×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کنفرانس PLANEX ، پل ارتباطی آهن و فولاد ایران با بازارهای جهانی

کنفرانس PLANEX ، پل ارتباطی آهن و فولاد ایران با بازارهای جهانی، محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن که در حوزه معدن و فولاد به طور تخصصی کار برگزاری همایش، کنفرانس، نمایشگاه و اعزام هیات‌های تجاری را به عهده دارد، در گفتگو با دنیای معدن گفت: مدتها است در داخل ایران خلاء یک اورگانیزر بین‌المللی در حوزه فولاد و سنگ آهن احساس می‌شود و تاکنون هر کنفرانس‌ باکیفیت در این زمینه دیدیم، توسط خارجی‌ها برگزار شده است. وی افزود: این خلاء را مجموعه ما احساس کرد و با همکاری تیم تحقیقی پلنر تصمیم به برگزاری کنفرانس PLANEX گرفت که به طور اختصاصی به تحلیل بازار حوزه فولاد و سنگ آهن می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: کنفرانس PLANEX با هدف ایجاد یک تعامل دو سویه بین مخاطبین اصلی ما استارت خورد، تصریح کرد: این کنفرانس در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آبان ماه با کیفیت مطلوب و استانداردهای جهانی در کیش برگزار خواهد شد و امیدواریم بعد از برگزاری دو یا سه رویداد در داخل ایران همین رویداد را به سایر نقاط جهان مانند امارات، ترکیه و حتی اروپا ببریم و اجرا کنیم.

وی درخصوص چرایی انتخاب تیم پلنر گفت: واقعیت این است که با این تیم توانستیم ارتباط منطقی‌تری برقرار کنیم. احساس کردیم از نظر فکری به هم نزدیکتر بودیم و این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این همکاری هم تداوم داشته باشد.

برگزارکننده کنفرانس پلنر در کیش، در پاسخ به این سوال که آیا خروجی اینگونه کنفرانس‌ها منجر به سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره فولاد خواهد شد، اظهار داشت: رویکرد ما در این کنفرانس بسیار عملیاتی و کاربردی و هدف ما نهایتا بیزینس است. ما امیدواریم این بیزینس بین تمام واحدهای تولیدی داخلی و تریلرها و شرکتهای خارجی اتفاق بیفتد.

بندرچی درباره حضور تحلیلگرانی از کشورهای دیگر در این جمع نیز گفت: حضور تحلیلگران خارجی در این کنفرانس و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داشته‌های آنها از بازارهای جهانی، فرصتی برای تیم‌های تحلیلگر داخلی است. هر قدر ارتباطات بین‌الملل بیشتر باشد سهم ما در بازارهای بین‌المللی به رغم تحریم‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه شرکتها راه دور زدن تحریم‌ها را یاد گرفته‌اند گفت: سهم انرژی و نیروی انسانی در قیمت تمام شده تولیدات زنجیره فولاد در ایران کم است و البته این مزیت به زعم من، بسیار کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد پسهرچه زودتر بهره کافی از بازار را ببریم و بتوانیم بازارهای بیشتری را جذب کنیم به همین دلیل و به دنبال معرفی این کنفرانس در سطح جهانی هستیم.

مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن در ادامه درمورد اطلاعات تحلیلگران خارجی از بازار فولاد ایران اظهار داشت: آنها ارتباط خوبی با بازار ایران دارند و مطمئنا زمانی که در اینجا حضور پیدا کنند و ارتباط بگیرند متوجه خواهید شد که اطلاعاتشان از ما جامع‌تر است این را مطمئن هستم.

وی افزود: از آنجا که هدف ما ایجاد تعامل و ایجاد کنسرسیوم با این شرکتها در سراسر جهان است امیدواریم حضور تحلیلگران بازار فولاد و سنگ آهن ایران در کنفرانس های مشابه در خارج نیز افزایش پیدا کند.

وی با ابراز امیدواری برای فردای بهتر جامعه صنعتی ایران و به ویژه فولاد گفت: همچنین امیدوارم دولت جدید کمک کند موانع تولید برطرف شود تا چرخه اقتصادی بهتر بچرخد. در این کنفرانس نیز از طرف دولت و وزارت صمت، آقای علی نبوی دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنفرانس حضور خواهند داشت که حضوری بسیار مغتنم است تا دولت در جریان دغدغه‌های صنعتگران این حوزه هم باشد.

بندرچی در پایان سخنانش از نمایشگاه‌های بعدی‌شان گفت و افزود: سه نمایشگاه دیگر در حوزه معدن به زودی خواهیم داشت؛ در اصفهان نمایشگاه “سنگ‌های تزئینی و ماشین‌آلات وابسته” را خواهیم داشت و بعد از آن نمایشگاه معدن زنجان و بعد از آن نمایشگاه معدن زاهدان در سیستان و بلوچستان برگزار خواهند شد که نمایشگاه زاهدان سال گذشته به عنوان اولین دوره برگزار شد و بازتاب بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: هدف ما گسترش و توسعه سرمایه‌گذاری در استانهایی است که وضعیت معدنی مطلوبی دارند ازجمله سیستان و بلوچستان که با اکتشافات اخیر یکی از بالاترین ظرفیتهای معدنی را داراست و در آینده نزدیک این استان حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت. 

گفتنی است کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (Planex2021) 25 تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار می‌شود. در این کنفرانس ۲ پنل‌ تخصصی “عارضه‌یابی نظام حکمرانی، قوانین و بخش‌نامه‌ها” و “بررسی زیرساخت‌ها، تکنولوژی و استارت‌آپ‌های معدنی” با همکاری انجمن سنگ آهن ایران ارائه خواهد داد.

پنلکس 2021+اکوپرشین
پنلکس ۲۰۲۱

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false