تکیه بر جای مسوول آمارگو نتوان زد گزاف…، تسلط بر ادبیات و دیپلماسی رسانه کار آسان ویا فرد تازه به دورانی نیست!!!
در هفتم بهمن ۹۹ نشست رسانهای معاون وزیر ورییس سازمان شیلات ایران به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در تهران و با حضور اصحاب پرتلاش رسانهها برگزار شد.
اما در همین تاریخ دو مصاحبه همزمان وموازی توسط مدیرکل بازار شیلات ایران و دبیر کل اتحادیه تجارت آبزیان انجام شد که بهترین کار در این تاریخ وهم زمانی سکوت بود و هست.
اکوپرشین: مدیرکل دفتر بازار شیلات ایران هم زمان با نشست رسانهای رئیس شیلات ایران اعلام میکند: کمبود ورق لازم برای بسته بندی کنسرو ماهی تون داریم و علت گران شدن کنسرو ماهی همین مساله است.
کنسروسازان کشور دارای سندیکای ویژه تشکل تخصصی خود با حدود تقریبی ۲۰۰ عضو در سراسر کشور هستند که باید پاسخگوی این مشکلات بوده و ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت نوک پیکان مسولیت قیمتها و واردات قوطی از خارج از کشور و یا الزام کارخانجات داخلی میکس فلزی مبنی برتخصیص سهمیه خاص برای بسته بندی کنسرو ماهی و حتی خیار شور و مربا و لوبیا و بادمجان و انواع چاشنی و مواد غذایی کنسروی باشند نه شعاری کنسرتی!!!
جناب مثلا مسوول توجه کنید که لطفا شما با تسهیلات و دیپلماسی بازار فقط نسبت به تامین ماهی تون آن هم به صورت تولی گری با سازمانهای مرتبط وبه ویژه سندیکای کنسرو سازان کشور هماهنگی و چانه زنی کنید نه ورود به کارهائی که خارج از وظایف شما است که بهانه وگزک به دست رسانهای معاند آنور آبهای فراسرزمینی داده نشود.
متاسفانه در همین روز و ساعات مصاحبه رسانهای رئیس سازمان شیلات کشور، دبیر کل اتحادیه تجارت آبزیان وابسته به اتاق بازرگانی که یک دامپزشک فعال و یک تولید کننده موفق و پرتلاش میگوی پرورشی داخل است حاشیهای بر مصاحبه دکتر میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی به صورت تکراری وکیل کننده (بخوانید که بنده هم هستم این وسط) میزند که به همگان و به ویژه مخاطبان خاص صادرات کشور یادآوری کند که ۴۰۰ میلیون در آمد ارزی ده ماهه اخیر امسال در باب صادرات آبزیان و سلف خری تولیدات قبلی و ۴۸ هزار تن کنونی میگوی پرورشی شمال و به ویژه در جنوب کار و تلاش اتحادیه است نه سیستم دولتی و حمایتهای وزارت جهاد کشاورزی؛ صمت؛ کارخانجات تولید خوراک آبزی، دامپزشکی، صمت، گمرک، بانکها، وزارت امور خارجه، نیرو در باب حق آبه یارانه دار و به ویژه سازمان شیلات ایران که باید مصادره به مطلوب شود.
در مصاحبهها و دیپلماسی رسانهای اگر تسلط بر زمان، مکان و سوال رسانه داشته باشیم خیلی مواقع سکوت بهترین روش است وهمزمانی و آمار تکرای و طرح مشکلات نه فقط بهانه به دست منتقدین خواهد داد که تداعی گر این موضوع است که تکیه بر جای مسوول پاسخگو نتوان زد!!! و باید رعایت شان بزرگی دولت و دولتیان وبه ویژه خبرنگاران عزیز را هر چند کوچک هم باشیم همواره اخلاق مدارانه با سکوت مقطعی وزمان شناسانه به اجرا در آوریم.فضای رسانه موج آفرین است و اثر بخشی آن در کسری از ثانیه در فضای به خصوص مجازی است و همه ما باید مراقبت از دروازه بانی خبر را داشته باشیم.