×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
توسعه روابط بین المللی دارو / سرمایه گذاری در زیرساخت ها و گسترش بازارهای صادراتی

در راستای سیاست های سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در خصوص استفاده از ظرفیت های کشور در خصوص گسترش و توسعه روابط بین المللی دارو و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و گسترش بازارهای صادراتی عصر امروز جلسه‌ای با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و رئیس سندیکا برگزار گردید.


به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، در این جلسه ظرفیت های سندیکا در خصوص توسعه مرزهای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز و خلق ارزش افزوده بیشتر، توسعه بازارهای صادراتی و استفاده از ظرفیت های پیمان شانگهای مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در خصوص نمایشگاه فارمتک روسیه و دیدار با شرکت های روسی در سفارت ایران برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفت.

در این جلسه دکتر صابر نامی، عضو هیئت مدیره سندیکا، سید علیرضا کابلی، دبیر سندیکا و دکتر میثم کریمی مشاور سندیکا تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی و همچنین دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه حضور داشتند.

سازمان شانگهای

سازمان همکاری‌های شانگهای (در ابتدا شانگهای ۵) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبهٔ امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.

اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر نام داد. علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۰۵ و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ با سفر سید ابراهیم رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان این سازمان با عضویت ایران موافقت نمود.

در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ایران به عضویت رسمی سازمان همکاری شانگهای درآمد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false