×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تفسیر از جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان مستقیما در کارنامه «مجیدبهزادپور» می‌نشیند

تفسیر از جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان مستقیما در کارنامه «مجیدبهزادپور» می‌نشیند، پس از روشنگری‌های رازپول در خصوص مفاد اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر خصوصی بودن آن و موضوع ماموریت یک کارمند دولت به این صندوق به تازگی بیمه مرکزی راهبرد استفسار مجدد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور را مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از رازپول، گروه سایبان: موضوع استفسار مجدد از سازمان امور استخدامی کشور در خصوص ماموریت یک کارمند دولت از بیمه مرکزی به صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی مطرح است که به نظر می‌رسد بیمه مرکزی اطلاعات لازم در مورد جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان را در دسترس دارد، چراکه اساسنامه به عنوان بالاترین رکن قانونی فعالیت سازمان‌ها و نهاد‌ها صراحتا به خصوصی بودن صندوق بر مبنای استفساریه ای از دفتر مقام معظم رهبری اشاره دارد و در پایگاه رسمی اطلاع رسانی آن نهاد منتشر شده و در دسترس عموم است.

با چنین پیشینه ای بنابراین مسئولیت مستقیم این انحراف مستقیما بر عهده مجید بهزادپور به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی است.

مجید بهزادپور باید در این زمینه به این پرسش‌ها پاسخگو باشد:

۱- آیا او به عنوان فردی که در معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی حضور داشته و نسبت به رابطه حقوقی بیمه معلم و صندوق ذخیره فرهنگیان اطلاع داشته از جایگاه حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان بی اطلاع بوده است؟

۲- تحلیل  او از اینکه چنین تحقیق ساده ای در سازمان متبوعش با چنین سرنوشت مبهمی گره خورده و سبب ایجاد جریان‌های خبری بسیاری به سمت نهاد ناظر شده، چیست؟

۳- در شرایطی که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان به صراحت بر خصوصی بودن این صندوق دلالت دارد، نیاز به استفسار مجدد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ به نظر می‌رسد استفسار در زمان عدم اشراف و ناآگاهی معنا پیدا می‌کند و دریافت استفسار مجدد با وجود صراحت جای تامل و پرسش دارد.

۴- آیا این واقعه اخیر قابل تسری به سایر رویدادها در بیمه مرکزی است؟ به عبارت دیگر وقتی از خصوصی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان در اساسنامه چشم پوشی شده و سازمان دیگری را واسط این تفسیر قرار می‌دهند آیا این پیچیدگی‌ها در سایر مسائل و مباحث دیگر در بیمه مرکزی نیز به چشم می‌خورد؟ با چنین رویکردی نگرش فناورانه به نام سه شنبه‌های فناوری در بیمه مرکزی چه معنایی دارد؟ آنجایی که یک تفسیر ساده آنچنان پیچیده می‌شود که وقت و انرژی و هویت بیمه مرکزی را در هفته‌های اخیر به خود گره می‌زند.

رئیس کل باید بر این موضوع اشراف داشته باشد که زمان برای حرکت به سوی توسعه در بیمه مرکزی کوتاه است و قطعا این چنین اقدامات اثرات سازنده ای در کارنامه بهزادپور نخواهد داشت.

در چنین شرایطی ضروری به نظر می‌رسد تا سخنگوی بیمه مرکزی متن استفساریه پیشین سازمان امور اداری و استخدامی کشور را نسبت به دولتی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر سازد تا معلوم شود، حتی اگر بپذیریم چشم پوشی از صراحت خصوصی بودن در اساسنامه صندوق توسط بدنه کارشناسی بیمه مرکزی ناشی از عدم اشراف به مسائل بوده است، کارشناسان امور اداری و استخدامی، صندوق ذخیره فرهنگیان را با چه استدلالی دولتی تلقی کردند؟ موضوعی که به نظر می‌رسد بهتر است نهادهای بالادستی و نظارتی نسبت به آن ورود داشته باشند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false