×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ورود اولین خودروهای وارداتی در هفته آینده

ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور در هفته آینده،‌ وزیر صمت با اشاره به انجام ثبت سفارش واردات خودرو توسط ۴ مجموعه گفت: اولین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد گمرک می شود تا کارهای مربوط به ترخیص آنها انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در حاشیه امضای تفاهمنامه تهیه نقشه راه تطبیق سیاست‌های تجاری و ارزی با بانک مرکزی در خصوص واردات خودرو گفت: هفته آینده نخستین محموله خودروهای وارداتی، وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه از میان ۴۰۰ مجموعه ای که درخواست واردات داشتند، ۲۷ مورد دارای حداقل شرایط بودند ادامه داد: ۴ مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده اند و خودروهای یک مجموعه هفته آینده وارد گمرک می شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در تامین یک میلیارد یورو ارز مورد نیاز برای واردات خود مشکلی وجود ندارد و توافقات با بانک مرکزی صورت گرفته است گفت: اولویت ما واردات خودرو اقتصادی است اما در مرحله اول تاکیدی روی این موضوع نداریم چرا که برای ما در این مرحله زمان واردات مهم است تا آن ذهنیتی که می‌گوید واردات صورت نمی‌گیرد از بین برود.‌

وی تاکید کرد: بنابراین در این مرحله هر وارد کننده ای که توان عقد قرارداد خودرو زیر ۲۰ هزار یورو داشته، کار ثبت سفارش را آغاز کرده است.

فاطمی امین با تاکید بر این نکته که دیگر هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نمی شود و تمامی خودروهای تولیدی عبور مستقیم و آماده فروش هستند، در پاسخ به سوالی در مورد مشکل صادرکنندگانی که با ارز آزاد مواد اولیه تهیه می‌کنند و صادرات با ارز نیما انجام می دهند گفت: هیچ موردی در صنعت وجود ندارد که مواد اولیه خود را از ارز آزاد تهیه کند.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی تولیدکنندگان مواد اولیه را با ارز نیما تهیه می‌کنند و اگر موردی می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

وزیر صمت افزود: در بخش کشاورزی مشکلی در خصوص تفاوت قیمت نیما و آزاد وجود دارد و آن این است که صادرکنندگان معتقدند صادرات با ارز نیما سبب کاهش توان رقابتی می‌شود و سودی ندارد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false