×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۵۰ درصد ساختمان‌های تخریبی ترکیه بیمه بودند، در ایران چند درصد از ساختمان‌ها بیمه هستند؟

۵۰ درصد ساختمان‌های تخریبی ترکیه بیمه بودند، در ایران چند درصد از ساختمان‌ها بیمه هستند؟ بعد از زلزله خانمان برانداز ۱۰ استان در ترکیه معلوم شد که فقط از دو میلیون و شصت و سه هزار ساختمان عمومی فقط یک میلیون و سی و چهار هزار ساختمان تحت پوشش بیمه هستند تقریبا قریب ۵۰ درصد از ساختمان‌های عمومی یعنی از هر دو ساختمان یکی بیمه است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از تیتر یک آنلاین: دکتر سید جلال ابراهیمی، مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه: با اینکه بیمه ساختمان در ترکیه کلیه هزینه‌های تخریب یا بازسازی را تامین نمی‌کند ولی یک نقطه روشنایی در دل زلزله زدگان ایجاد می‌کند.

کتر سید جلال ابراهیمی، مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه

این درحالیست که ۵۱ هزار ساختمان در شهر‌هاتای فوری تخریب می‌شود .

در ایران بیمه اجباری ساختمان چند درصد ساختمان‌های در حال ساخت و یا نوساز و ساختمان‌های مسکونی اجرائی شده است آیا نظارت و پیگیری در این امر مهم صورت گرفته و یا برنامه است؟

آیا بیمه ساختمان مثل بیمه‌های آتش نشانی، بیمه سرقت و بیمه بدنه اتومبیل یک امر دلبخواه است؟

آیا تا حال آماری از ساختمان‌های بیمه شده وجود دارد و بیمه پرداختی به ساختمان‌ها بیمه شده بیمه در حدی است که بتواند کل خسارات و صدمات را ناشی از هرگونه تخریب ناگهانی را پوشش دهد؟

آیا تمهیداتی در این امر در نظر گرفته شده و از سوی بانک‌ها تسهیلاتی برای بیمه ساختمان از سوی بانک‌ها داده می‌شود؟

آیا از کل ساختمان‌های تهران آمار دقیقی در دست است که چند درصد آنها به ضرورت باید تخریب فوری شود و چه درصد آنها مقاوم‌سازی گردد؟

هر اقدامی بعد از زلزله نوشدارو بعد از مرگ سهراب است

آیا باید منتظر زلزله باشیم یا فکر نوشدارو بعد از مرگ سهراب را داریم؟

آیا زلزله خوی هشدار برای ما نیست و یا زلزله ورزقان و یا زلزله ویرانگر ۱۰ استان ترکیه؟

آیا صدای زنگ همسایه هشداری برای ما نیست که جرس فریاد می‌دارد که بر بندید محمل‌ها.

در شبی تاریک که هشدارهای امواج زلزله با ارتعاشات و ریشترهای تخریب گر هر لحظه ما را تهدید می‌کند؟

در سال گذشته چند زلزله زیر ۳ ریشتر و یا بیشتر در منطقه اتفاق افتاده است ؟

میگویند برای جلوگیری از وحشت مردم از اعلام ساختمان‌های پرخطر درحال ریزش جلوگیری می‌کنند آیا باید چند تن ده نفر زیر آوار بمانند خانواده‌های سوگوار شوند و بعد از آژیر خطر زلزله بلند شود.

این ساختمان‌های پر خطر علاوه بر اینکه جای ساکنین آنها را تهدید می‌کند بلکه تهدیدی مستقیم برای رهگذاران پیاده و سواره، پیرو جوان است که از همه جا بی‌خبر از مقابل این غول‌های در حال ریزش عبور و مرور می‌کنند.

وقت آن رسیده است که سریعا بیمه الزامی ساختمان‌ها اجباری شود و پاساژها و مناطق پر رفت و آمد در اولویت اخطار و بازسازی قرار گرفته و لیست رسمی این ساختمان‌ها و مراکز تجاری برای جلوگیری از هرگونه فاجعه مالی و انسانی منتشر گردد.

چرا چشمانمان را به خطرات و لرزه و پس لرزه‌های پیش‌بینی شده گسل تهران و خط زلزله بسته‌ایم.

آیا واحدهای مسئول مدیریت پیش لرزه هشدارهای دانشمندان را جدی گرفته اند ؟

گفته می‌شود در تهران بر روی گسل‌ها ساختمان‌های چند طبقه ساخته شده آیا زلزله رودبار را فراموش کردیم که یک بیمارستان را با تمام بیماران و پزشکان از سرزمین رستم آباد رودبار محو و نابود کرد؟

گسل‌های منطقه شمالغرب کشور از غرب به شرق ادامه گسل منطقه وان تا خوی و حتی تبریز را تهدید می‌کند دود آبی خروجی از دماوند و سایر آتشفشان‌های به ظاهر خاموش نشان از غلیان زیرین زمین است زلزله‌های خوی، ورزقان، قزوین، رودبار تا خط طبس در شمال کشور هشدار زنگ خطر است.

هم اکنون ۵/۱ میلیون خانه در ترکیه در حال جابه جایی است و به نظر زمین شناسان و علمای تکتونیک کوه‌های ایران در دوره سوم زمین شناسی و در یک روراندگی از غرب مدیترانه ( دریای عظیم تتیس ) با حرکت زیرین قاره گندوانا به وجود آمد و کوه‌های آلپ، وژ، پیرنه در اروپا و توروس در ترکیه و آرارات ( آغری داغ، کوه‌های حوزه قفقاز و سهند و سبلان و قراداغ و البرز جوان شدند و صفحات زیرین زمین در این جابه جایی قاره ساز شد.

روی کشتی متلاطم دو صفحه سیال و سیما قرار داریم وچشمان را به حقایقی که دانشمندان جغرافیای زمین شناسی اعلام کرده اند همچنین به نظریات ژاک د مرگان که نقشه‌های کانی‌ها و زمین شناسی و چهره زمین (توپوگرافی) ایران را تحقیق و ترسیم کرده است بسته‌ایم.

گسل‌هایی که در دوره سوم زمین شناسی به وجود آمده از دریای سرخ تا انتاکیه وگسل‌های جنوب شرق آناطولی که در شمالغرب ایران چهره خود را نمایان کرده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false