×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۹۱ نفر نیروی انسانی در «کارگزاری نسیم صبح امید» چه می‌کنند؟

۹۱ نفر نیروی انسانی در «کارگزاری نسیم صبح امید» چه می‌کنند؟ کارگزاری نسیم صبح امید از فرزند خواندگان ایران خودرو در سال گذشته در بخش درآمدهای عملیاتی سیر نزولی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از رازپول، گروه سایبان: با وجود این روند این شرکت اعلام کرده که  تعداد کارمندان خود را نیز از ۱۵۴ نفر به ۹۱ نفر کاهش داده.

این کارگزاری بیش از ۹۹٫۹۸ درصد سهامش متعلق به شرکت مهندسی بازرگانی ارزش آفرینان نوین آرا است که از شرکت‌های میانی سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

مابقی سهام متعلق به داوود خبار مقدم مدیرعامل فعلی و مهدی سامری از مدیران سابق این شرکت است.

با پایان یافتن سال مالی ۱۴۰۰ حالا این کارگزاری در صورت‌های مالی خود افشا کرده که بخش قابل توجهی از درآمدهایش صرف پرداخت هزینه خصوصا هزینه‌های پرسنلی شده.

اما تعداد کارکنان این کارگزاری از چه اهمیت دارد؟

 تخصیص بخش قابل توجهی از هزینه‌ها در صورت‌های مالی به بخش هزینه اداری و عمومی پرسش‌های زیادی را در خصوص کارکردهای این شرکت با سرمایه ۵۰ میلیون تومان ایجاد کرده است و سوال این است که کارگزاری که اساسا بنابر قوانین بیمه مرکزی مجوز صدور بیمه نامه ندارد این تعداد پرسنل را به چه دلیل به کارگرفته؟ این در حالی ست که در کارگزاری‌ها هزینه غالب هزینه بازاریابی است که به واسطه حضور بازاریابان هزینه‌های مربوطه در سرفصل هزینه‌های بازاریابی کارسازی می‌شود نه پرسنلی.

مقایسه تعداد ۱۵۴ کارمندان این کارگزاری در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ با توجه به درآمدهای عملیاتی نه تنها با اصول بهره‌وری هم خوانی ندارد بلکه نشان می‌دهد که هزینه‌های اداری در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش دارد اما باطن این هزینه‌ها افزایشی است چرا که تقسیم این هزینه‌ها نسبت به تعداد پرسنل این ادعا را اثبات می‌کند. بنابراین این کارگزاری از یک سو با کاهش درآمدهای عملیاتی مواجه است و از سوی دیگر با افزایش هزینه‌های پرسنلی.

از سوی دیگر هرچند که شرکت مالیات‌های ابرازی خود را پرداخت کرده اما با توجه به عدم بررسی پرونده مالیاتی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ چگونگی پذیرش هزینه‌های شرکت نیز با ابهام رو به روست و البته با توجه به قوانین جدید مالیاتی تاثیر این وضعیت بر کل صورت‌های مالی نیز مشخص نیست.

هرچند که بررسی‌ها بیانگر این واقعیت است که مطابق درآمد بیمه‌گری‌اش هزینه پرسنلی دارد اما بررسی روند مالیات پرداختی این شرکت در سال‌های گذشته که در صورت‌های مالی افشا شده نشان می‌دهد که سازمان امور مالیاتی با منطق خود حساب‌ها را بررسی خواهد کرد.

پرداخت هزینه ۹۰۰ میلیون تومانی به باشگاه پیکان که مصوبه هیات مدیره ندارد نیز از دیگر ابهامات صورت‌های مالی این کارگزاری است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false