×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تولید قراردادی مهم‌ترین ابزار مدرن حمایت از کشاورزان

تولید قراردادی مهم‌ترین ابزار مدرن حمایت از کشاورزان، سید جواد ساداتی‌نژاد تولید قراردادی را به‌ عنوان مهم‌ترین ابزار مدرن حمایت از کشاورزان معرفی کرد وگفت: در ایران یک درصد محصولات درقالب کشت قراردادی تولید می‌شوند، این در حالیست که متوسط دنیا کشت قراردادی روی عدد ۴۰ درصد نشسته است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، مهرنوش خانمحمدزاده| وزیر کشاورزی در نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، با بیان اینکه تولیدی باید وجود داشته باشد که بتوان در زمینه تجارت آن فعالیت کرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرده است در راستای حمایت از کشاورز ایرانی بحث کشت قراردادی را آغاز کند.

سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه کشت قراردادی را برای تولید غلات پیش گرفته‌ایم، تصریح کرد: حدود ۱۵ همت برای کشت قراردادی مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت کشاورزی در تدوین الگوی کشت، تصریح کرد: مشکل آب در ایران را نمی‌توان انکار کرد، از این‌رو تولید باید متناسب با اقلیم و منابع آبی شکل بگیرد در سال‌های گذشته الگوی کشت داشتیم اما در اجرا به دلیل اینکه الزامات نداشته با چالش‌های متعددی مواجه شد.

ساداتی نژاد سابقه الگوی کشت در کشور را ۵۰ ساله دانست و افزود: مسئله الزامات را آغاز کردیم اما این مهم مربوط به وزارت کشاورزی نیست و همه ارگان‌ها و نهاد از جمله تجار نیز باید در این زمینه ورود کنند این اقدام جسورانه‌ای است که باید انجام شود.

وزیر کشاورزی تاکید کرد: سال آینده در تبصره ۱۴ از لحاظ اعتباری هم به آن کمک خواهیم کرد ما از تولید صیانت خواهیم کرد تا همچنان تولید ادامه داشته باشد.

شرایط دامداران و مرغداران سخت است

به گفته ساداتی‌نژاد؛ سال جاری شرایط دامداران و مرغداران سخت است اما آنها با غیرت بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها پای سفره مردم و تولید ایستادند و باید از این عزیزان تشکر کنیم.

وی سلامت و کیفیت محصولات را به‌عنوان هویت کشاورزان معرفی کرد و افزود: اگر محصولات کیفیت نداشته باشد، بازارهای ما از بین می‌رود.

با شروع دولت سیزدهم بحث فلفل دلمه‌ای مطرح شد و از همان ابتدا ما در حوزه سلامت و غذا کارهایی را آغاز کردیم و برای نخستین مرتبه در سازمان حفظ نباتات معاونت سلامت غذا را راه‌اندازی کردیم و به سمت شناسنامه‌دار کردن تولیدات پیش رفتیم.

وزیر کشاورزی ادامه داد: بسترهای تولید را شناسنامه‌دار کردیم و از ۲ هفته پیش شناسنامه‌دار کردن باغات را آغاز کردیم تا هر محصول پیش از صادرات کیفیت آن سنجیده شود به نظر می‌رسد هر میزان برای کیفیت و سلامت محصولات تلاش کنیم اقدام شایسته‌ای انجام داده‌ایم.

واگذاری بخش بازرگانی به وزارت کشاورزی به حمایت از تولید منجر شد

ساداتی‌نژاد با اشاره به قانون تمرکز، گفت: قانون تمرکز بعد از ۱۲ سال در دولت سیزدهم از آبان آغاز شد و بسیاری نگران بودند که اگر بازرگانی به وزارت کشاورزی واگذار شود تولید فراموش شود اما اتفاقاتی که رخ داد نه تنها باعث فراموشی حوزه تولید نشد بلکه ما شاهد رونق تولید نیز بودیم چراکه اجزایی زنجیره را بین متولیان امور پخش کردیم از این‌رو نتیجه‌بخش بود و واگذاری بخش بازرگانی به وزارت کشاورزی به حمایت از تولید منتهی شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false