جعبه ابزار ارتباطات استراتژیک کشورها، وزن بالایی دارد.
دیپلماسی رسانهای در این مفهوم به معنای هیاهوی رسانهای نیست، به معنای انفعال رسانه ای هم نیست بلکه به معنای ابتکار و ابداعات رسانهای در زمان مناسب است.
حتی گاه سکوت هم گفتمانی پرقدرت در دیپلماسی رسانهای است.
این مجموعه به شما قدرت می دهد تا راه گفتگو با دشمن را پیدا کنید و به جای ارتش با رسانه، آن را به پای میز مذاکره بیاورید.
کتاب دیپلماسی رسانهای که توسط «انتشارات پژوهشهای دانشگاه» منتشر شده است بزودی در دسترس علاقهمندان قرار می گیرد.