×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بازی‌های المپیک ویژه ایران برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از پایگاه تحلیلی خبری آزنیک؛اولین همایش استانی بازی‌های المپیک ویژه ایران در سه رشته ورزشی بوچیا، دو ومیدانی و فلوربال برای ورزشکاران دارای نیازهای ویژه برگزار شد. این همایش به مناسبت یادبود و بزرگداشت دکتر اصغر دادخواه پدر المپیک ویژه ایران در دانشگاه علوم توانبخشی با حضور پرشور شرکت‌کنندگان اجرا شد. المپیک ویژه ایران در راستای ارتقا روحیه مثبت، بالا بردن اعتماد به نفس، پرورش استعداد‌های ورزشی و حمایت از خانواده‌های افراد با نیازهای ویژه، تمرکز دارد.

 کانون سندرم داون ایران، انجمن سها تهران، انجمن خورشید، انجمن پیام شاد، انجمن بهشتیان زمینی آریا، انجمن فرشته‌های زمینی، انجمن ارمغان و انجمن حکیم نیز در این همایش شرکت کردند. این مسابقات در سه رشته ورزشی بوچیا، فلوربال و دو و میدانی برای بچه‌های دارای نیازهای ویژه با حضور مربیان و خانواده‌ها برگزار شد.

ورزش‌های بوچیا و فلوربال

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) می‌باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیلهٔ کمکی (رمپ) پرتاب نمایند. در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد.

عکس: سمیه آقشاهی

ورزش فلوربال نوعی هاکی سرپوشیده است که به تجهیزات حجیم نیاز ندارد و به صورت سالنی بر روی کفه چوبی یا لاستیکی برگزار می‌شود. فلوربال، به دلیل قوانین منحصر به فرد و تجهیزات سبک وزن، سریع‌تر و ایمن‌تر از هاکی روی زمین است. دراین ورزش تاکید بر سرعت و مهارت به جای قدرت است.

بزرگداشت پدر المپیک ویژه ایران

این همایش به مناسبت یادبود و بزرگداشت دکتر اصغر دادخواه، برگزار شد. دکتر دادخواه، بنیانگذار المپیک ویژه در ایران و استاد تمام گروه روانشناسی بالینی، مشاوره و مدیریت توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تهران بود.

پدرالمپیک ویژه ایران، سعی داشت در قالب مسابقات المپیک ویژه فرهنگی را بنا کند که خانواده‌های دارای فرزند با نیازهای ویژه به فرزندانشان افتخار کنند و نگهداری از فرزندان دارای نیازهای ویژه ارزشمند باشد.

وی کوشید که اگر کسی با فرزند دارای نیازهای ویژه خود در پارکی قدم می‌زند با دید احترام به او نگاه کنند نه دید ترحم، که در این زمینه‌ها موفق عمل کرد.

مسابقات برد برد

نکته حائز اهمیت در این مسابقات، تشویق شدن تمامی شرکت کنندگان است. به طوری که در بازی‌های المپیک ویژه ایران تمامی شرکت کنندگان برنده مسابقه هستند و این مسابقات هیچ بازنده‌ای ندارد.

گفتنی است، کمیته اجرایی مسابقات در تمامی مراحل با تمرکز بر تشویق و انتقال روحیه قهرمانی به شرکت کنندگان، مسابقات را پوشش داده و ناظر بر هر ۳ بخش مسابقه بودند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک؛ در بخش اختتامیه این همایش نیز دکتر محمد کمالی، رئیس همایش المپیک ویژه ایران و خانم پور محمدی، همسر زنده یاد دکتر دادخواه و نمایندگان سایر انجمن‌های حمایتی حاضر در همایش، به رسم یادبود مدال‌های المپیک ویژه را به شرکت‌کنندگان تقدیم کردند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false