×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
صادرات مرغ و دام از ایلام به عراق آزاد شد

صادرات مرغ و دام از ایلام به عراق آزاد شد، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات بخش کشاورزی از استان ایلام به کشور عراق بلامانع است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از تسنیم، محمدجواد عسگری در نشست تخصصی کشاورزی در ایلام، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم ایلام بحث اقلیم است و وجود این مهم می‌تواند به افزایش تولید کمک کند همچنین خاک حاصلخیز مناسبی در این منطقه وجود دارد که می‌توان با بهره برداری از این ظرفیت، بخش کشاورزی را توسعه داد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره صادرات محصولات کشاورزی، گفت: به دلیل هم مرز بودن ایلام با کشور عراق، صادرات محصولات پروتئین سفید مرغ و تخم مرغ همچنین دام سبک به کشور عراق برای استان ایلام بلامانع است و هیچ دستگاهی نباید وقفه‌ای در بحث صادرات پروتئینی سفید از استان ایلام به عراق ایجاد کند.

عسگری در مورد امهال وام‌های بخش کشاورزی و دامداری نیز، افزود: در این خصوص در بودجه سال جاری اعتبار مناسبی اختصاص یافته و استان ایلام به طور ویژه در این بودجه دیده شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر دستگاهی در استان ایلام در زمینه بروکراسی اداری در خصوص امهال وام‌های بخش کشاورزی کوتاهی یا سهل انگاری کند مصداق ترک فعل است و این مهم پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها به بخش کشاورزی ایلام اختصاص یافته، تاکید کرد: در این راستا توجه ویژه‌ای به توسعه شیلات شده و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می‌شود.

عسگری تصریح کرد: وجود اراضی شیب دار ظرفیت و قابلیت برای کشت درختان است و این مهم در استان و کشور به صورت پایلوت قرار گیرد و به زهکشی اراضی کشاورزی توجه ویژه شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false