×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
صعود قیمت‌ طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟

صعود قیمت‌ طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟ رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران گفت: برای اینکه مردم در مبادلات خود دچار ضرر نشوند بهتر است فعلا به بازارهای هیجانی ورود نکنند چرا که در حال حاضر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بدون کارشناسی و بدون رخداد شرایط خاصی و بدون تقاضا افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از همشهری آنلاین: همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد طی مدت اخیر، قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز روندی پرشتاب در جهت صعود در پیش گرفته است.

دیروز و در اولین روز از زمستان امسال، قیمت هر سکه امامی با ورود به کانال ۱۹ میلیون تومانی رکورد جدیدی ثبت کرد.

در عین حال این روزها مردم نیز سوالات زیادی درباره آینده قیمت طلا و سکه و ارز دارند.

برای بسیاری از آنها این سوال مطرح است که آیا قیمت‌ها در بازار طلا و ارز عقب نشینی می‌کند یا به روند صعودی خود ادامه می دهد؟ و مهم تر اینکه آنها باید در این شرایط چه کاری انجام دهند؟

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه صعود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟ گفت: شرایطی که در حال حاضر در بازار سکه وجود دارد یک مقداری کاذب است و تحت ‌تاثیر افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی قیمت‌ها صعودی شده است چرا که انس جهانی طلا کاهشی بوده اما در بازارهای داخلی ما افزایش قیمت داریم.

نادر بذرافشان افزود: در کنار این، مخصوصا در هفته‌ای که گذشت ما شاهد تقویت تقاضا در بازار هم نبودیم. در هفته‌های پیش و تا حدود ۱۰ روز پیش ما ۲ تا ۵ درصد افزایش تقاضا داشتیم ولی در هفته‌ای که گذشت افزایش تقاضا نداشتیم و بر این اساس می‌شود گفت افزایش قیمت‌ها در بازار سکه کاذب و تحت تاثیر قیمت ارز است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران در مورد حباب انواع سکه هم گفت: حباب سکه امامی الان کمی پایین آمده است.

تا ۱۰ روز گذشته حباب سکه امامی تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هم رفت که در حال حاضر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. حباب نیم سکه الان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حباب ربع سکه هم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

بنابراین، ما کاهش حباب را داشتیم اما هنوز نسبت به ابتدای سال که حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بود بسیار بالاست.

بذرافشان با تاکید بر اینکه صعود قیمت‌ها در بازار طلا بی‌رویه است، بیان کرد: ما از ابتدای سال ۷۵ درصد افزایش قیمت ربع سکه و حدود ۴۶ درصد افزایش قیمت نیم سکه را داشتیم.

سکه امامی هم حدود ۳۸ درصد گران شده است.

اینها در حالی است که از ابتدای سال میانگین ۱۲۷ دلار کاهش انس جهانی را داشتیم ولی در بازارهای داخلی افزایش قیمت‌ها رخ داده و به جرئت می‌شود گفت ۴۰-۵۰ درصد در نیم سکه و ربع سکه حباب است که اصلا اینها اخبار خوبی نیست.

سکه بخریم یا نه؟

سکه امامی رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد
سکه امامی رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد

مخابره اخبار جدید از مذاکرات برجام هم انگار دیگر روی قیمت سکه تاثیری ندارد. چنانچه سکه امامی رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد.

در این شرایط مردم سرگردانند که آیا افزایش قیمت‌ها موقتی است یا ادامه دارد یا ممکن است کاهش پیدا کند؟

بذرافشان در این باره گفت: ما در سال‌های گذشته هم چنین التهاباتی را داشتیم و حتی گاهی تحت تاثیر یک خبر سیاسی و اقتصادی و یا با اندکی نوسانات بازار ارز یا نوسانات بازار جهانی قیمت‌ها افزایشی می‌شد و مردم هم در اوج قیمت‌ها خرید می‌کردند اما با یک خبر و با یک مدیریت در بازار ارز قیمت‌ها در بازار داخلی به طور ناگهانی با ریزش‌های خاصی همراه می‌شد و مردم دچار آسیب مالی بسیار می‌شدند، بنابراین من بر اساس تجربه و دید کارشناسی و با توجه به حبابی که در یک ماه گذشته در سکه به وجود آمده است فکر می‌کنم که اوج افزایش قمیت‌ها را داشتیم.

بذرافشان افزود: برای اینکه مردم در مبادلات خود دچار آسیب و ضرر نشوند فعلا به بازارهای هیجانی ورود نکنند چرا که در حال حاضر قیمت‌ها بدون کارشناسی و بدون رخداد شرایط خاصی و بدون تقاضا افزایش یافته است.

بنابراین توصیه می‌کنم که مردم مقداری صبوری کنند تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نسبی برسد. در مورد ثبات قیمت‌ها هم باید بگویم که ورود سکه امامی به کانال ۱۹ میلیون تومان ممکن است یک هفته یا ۷۲ ساعت طول بکشد و نمی‌شود بر این اساس گفت که به ثبات رسیده است. معمولا قیمت‌ها در یک بازه زمانی ۲۰ روز تا یک ماه ثبات نسبی خود را مشخص می‌کند.

سیاست‌های بانک مرکزی باید تغییر کند

دولت و بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را در عرضه سکه و ثبات قیمت ارز تغییر دهند
دولت و بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را در عرضه سکه و ثبات قیمت ارز تغییر دهند

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران با تاکید بر اینکه دولت و بانک مرکزی هم باید پاسخگوی وضع کنونی باشند، گفت: در این راستا دولت و بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را در عرضه سکه و ثبات قیمت ارز تغییر دهند.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد دولت با مدیریت قیمت ارز در بازارهای داخلی و افزایش عرضه سکه می‌تواند نقش مهمی در ثبات و کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

بذرافشان افزود: درست است که مردم می‌خواهند ارزش پول و سرمایه خود را حفظ کنند اما تجربه نشان داده است که در مقاطع قبل دچار آسیب‌های مالی شده‌اند.

بنابراین ما وظیفه داریم توصیه کنیم که صبر کنند و در بازارهای هیجانی ورود نکنند و بانک مرکزی هم برای ساماندهی بازار ورود کند.

اینها به نظر من می‌تواند ۱۰۰ درصد در کنترل بازار طلا و سکه و ثبات و کاهش قیمت‌ها موثر باشد.

آخرین قیمت ها

به گفته رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران سکه امامی در اولین روز دی‌ماه کانال عوض کرد و آخرین قیمتی که در روز گذشته ثبت کرد ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: همچنین، روز گذشته، سکه طرح قدیم ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان ثبت شد و انس جهانی طلا هم به ۱۸۱۹ دلار رسید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false