×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فعالیت بازرگام همچنان مختل

فعالیت بازرگام همچنان مختل، علی رغم وعده مسئولان سازمان مرکزی تعاون روستایی مشکلات سامانه بازرگام هنوز حل نشده و چالش های بوجود آمده در توزیع آنلاین کالاهای اساسی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از مهر، علی رغم وعده مسئولان سازمان مرکزی تعاون روستایی مشکلات سامانه بازرگام هنوز حل نشده و چالش‌های بوجود آمده در توزیع آنلاین کالاهای اساسی ادامه دارد.

براین اساس چند وقتی است وزارت جهاد برای تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی برخی از اقلام کالاهای اساسی کرده، مردم از این روند رضایت ندارند و تأخیر در تحویل کالاها صدای آنها را درآورده است.

در حال حاضر کالاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج خارجی و ایرانی و سیب زمینی با نرخ‌های مصوب و تعیین شده از سوی دولت از طریق سامانه بازرگام عرضه می‌شود و مردم می‌توانند این محصولات را با نرخ دولتی خریداری کنند.

بر این اساس گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه می‌شود همچنین مرغ با قیمت کیلویی ۳۱ هزار تومان و تخم مرغ به قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان در این سامانه عرضه می‌شود.

قیمت سیب زمینی عرضه شده در این سامانه نیز ۹,۸۰۰ تومان است و عرضه هوشمند هر کیلو گرم برنج شیرودی هم با قیمت ۴۲ هزار تومان، برنج فجر ۳۶ هزار تومان و برنج هاشمی ۵۶ هزار تومان صورت می‌گیرد.

سه‌شنبه‌ای که نیامد!

مهر ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در گزارشی تحت عنوان نارضایتی مردم از روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی به مشکلات ایجاد شده در این حوزه و صحبت‌های مردم درباره آن پرداخت و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جواب پیگیری‌های مهر اعلام کرد که اختلالات ایجاد شده در روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی و سامانه بازرگام حداکثر تا سه‌شنبه (۳ اسفندماه ۱۴۰۰) رفع می‌شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اختلالات هنوز رفع نشده و همچنان برای مصرف کنندگان ایجاد چالش کرده است.

در همین زمینه یکی از شهروندان که بیش از ۱۰ روز است از سامانه بازرگام خرید کرده است به خبرنگار مهر گفت: مرتب با این پیامک از سوی سامانه بازرگام مواجه می‌شود: بازرگامی عزیز، ضمن عذرخواهی، با توجه به حجم بالای سفارشات، سفارش شما در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ بازه ۰۹-۱۶ ارسال می‌شود.

از شکیبایی شما متشکریم.

فعالیت بازرگام همچنان مختل/ آقای مسئول، سه شنبه شما کی می رسد؟

وی اضافه کرد: چند روز بعد برای من پیامکی با این مضون ارسال شد که بسته تحویل داده در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده بود و بعد از آن هم با پیام درخواست عودت اعتبار مواجه شدم که علی رغم انتخاب این گزینه هنوز مبلغی به حساب بنده برنگشته است.

فعالیت بازرگام همچنان مختل/ آقای مسئول، سه شنبه شما کی می رسد؟

یکی دیگر از شهروندانی که از این سامانه خرید کرده است، عنوان کرد که بنده از سامانه بازرگام خرید کردم، در فاکتور نوشتند که حداکثر تا ساعت ۲۳ دوشنبه (۲ اسفند ۱۴۰۰) به دست شما می‌رسد که البته این اتفاق نیفتاد، دیروز مجدداً چک و مشاهده کردم که نوشته شده کالای سفارشی دوشنبه هفته بعد برای شما ارسال می‌شود،

فعالیت بازرگام همچنان مختل/ آقای مسئول، سه شنبه شما کی می رسد؟

یک شهروند دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که از این سامانه مرغ تنظیم بازاری خریداری کرده ام و با وجود گذشت ۱۰ روز کالایی به من تحویل داده نشده ضمن اینکه وقتی شماره‌ای را که روی سامانه درج شده، می‌گیرم حتی بوق هم نمی‌خورد چه برسد به اینکه کسی جوابگو باشد.

این روند نشان می‌دهد که فرآیند توزیع هوشمند کالاهای اساسی با مشکلات جدی مواجه است و به جای اینکه گره‌گشای مشکلات مردم در شرایط دشوار کنونی باشد، بر استرس و فشار آنها افزوده و همین مساله اهمیت ورود مسئولان و رسیدگی فوری به این مساله را صد چندان می‌کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false