×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
باجگیران بزودی یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور خواهد شد

باجگیران بزودی یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور خواهد شد، نشست خبری عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان قوچان با حضور محمد محمدی شهردار باجگیران، جواد رجبی مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری قوچان، معاون فرماندار، سلطانی بخشدار قره و سیداحمد سیدعلی‌زاده هماهنگ کننده برنامه تور طبیعت گردی و خبری بازدید از جاذبه های گردشگری قوچان و باجگیران با حضور جمعی از اصحاب رسانه در بوم‌گردی بای پولاد برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، عباسعلی صفایی فرماندار قوچان در نشست خبری که با حضور محمود محمدی شهردار باجگیران، رجبی و جمعی از خبرنگاران در اقامتگاه بوم‌گردی در شهر باجگیران برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت و زمینه توسعه مناطق مرزی ایران فراهم شد و خدمات نظام جمهوری اسلامی مشمول تمام مرزهای ایران شد و مرزنشینان که بخش عمده شان زندگی عشایری و روستایی داشتند، به معنای واقعی توسعه را لمس کردند.
او افزود: منطقه مرزی باجگیران یکی از مهم ترین مناطق مرزی ایران به شمار می‌رود که از جنبه‌های استراتژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بخش عمده درآمد مردم منطقه تا پیش از این از کشاورزی و بازارچه مرزی تامین می شد.

او افزود:اما در سال های اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرز و بازارچه مرزی مشکلاتی برای مردم منطقه بوجود آمد.

با توجه به سخت‌گیری‌های کشور هم مرز ترکمنستان برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم تا در صورت بسته شدن دوباره مرز، اختلالی در سرنوشت اقتصادی مردم منطقه بوجود نیاید و بتوانند روند زندگی عادی شان را طی کنند.
فرماندار قوچان ادامه داد: از این رو با برنامه‌ریزی که انجام شده و بخشی از آن بر عهده شهرداری باجگیران است، قصد داریم ساخت‌وسازهای اصولی و ایجاد واحدهای مسکونی را برنامه خود قرار دهیم و برای مرتفع کردن بخشی از مشکلات منطقه سرمایه گذران خصوصی را دعوت به همکاری کنیم.

 او با اشاره به  مشکل بزرگ باجگیران گفت: مشکل  اصلی این منطقه تامین گاز شهری است که با تاکید رئیس جمهور تامین اعتبار شده است و تا سال آینده در منطقه گاز رسانی خواهد شد.

وی افزود: برای تامین زیرساخت‌های باجگیران در حوزه گردشگری مشکلاتی با کمبودهایی روبرو هستیم، البته تورهای متعددی به این شهر می‌آیند ولی آن چنان که باید در این منطقه با توجه به قابلیت‌هایی که دارد گردشگری و طبیعت گردی توسعه پیدا نکرده است و به عنوان مرکز گردشگری شکل نگرفته است.

از این رو در پی جذب سرمایه‌گذار هستیم.
فرماندار قوچان عنوان کرد: این منطقه به مساحت ۷۳ هزار هکتار است در حقیقت منطقه‌ای است که می‌شود در آن سرمایه‌گذاری کرد.

صفایی در ادامه گفت: توری برگزار شد که شامل دو برنامه برای  باجگیران و شمخال بود، دره شمخال دره بزرگی است که مردم مشهد با وجود طرقبه و دیگر مراکز دوست دارند از طبیعت آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تور را بخش خصوصی شورای شهر، شهردار شروع کرد که به این طریق سرمایه گذاران به تبع آن بیایند و مشارکت کنند امیدوارم این منطقه به کل ایران معرفی شود.

صفایی گفت: امیدوارم در آینده نزدیک منطقه باجگیران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران در دو فصل بهار و تابستان تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور خبرنگاران و گردشگران در این منطقه در آینده نزدیک شاهد حضور موج جدیدی از طبیعت‌گردان به این منطقه باشیم.

فرماندار قوچان با اشاره به نقش و سهم  تهرانی‌ها در رونق گردشگری مازندران گفت: ما بر این باوریم که حضور گردشگران در منطقه باجگیران می تواند سهم بسزایی در رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

وی گفت: آرامشی که در کشور داریم را مدیون مرز نشینان هستیم.

سختی‌ها را می بینیم اینکه افرادی را متقاعد کنیم تا کمک کنند اتفاق خوبی است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های گردشگری پیش رو، توضیح داد: قرار است تورهایی تنظیم شود و برای معرفی این منطقه خانه‌های بومگردی و شهرداری واحدهایی را ایجاد کند.

وی افزود: در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شاهد برگزاری جشن نوروزتان با همکاری کشور ترکمنستان در منطقه باجگیران خواهیم بود و از همین جا از تمام طبیعت گردان و خبرنگاران برای حضور در این رویداد مهم دعوت می‌کنیم.    


فرماندار قوچان افزود: در میانه مهرماه  همزمان با هفته وحدت جشنواره موسیقی مقامی را در قوچان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: آموزش لازمه گردشگری است اگر کسی به شمخال بیاید دوست دارد شب را اسکان کند، در نظر داریم تا در داخل دره شمخال هتل‌های سنگی ساخته شود که مستلزم سرمایه‌گذاری است.
وی درباره این سوال که آیا باجگیران منطقه آزاد نخواهد شد اما با صدور مجوز ترانزیت کالا شاهد رقم خوردن  اتفاقات خوبی در منطقه خواهیم بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false