×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
این افراد نمیتوانند سود سهام عدالت بگیرند

در حال حاضر شاهد واریز سود سهام عدالت هستیم که گفته میشود تعدادی از سهام داران نمیتوانند سود دریافت کنند، اما این افراد چه کسانی هستند؟

به گزارش اکوپرشین، الهام صادقی: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت ها در شرایطی از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده است که در فهرست جاماندگان این سهام جای میگیرند.

این در حالی بوده که در خردادماه و تیرماه خبری خوشی برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت انتشار یافت که بر این اساس مقرر شده بود امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود.

با این وجود گفته میشود هنوز هم افرادی هستند که موفق به برخورداری از سهام عدالت نشده اند.

سهام دارانی که سود نمیگیرند از سوی دیگر باید عنوان کرد واریز سود این سهام در شرایطی صورت گرفته است که گروهی از سهام داران نیز نمیتوانند سود خودرا دریافت کنند، اما چه موضوعی موجب شده تا این دسته از سهام داران از دریافت سود جا بمانند؟

در پاسخ به این پرسش باید عنوان کرد که برای دریافت سود هر سهام دار باید در سامانه سجام نام نویسی کرده باشد، به این ترتیب و با توجه به آنچه که عنوان شد اشخاصی سهام عدالت دارند اما سجامی نیستند هم از این مرحله جا مانده اند.

ضمن اینکه در این راستا باید به نکته دیگری نیز اشاره کرد ، اینکه گروهی دیگر از سهام داران که حساب ارزی یا حساب مشترک دارند هم نمیتوانند سود دریافت کنند به این دسته از افراد باید آن گروه از دارندگان سهام عدالت را نیز اضافه کرد که حساب بانکی راکد داشته و به این ترتیب برای آنها نیز سود واریز نمیشود.

اشاره به این موضوع نیز ضرورت دار؛ سهام دارانی که شماره شبای آنها نامعتبر است یا حساب بانکی شان مسدود است هم سود سهام عدالت برایشان واریز نشده است.

میزان سود چگونه محاسبه میشود؟

از این موارد که بگذریم طبق محاسبات صورت گرفته سهام داران با توجه به پرتفوی سهامشان میتوانند سود دریافت کنند، به عبارتی سهام دارانی که پرتفوی انها ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزارتومان بوده، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزارتومان سود به حسابشان واریز شده یا تا پایان سال جاری دریافت خواهند کرد، بر این اساس به اشخاصی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند هم یک میلیون و ۳۵۶ هزارتومان سود تعلق خواهد یافت.

هشدار جدی برای سهام داران و جاماندگان علاوه بر آنچه که عنوان شد، موضوع دیگری نیز وجود دارد که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت، اینکه این روزها سودجویان هم فرصت را غنیمت شمرده اند و به دنبال این هستند تا با فریب جاماندگان همچنین سهام داران زمینه را برای خود مهیا آوردند.

موضوعی که موجب شده تا در این باره شرکت سپرده گذاری مرکزی هم در قالب اطلاعیه عنوان کنند.

با واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفند های جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترضد کلاهبرداری از مردم هستند، هشداری که باید جدی گرفته شود تا افراد متحمل زیان نشوند.

ولی این پیام های جعلی چیست؟

در این باره باید گفت به تازگی پیام های جعلی به دست افراد رسیده است که در آن از مخاطب درخواست شده تا جهت دریافت سود سهام از طریق لینک الوده اقدام کند، روندی که پیامد آن خالی شدن حساب افراد خواهد بود.

در توضیح بیشتر در این باره باید عنوان کرد که مجرمان سایبری برای رسیدن به خواست خود پلتفرم مجرمانه ای طراحی کردند تا با استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت، پیامکی برای واریز مبالغ مختلف به حساب های مالی افراد ارسال شود، بحثی که البته لازمه اش مراجعه فرد به لینک یا پیوند درج شده در پیامک خواهد بود، به این ترتیب کلاهبرداران گوشی تلفن همراه چنین افرادی را به صفحات جعلی پرداخت یا هم فیشینگ هدایت کرده و از این طریق به اطلاعات وی برای خالی کردن دارایی که در حساب بانکی دارد دست میابند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false