×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جوانگرایی و تعامل منسجم با پیشکسوتان برای ارتقاء جایگاه کمی و کیفی اسکواش

جوانگرایی و تعامل منسجم با پیشکسوتان برای ارتقاء جایگاه کمی و کیفی اسکواش، کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش با اشاره به چهار شعار خود برای مدیریت این فدراسیون گفت: توجه به شایسته سالاری، تشکیل شورای راهبردی و اتاق فکر، همگانی کردن این رشته ورزشی، تامین تجهیزات موردنیاز ورزشکاران، حل مشکلات و چالش‌های فعالان این رشته از قبیل دغدغه‌های مالی، جوانگرایی همچنین تعامل منسجم با پیشکسوتان و … از جمله مهمترین مواردی بوده که در برنامه‌های خود مدنظر دارم و آنها را اجرایی خواهم کرد تا شاهد موفقیت بیشتر و قرار گرفتن در جمع یکی از چهار تیم مطرح در آسیا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: پیروز‌هاشمی ارس در رابطه با برنامه‌هایی که برای ارتقاء جایگاه کمی و کیفی اسکواش دارد، اظهار کرد: برای تدوین برنامه‌ها با فعالان این رشته ورزشی از جمله بازیکنان، مربیان، داوران، نخبگان ورزشی و … گفت‌وگوهای مفصلی داشته و نظرات آنها را جویا شدم تا بتوانم موارد مورد نظر خود را براساس مسائل موجود در این رشته وزشی تدوین کنم.

وی با بیان این مطلب که شایسته سالاری، داشتن اتاق فکر خوب و شورای عالی راهبردی، وضعیت مالی شفاف و فدراسیون پاسخگو  چهار شعار من برای مدیریت فدراسیون اسکواش است، ادامه داد: در راستای عملیاتی شدن شایسته سالاری استفاده از ظرفیت‎های بازیکنان، مربیان، داوران و دیگر نخبگان این رشته ورزشی به طور ویژه مورد توجه است و هر یک از دوستان با توجه به تجارب و توانایی‌های خود می‌تواند در فدراسیون، ما را در جهات دستیابی به اهداف سازنده یاری کنند. به این ترتیب مجموع کارها بر اساس خرد تجمعی این مجموعه انجام خواهد شد.

تشکیل شورای عالی راهبردی و اتاق فکر

کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در بخش دیگری از سخنان خود درباره داشتن اتاق فکر خوب و شورای عالی راهبردی نیز اظهار کرد: در این خصوص شورای راهبردی که متشکل از روسای هیات‌ها و جامعه اسکواش، همچنین پیشکسوتان ورزشی تشکیل خواهد شد تا در زمینه‌های مختلف با هفکری تصمیمات لازم در این شورا اتخاذ شود.

وضعیت مالی شفاف و فدراسیون پاسخگو

هاشمی ارس با تاکید براینکه که سازمان‌ها یا نهادهایی که در حوزه ورزش فعالیت دارند، باید شفایت مالی و اجرایی داشته باشند، اظهار کرد: فدراسیون باید همواره پاسخگو بوده و شنوای نظرات، پیشنهادها و انتقادات باشد، تا با بهره‌گیری از آنها گام‌های موثری در راستای ارتقاء کمی و کیفی این رشته ورزشی برداشته شود. براین اساس پاسخگو بودن فدراسیون در برابر جامعه ورزشی، فعالان و دوستداران اسکواش از اهمیت بسیاری برای من برخوردار است.

توسعه همگانی اسکواش

وی با بیان این مطلب که هماهنگی، هدایت و فعال‌سازی هیات‌ها، ارتقاء اسکواش از سطح پایه، برگزاری رویدادهای همگانی و قهرمانی، همچنین افزایش تعامل جامعه با این رشته ورزشی از جمله مهمترین ماموریت‌هایی به شمار می‎رود که مدنظر دارم، ادامه داد: حضور قدرتمند تیم‎ها در رده‌ها مختلف سنی در مسابقات آسیایی و جهانی، استعداد یابی و توسعه همگانی اسکواش در بین احاد مردم نیز از اهداف کلانی بوده که شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش بیان کرد: با توجه به اینکه اسکواش یک رشته ورزشی دانشجویی و دانش آموزشی نیز به شمار می رود، در قالب تفاهم نامه‌هایی که انشاالله با وزارتخانه‌های ذی ربط در این زمینه به امضا خواهد رسید، در راستای بهره بیشتر این گروه‌های سنی از این ورزش اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

در این زمینه کمیته‌هایی تشکیل و اجرایی شدن این موارد را بررسی و گزارش‌های مربوطه را در اختیار اهالی ورزش می‌گذارند.

هاشمی ارس در ادامه تصریح کرد: براین اساس باید با برنامه‌ریزی و استراتژی عملیاتی در جهت همگانی شدن این رشته ورزشی و قرار گرفتن آن در سبد ورزشی خانواده‌ها تدوین و اجرایی کنیم، مواردی که من آن را مدنظر دارم، علاوه براین اشاره به این موضوع نیز ضرورت دارد که با توجه به اینکه اسکواش اثرات مثبت قابل توجهی بر افزایش میزان توانایی‌های ذهنی افراد دارد، آنچه که تحقیقات علمی آن را به اثبات رسانده است، همچنین این رشته ورزشی در روانشناسی نیز مدنظر بوده تا به آنجا که بیان شده افرادی که در سمت‌های مدیریتی فعالیت دارند، پیش از حضور در جلسات به این ورزش می‌پردازند، در برنامه‌هایم بحث همگانی شدن اسکواش را برای رده‌های سنی آورده‌ام.

اقتصاد ورزش یکی از اولویت‌های مهم

وی با تاکید براین موضوع که اقتصاد ، علمی به شمار می‌رود که در تمامی حوزه‌ها نقش اصلی و مهمی را بازی می کند و ورزش هم از این امر مستثنی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اقتصاد ورزش مبحثی بوده که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است، براین اساس این مهم باید در فدراسیون‌ها نیز مدنظر باشد، مقوله‌ای که شامل حال تمامی دست اندرکاران، از جمله بازیکنان، داوران، مربیان، همچنین تمامی فعالان در صنعت ورزش می‌شود. براین اساس باید برنامه ای تدوین شود که در آن به موضوع درآمد زایی پرداخته شود. به طور نمونه باید درآمد مربیان به نوعی بوده که شغلشان مربیگری باشد، نه اینکه برای امرار معاش درگیر کارها و فعالیت‌های دیگر شده و تمرکزشان در ورزش از بین برود.

کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، اقتصاد ورزش در حال بررسی بوده و آنها استراتژی عملیاتی در این زمینه دارند، گفت: اگر ما هم بخواهیم در چهارچوب کوچکتر به عبارتی فدراسیون اسکواش، به این مقوله مهم بپردازیم، باید باید استراتژی‌های دست یافتی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات باشگاه داران، مربیان، بازیکنان و … را حل و فصل کنیم.

رفاقت و همفکری جای رقابت را خواهد گرفت

وی با بیان این مطلب که از روز بعد از برگزاری انتخاب باید رفاقت و همفکری جای رقابت را بگیرد، تصریح کرد: مهمترین دلیلی که موجب شد تا برای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش کاندید شوم، این بوده که در بررسی‌هایی که داشته‌ام، به این نتیجه رسیدم با توجه به تجارب و فعالیت‌هایی که در زمینه ورزش داشته ام، می توانم به این فدراسیون کمک کرده تا رشته اسکواش تقویت  شود. در این راستا همواره نظرات موافقان و مخالفان خود را جویا شده و از پیشنهادهای ارائه شده استقبال می‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در ادامه گفت: در کنار موارد اشاره شده توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تمامی ورزشکاران از جمله بانوان و ایجاد مرکز رشد اسکواش از دیگر مباحثی بوده که در برنامه‌هایم به آنها توجه ویژه دارم.

کارآفرینی و خودگردانی هیات‌ها، استعدادیابی و ارتقاء جایگاه ورزشکاران

هاشمی ارس با اشاره به اینکه کارآفرینی و خودگردانی هیات‌ها، استعدادیابی و پروش آن، ارتقاء جایگاه ورزشکاران، مربیان و داوران، برپایی مسابقات منسجم و منظم کشوری، لیگ باشگاهی به صورت منسجم و پویا، در کنار توسعه منسجم زیرساخت‌ها در کشور، اهداف و برنامه‌های راهبری بوده که اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: حمایت از هیات‌های استانی به عنوان بازوان اصلی فدراسیون اسکواش نیز به طور ویژه در دستورکار قرار دارد، علاوه براین باید گفت؛ ارتباط با شهرداری‌ها، همچنین سایر نهادها و سازمان‌هایی که هر یک به نوعی در زمینه دستیابی به اهداف تعریف شده نقش آفرین هستند، هم از دیگر مواردی به شمار می‌رود که به آنها خواهم پرداخت.

وی در زمینه خصوصی سازی اسکواش هم اظهار کرد: ایجاد  باشگاه‌های تخصصی و توسعه همکاری با بخش خصوص در این رشته ورزشی نیز از دیگر مواردی بوده که مدنظر است. ضمن اینکه از جمله دیگر اقدامات اصلی و اساسی که باید به آنها پرداخت مربوط به تولید محتوی برای شبکه‌های اجتماعی است که به آن توجه خواهم داشت.

تقویت مدال آوری در تورنمنت‌های بزرگ جهانی

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش ادامه داد: یکی از نکاتی مهم که در فهرست برنامه‌هایم قرار دارد، این بوده به این سمتی خواهیم رفت که وضعیت مدال آوری در تورنمنت‌های بزرگ جهانی و بین المللی را بهبود بخشیم. ضمن اینکه ایجاد اتحادیه باشگاه‌ها و افزایش کیفی لیگ، بالا بردن دستمزها در لیک نیز در فهرست برنامه‌های بنده قرار دارد.

تشکیل کمیته‌های بازاریابی، گردشگری و فنی

هاشمی ارس در ادامه درباره سایر اقدامات اجرایی که در برنامه کاری خود به آنها  توجه خواهد داشت به تشکیل کمیته‌های بازاریابی، گردشگری و فنی اشاره کرد و گفت: به طور قطع تمامی موارد اشاره شده با کمک اهالی اسکواش از جمله روسای هیات‌ها، ورزشکاران، داوران، مربیان و پیشکسوتان محقق خواهد شد.

جوانگرایی و تعامل سازنده با پیشکسوتان

وی جوانگرایی، استفاده از جوانان در اداره امور را از دیگر موارد مورد توجه خود بر شمرد و ادامه داد: البته پیشکسوتان نیز مسئولیت رصد و نظارت در این حوزه را بر عهده خواهند داشت. به عبارتی مدنظر این است که جوانان و پیشکسوتان تعامل خوب، سازنده و منسجمی با یکدیگر داشته باشند.

اعزام تیم‌ها به سایر کشورها و تقویت جام خلیج فارس

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در رابطه با اعزام تیم‌ها نیز بیان کرد: در این خصوص با کشورهای همسایه رایزنی‌هایی انجام داده ام، در مسافرتی که به تازگی به چهار کشور همسایه داشتم، صحبت‌های شفاهی در این رابطه انجام شده که به محض در اختیار گرفتن مسئولیت فدراسیون، تفاهم نامه‌های مربوطه منعقد و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

تقویت جام خلیج فارس اسکوش، بر قراری ارتباط در زمینه برپایی اردوها و مسابقات با کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس نیز از دیگر مباحثی بود که‌هاشمی ارس به آنها پرداخت و گفت: علاوه براین با توجه به ظرفیت‌هایی که کشورهای آسیای میانه در این رشته ورزشی دارند، برقراری تعامل و ارتباط با آنها نیز مورد توجه قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برنامه‌های مورد نظر در زمینه تیم‌های بانوان و تقویت آنها، منسجم و پویا خواهد بود، همچنین استفاده نائب رئیس بانوان تحصیل کرده، فکور و مدیر اجرایی مقوله ای مهمی است که مورد توجه است، تصریح کرد: علاوه براین در زمینه تیم‌های آقایان نیز باید عنوان کرد؛ مباحث اشاره شده شامل ورزشکاران مرد نیز می شود، براین اساس باید به صورت متمرکز برنامه‎ریزی‎هایی برای بهره بردن از پتانسیل تیم‌های اسکواش داشته باشیم. براین اساس با تعریف پروتکل‌های مربوطه نسبت به برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی استعدادیابی در این زمینه گام‌های موثری برداریم. چرا که ایجاد لیگ پویا و منسجم بستر ساز موفقیت در رقابت‌های جهانی است.

توجه ویژه به منش پهلوانی در ورزش و اخلاق مداری

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در ادامه با تاکید براینکه برنامه‌های بنده بیشتر منطبق با منش پهلوانی در ورزش، اخلاق مداری، احترام متقابل به تمامی سازمان‌ها، نهادها، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های همکار و … به طور متقابل است، افزود: در قالب کلی در رابطه با مسائل بین‌المللی نیز مدنظر این است که جایگاه و سکوهای بین المللی را در اختیار گیریم تا با کسب افتخارات حرفی بیشتری برای گفتن در این رشته ورزشی داشته باشیم.

خبر خوب برای اهالی اسکواش

هاشمی ارس این نوید را به اهالی اسکواش داد که با توجه به المپیکی شدن این رشته ورزشی در سال ۲۰۲۳، تلاش خواهیم کرد که تیم اسکواش کشور را به بازی‌های آسیایی چین اعزام گردد. البته قول مدال آوری را در سال ۲۰۲۳ نمی دهیم، اما پیش بینی می کنیم در تورنمت‌های بزرگ بین المللی در سال ۲۰۲۶ بتوانیم مدال آور باشیم. به طور قطع اگر با برنامه‌ریزی اصولی پیش برویم، می توانیم یکی از چهار تیم برتر آسیا باشیم.

ایشان ضمن تاکید براین نکته که  ارتباطات  موثر با کشورهای صاحب نام دررشته اسکواش مد نظر است ، اخذ کرسی‌های منطقه ای، آسیایی وجهانی را نیز از دیگربرنامه‌های اجرایی خود اعلام نمودند.

تمرکز بر رفع مشکلات جامعه ورزشی اسکواش

وی با اشاره به برخی از مشکلات فعالان این رشته ورزشی خاطر نشان کرد: موارد اساسی وجود دارد که باید برای چهار گروه؛  بازیکنان، مربیان، داوران و هیات‌های استانی مرتفع شود تا اسکواش بتوانند به جایگاه بهتری در آسیا و جهان دست یابد، به طور مثال برای بازیکنان و مربیان مربوط به برنامه‌ریزی جهت کسب درآمد از رقابت‎های داخلی و حضور در مسابقات مختلف مدنظر خواهد بود. براین اساس برگزاری مسابقات جایزه نقدی داخلی و مسابقات PSA  در مجموع حداقل ۶ مسابقه در سال را مدنظر دارم. همچنین  اعزام بازیکنان تیم ملی به مسابقات PSA  خارج از کشور با تائیدیه سرمربی تیم ملی در طول سال با هزینه فدراسیون و برنامه‌ریزی برای افزایش دستمزد بازیکنان در باشگاهها جهت حضور در لیگ‌های کشوری مورد توجه است.

تامین تمامی تجهیزات کامل  ورزشی، پرداخت حقوق و بیمه شدن ورزشکاران

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در  اختیار گذاشتن تجهیزات کامل  ورزشی برای بازیکنان تیم ملی و نخبه، برپایی اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی مختلف در طول سال، برگزاری اردوهای مشترک تیم ملی با کشورهای صاحب سبک اسکواش، اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی و بین المللی، علاوه براین پرداخت حقوق و بیمه کردن بازیکنان تیم ملی توسط فدراسیون مباحث دیگری به شمار می رود که اجرایی خواهد شد.

افزایش دستمزد و حمایت معنوی از مربیان استانی

هاشمی ارس در خصوص مباحث مورد نظر برای مربیان  نیز به بستن قرارداد مالی مناسب، اعزام مربیان تیم ملی به کلاسهای توجیهی و مربیگری در خارج از کشور برای افزایش سطح علمی و مربیگری، همچنین حمایت مالی و معنوی از مربیان استانی جهت کشف و پرورش بازیکنان نخبه و با استعداد اشاره کرد و گفت: افزایش دستمزد داروان در مسابقات مختلف، اعزام داوران شاخص و برتر به مسابقات برون مرزی با هزینه فدراسیون، تشکیل کلاس‌های بین‌المللی داوری داخل کشور مواردی بوده که مدنظر دارم.

ساخت سالن‌های مجهز اسکواش در سراسر کشور

وی ساخت سالن‌های اسکواش در سراسر کشور با حمایت وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان به ترتیب اولویت، در اختیار گذاشتن وسائل مورد نیاز بازیکنان مانند؛ راکت آموزشی و حرفه ای ، توپ و غیر برای هیات‌های استانی و برپایی مسابقات و اردوهای تیم ملی در استان‌ها با حمایت فدراسیون نیز از جمله مباحث مورد نظر برای کمک به هیات‌های استانی که در صورت انتخاب شدن آنها را اجرایی خواهم کرد.

کاندیدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش با بیان اینکه موارد عنوان شده مشکلاتی بوده که جامعه ورزشی از جمله بازیکنان،  مربیان و … در رشته اسکواش با من درمیان گذاشته‌اند، براین اساس تلاش دارم تا تمامی آنها را مرتفع کنم، تصریح کرد:بنده همواره پذیرای نظرها، پیشنهادات و انتقادات، فعالان رشته ورزشی اسکواش، جوانان و فرزندان برومند کشور هستم.

گفتنی است؛‌هاشمی ارس تحصیلات آکادمیک  در رشته مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی دارد و در مقطع دکتری از دانشگاه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شده است.

در کارنامه کاری وی چندین دوره عضویت در هیات رییسه فدراسیون بولینگ و بیلیارد، همچنین عضویت در شورای  عالی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این فدراسیون، تالیف چندین جلد کتاب در زمینه سرپرستی، مدیریت و بازاریابی ورزشی، کسب مقام نخست در رشته‌های ورزشی مختلف و … دیده می‌شود.

علاوه براین بنیانگذاری مرکز تولیدات ورزشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنااسپرت، موسس و بنیانگذار مجتمع ورزشی دنا پیروز تهران، باشگاه‌دار نمونه  سال۱۳۸۹، تولید کننده نمونه سال ۱۳۸۴، کسب مقام اول باشگاه‌داری در مسابقات ورزنه برداری کارگران استان تهران در سال ۱۳۶۰، مدیر مسئول، دبیرکل و صاحب امتیاز نشریه ورزشکاران، عضو هیات علمی و مشاور عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علوم و فنون علامه طبرسی، عضو هیات رئیسه رئیسه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز بخش دیگری از سوابق وی به شمار می‌رود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false