×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
وزارت صمت گوشت را به گربه سپرد

وزارت صمت گوشت را به گربه سپرد؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند. 

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، صنعت‌صنف تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

بر این اساس سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان موافق استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

– در حال حاضر کارنامه فاطمی‌امین خالی از عمل به وعده‌ها بوده و با فاز تخریب اقتصاد کشور و نابودی اعتماد عمومی رسیده است.

– ایشان بارها به مجلس احضار شد تا درباره میزان تحقق وعده‌هایش توضیح بدهد، اما هر بار نمایندگان سوال‌کننده نسبت به قبل ناامیدتر شدند، ۳ ماه دیگر فرصت دادیم، اما بازهم افاقه نکرد.

– چرا بدون کارشناسی، چارت وزارتخانه را دگرگون کردید؟ ۷۱ نفر از منصوبان از خارج از وزارتخانه آمدند و برخی حتی یک روز تجربه نداشتند و فاقد کد استخدامی بودند.

– آقای فاطمی‌امین وزارتخانه را به سرچشمه و اقیانوس رانت تبدیل کرد و با میدان دادن به بانیان وضع موجود، اهانتی بزرگ به مردم، مجلس و حتی رئیس جمهور کرد.

– شما در صفحه ۳۲ و ۳۳ برنامه‌هایتان، ۱۱ وعده برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کرده و گفتید سالانه یک میلیون خودرو صادر می‌کنید! از انتصاب مدیران عامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو شروع می‌کنیم که الحمدالله بدون سفارش، رانت و فشار انتخاب کردید. اگر صلاح می‌دانید بگویم هر کدام از این ۳ نفر به چه اشخاصی متصل هستند!

– پس از مدت‌ها مخفی‌کاری، در تبدیل آیین‌نامه واردات خودرو، ناگهان کوه وزارت صمت، موش زایید! آقای وزیر فهرستی از چند شرکت مجاز واردکننده خودرو که همگی مرتبط با مافیای خودروهای مونتاژی هستند، ارائه کرد و به‌عبارتی گوشت را به دست گربه سپرد! و انحصار در انحصار و رانت در رانت ساخت.

– تا توانستید برای مافیای خودروهای مونتاژی و خانواده‌های پرنفوذ خودرویی، رانت جدید درست کردید.

– قرار شد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها به شهریور سال ۱۴۰۰ بازگردد، البته قیمت شهریور ۱۴۰۰ پیشکش، به مدد مدیریت فاطمی‌امین، قیمت‌های بهار امسال هم برای ملت رویا شده است و همین مسائل به نارضایتی از اوضاع کشور منجر شده است.

– از ابتدای امسال واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را ممنوع کردید. در اواخر اردیبهشت ماه معاونتان با هماهنگی چند شرکت دوست شما بی سروصدا برای مدت یک هفته سایت ثبت سفارش را باز کرده و سپس بست! دوستان پرنفوذتان به مدد رانت اطلاعاتی حجم زیادی سفارش گوشی را ثبت کردند و بعد از بسته شدن سایت آن شرکت‌ها با عواملتان در وزارتخانه وارد مذاکره و تمام سفارشات ۶۰۰ دلار را به بالای ۶۰۰ دلار تغییر داده و به این ترتیب رانت چرب و نرمی نصیبشان شد و تا امروز هم مشمول فروش موجودی انبارهایشان هستند.

– ما قراردادهای زمان مدیریت‌تان در آستان قدس رضوی و شرکت‌های نرم‌افزاری تحت مالکیت‌تان و دوستانتان را فراموش نکرده‌ایم.

– بعد از افشای اقتصاد سنگین فولاد مبارکه و ارسال گزارش مجلس انقلابی به قوه قضائیه، یکی از مدیران صنعتی را حفظ کردید و مدیران قبلی را ارتقا دادید. در شرکت مس، گوهرزمین و گل گهر هم که بانیان وضع موجود همچنان حضور دارند.

– از آمار افزایش ۵۰ درصدی تولید تراکتور شگفت‌زده شدیم، چراکه همکاران عزیز شاهد هستند در هیچ استانی تراکتور برای کشاورزان موجود نیست.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند ۱ ماده هشت آیین‌نامه و مواد ۲۲۴ و ۲۲۵ حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت ۳۰ دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر ۳۰ دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false