×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کارآفرین همراه خوب پیمانکاران در طرح‌های عمرانی است

کارآفرین همراه خوب پیمانکاران در طرح‌های عمرانی است؛ بانک کارآفرین در تأمین مالی طرح‌های عمرانی، به خوبی همراه پیمانکاران بخش صنعت احداث بوده و اجرای پروژه‌ها را تسریع بخشیده است. 

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، مدیرعامل شرکت کومار با بیان این مطلب اظهار داشت: بیشتر طرح‌های عمرانی باتوجه به چالش‌های دریافت بودجه با تاخیر روبه‌رو هستند؛ اینجاست که نقش بانک‌ها در تامین نیاز تسهیلات و اعتبار اسناد ریالی داخلی بسیار جدی است و می‌تواند کمک شایانی به این کمبود نقدینگی کند. بانک کار آفرین در این موضوع به خوبی همراه پیمانکاران بخش صنعت احداث است و امکان تسریع در اجرای پروژه‌ها را فراهم کرده است.

اردشیر طهرانی‌زاده در گفت‌وگو با نشریه پیام کارآفرین با تقدیر از سرعت بانک کارآفرین در ارائه خدمات به بخش خصوصی افزود: بانک کارآفرین به‌عنوان یک بانک خصوصی همراهی جدی در پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری بندرعباس دارد و سرعت، چالاکی در ارائه خدمات و همراهی بانک موجب شده تا این پروژه با سرعت خوبی انجام شود.

طهرانی‌زاده با اشاره به شرکت کومار به‌عنوان یکی از مشتریان بزرگ بانک کارآفرین تصریح کرد: در سال‌های سخت و دشوار اقتصادی بانک‌ها باید از بخش‌های مختلف اقتصادی حمایت کنند چراکه یکی از وظایف بسیار مهم بانک‌ها توجه به توسعه عمران و آبادانی در کشور است.

وی ادامه داد: مزیت رقابتی بانک‌ها در مواجه با شرکت‌های پیمانکاری باید نوع خدماتی باشد که ارائه می‌دهند. خوشبختانه بانک کارآفرین با تحلیل ویژه‌ای که از شرایط شرکت‌های پیمانکار دارد، همکاری و همراهی خوبی دارد و بسیار هوشمند و چالاک عمل می‌کند.

این مسئله موجب شد که حجم بالایی از ضمانت‌نامه‌هایمان را به سمت بانک کارآفرین سوق دهیم و در حالیکه با برخی بانک‌ها در حدود ۱۵-۱۰ سال است که همکاری می‌کنیم اما سرعت ارائه خدمات این بانک‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با بانک کارآفرین نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک کارآفرین، وی در ادامه گفت‌وگوی خود با پیام کارآفرین اذعان داشت که بانک‌ها نیازمند بازنگری در نگرش خود به پیمانکاران هستند و بهتر است از نگاه خدماتی به این صنعت خارج شده و به مانند یک شرکت تولیدی به آن بنگرند؛ چراکه پیمانکاری در کشور جزو بخش خدماتی بوده که در اعتبارسنجی بانکها این نگرش با چالش روبه‌رو است و طبق قانون، امتیازات کمتری برای شرکت‌های پیمانکاری که در دسته خدماتی هستند در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل کومار با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری قبل از شروع کار محصول خود را فروخته و از این حیث از شرکت‌های تولیدی جلوتر هستند، گفت: فروش محصول شرکت‌های پیمانکاری کاملا بدون ریسک است به همین جهت نیازمند همراهی جدی بانکها در تامین منابع به موقع، ضمانتنامه‌ها و تامین کمبود نقدینگی به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی هستیم.

طهرانی‌زاده پیشنهاد کرد که تضمین درخواست از سوی بانک‌ها به شرکت‌های صنعت احداث باید از طریق اعتبارسنجی صورت گیرد.

نباید شرکت‌های پیمانکاری را وثیقه سنجی کرد، چراکه اعتبار یک شرکت تنها دارایی ملکی نیست و میزان سابقه، دانش فنی، نیروی انسانی و میزان قراردادهای در دست اجرا، توانمندی و دارایی شرکت‌های پیمانکاری به حساب می‌آید.

به‌گفته وی، بیشتر بانک‌ها تمرکز را بر وثیقه ملکی گذاشته‌اند اما بانک کارآفرین در این گام پیشرو بوده و از این طریق شرکت کومار با قدمت ۴۵ ساله را اعتبارسنجی دقیقی کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false