رویای وزیر امور خارجه شدن واقعیت ملموس در اواسط دوران اول ریاست جمهوری دولت یازدهم رئیس اسبق سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور که قبل از این پست استاندار سیستان و بلوچستان بود طی بازدید چند ساعته از انبار ذخیره و سامانه توزیع و انجام مصاحبه طولانی و مفصل از امکانات استارت آپ معروف دیجی کالا در مرکز تهران که اینک به دیجی کلک معروف شده خیال همه مصرف کنندگان محصولات و کالای کشاورزی را بشارت داد که به زودی تمامی این اقلام از سیر تا پیاز درب منازل مردم توزیع و باهمکاری دوسویه بخش دولتی و خصوصی تحولی شگفت انگیز رخ خواهد داد که در تاریخ کشاورزی ایران بیسابقه است.
به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: علیرضا کیهان پور، کارشناس رسانه: اما از بخت ناخوش این مدیر پس از مدتی به خاطر راهاندازی بورس زعفران که اینک به قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان و بیشتر از خاویار پرورشی ایران رسیده با اختلاف نظر با وزیر وقت جهاد کشاورزی یعنی محمود حجتی مجبور به کناره گیری و فرار را بر قرار ترجیح داد و پنج نفر بعدی مدیران این مجموعه که بزرگترین تشکل تعاونی کشاورزی کشور با حدود ۲/۵ میلیون بهره برداراست نتوانستند و یا نخواستند ویا بلد کار نبودند که آن قول بزرگ و بیسابقه را به سرمنزل مقصود و وفای به عهد برسانند.
این پارادوکسها نتیجه مدیرانی هستند که به سان پرندگان شیشهای روزهای اداری با اتومبیل و راننده اختصاصی به پارکینگ اول سازمان ورود کرده و مستقیم از آسانسور قرق شده ویژه به اتاق کار خود وارد شده واز طبقات بالا به چهره دودآلود وخاکستری شهر نگاه کرده و در هزار توی جلسات اکثرا بینتیجه از تماس با تولیدکننده، مشکلات مردم ونصایح پیشکسوتان و رسانهها پرهیز کرده و نتیجه کار شبیه بازرگام فعلی میشود که در یک برنامه زنده تلویزیونی اصرار بر انکار مجری برنامه واز مدیر این پروژه تایید ثبت نام در این سامانه که هزاران مشکل و….در عمل داشته، دارد و خواهد داشت که بر خواص و متخصصان، بارز و مبرهن است و نیازی به تصدیع اوقات شریف مخاطبان نیست.
این مدیران استعداد وزیر امورخارجه شدن دارند که یا دائم السفر ویا از آسانسور با تشریفات ویژه و خاص به اتاق کار خود مستقیم تشریف ببرند و نیازی به چهره به چهره شدن با همکاران و یا مخاطبان داخلی ندارند و اگر به اطراف خود خوب نگاه کنیم از این اساتید و آنگاه مدیران اجرایی با سوابق دانشگاه دولتی و آزاد بسیار خواهیم دید که مستعد وزیر شدن موصوف را دارند که ربطی به عملیاتی کردن تحویل مرغ، تخم مرغ، گوشت، برنج، لبنیات و… مانند بحث دیجی کالا در سال ۱۳۹۴ نداشته و ندارد چراکه آقایان در وزارتخانه نخست باغچه موسوم به سامانه بازارگاه نهادههای دام و طیور را بیل بزنند و کنترل بازار خوراک مرتبط به طور اتوماتیک به تثبیت قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ و… کمک کرده و با نظارت سامانه توزیع توسط وزارت صمت و سازمان تعزیرات بگذارید با همان خرید سنتی و فروشگاههای زنجیرهای تایید شده ومیادین میوه و تره بار مردم نسبت به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز محصولات کشاورزی خود اقدام نمایند.در پایان این سئوال مطرح است تا چند درصد زیرساختهای اینترانتی واینترنتی این سامانه در دسترس است و آیا در سراسر کشور چند درصد مصرفکنندگان بازار عرضه این امکانات را در اختیار دارند؟ به راستی، راستی آزمایی کنید و لطفا گزارش دهید.