×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تعیین قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت در هفته آتی

تعیین قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت در هفته آتی، قاسم پیشه‌ور درباره تعیین قیمت تضمینی گندم از سوی دولت و احتمال بالا رفتن این قیمت گفت: در طی این مدت با توجه به تورمی که در کشور ایجاد شد و همچنین افزایش هزینه سم، کود و کارگری و اینکه با این مبلغ مصوب عمده گندم در سال ۱۴۰۲ برداشت می‌شود، یقینا افزایش قیمت‌ها را خواهیم داشت.

به گزارش اکوپرشین به نقل از تولید و بازار: از رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در ادامه افزود: همچنین با توجه به اینکه افزایش قیمت خوراک دام در این مدت اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌کنیم اگر قیمت افزایش گندم رخ ندهد، ممکن است این گندم به قیمت بازار آزاد از مرزعه صادر وبا قیمت بیشتر به خارج از کشور برود.

یا اینکه با افزایش قیمت خوراک دام که اتفاق افتاد بعضی از مناطق مثل سنوات گذشته در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ممکن است از گندم سبز به عنوان خوراک برای حفظ جان دام از این ظرفیت استفاده شود که برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد کردیم که برای قیمت خرید تضمینی گندم که توسط دولت انجام می‌شود، تجدیدنظر شود.

عضو شورای قیمت‌گذاری گندم در ادامه افزود: موضوع افزایش قیمت خرید گندم در جلسه کمیسیون کشاورزی روز گذشته مطرح شد و ما پیشنهادات خود را ارایه دادیم منتهی مصوب نشد.

اما با توجه به این عوامل نسبت به افزایش خرید نقدی موافقت کردند.

حال قیمت آن باید در شورا مصوب شود و با توجه به اینکه برداشت گندم از ۵ اسفند شروع می‌شود، باید اعلام شود و کشاورز عدد دقیق آن را بداند که بلافاصله تحویل دولت دهد.

پیشه‌ور در ادامه تاکید کرد: از این جهت ما دنبال این هستیم که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از خروج گندم از کشور و یا سبزفروشی برای خوراک دام، هرچه زودتر باید قیمت آن از سوی دولت مشخص و اعلام شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در پایان گفت: کمیسیون قیمت‌های مختلفی را پیشنهاد داده است اما جمع‌بندی نهایی برای قیمت گندم در شورای قیمت گذاری گندم اتفاق می‌افتد که طی هفته‌های آتی توسط وزیر ابلاغ می‌شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false