×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
الزام ثبت اطلاعات کارگران در سامانه پایش کار

الزام ثبت اطلاعات کارگران در سامانه پایش کار؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه واحدهای مشمول قانون کار و کارفرمایان خواست تا اطلاعات مربوط به کارگران و بنگاه خود را در سامانه ملی پایش کار به ثبت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، علی‌حسین رعیتی‌فرد از ثبت اطلاعات ۵۰۰ کارگاه در این سامانه خبر داد که نسبت به وجود یک میلیون کارگاه در کشور عدد ناچیزی است.

وی از همه واحدها و کارگاه‌های مشمول قانون کار خواست تا اطلاعات مربوط به کارگران خود و مواردی ازجمله اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و کمیته‌های انظباطی را در سامانه ثبت کنند.

بنابر اعلام رعیتی‌فرد در این سامانه فرم‌های خوداظهاری کارفرمایان مربوط به الزامات قانون کار و مقررات ایمنی و حفاظت فنی جانمایی شده که با تکمیل فرم‌های خوداظهاری توسط بنگاه‌های اقتصادی به صورت خود ارزیابی، این بنگاه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری در تصمیم‌سازی‌های دولت برای توسعه و تقویت جامعه کار و تولید داشته باشند.

بنابر اعلام ایسنا، سامانه پایش کار پس از ۴ ماه فعالیت آزمایشی اکنون به شکل رسمی آغاز به کار کرده و در حال حاضر امکان ثبت اطلاعات کارگاه‌های تولیدی مشمول قانون کار را دارد.

در این سامانه، اطلاعات مربوط به کارگران، وضعیت حقوق و دستمزد، طبقه‌بندی مشاغل، رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار، پایداری مشاغل و صیانت از نیروهای کار و انضباط کاری در واحدها با سهولت بیشتر گردآوری شده و در برنامه‌ ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

سامانه ملی پایش کار به نشانی http://payeshkar.mcls.gov.ir در وبگاه وزارت کار بارگذاری شده و کارفرمایان با ارائه کد کارگاهی می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهند.

از مزیت‌های سامانه، تسهیل در ورود به آن بدون گرفتن کد کاربری و رمز ورود است و فقط از طریق ثبت کد کارگاهی انجام می‌شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false