×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
غرفه داران نمایشگاه فارمکس انتخاب شده هستند

مریم خلیلی، مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی فارمکس، در مورد آنچه این نمایشگاه را از نمونه های مشابه متمایز کرده است، توضیح می دهد. نمایشگاه های بین المللی فارمکس که در حوزه تخصصی دارو برگزار می شود، پنجمین دوره خود را پیش رو دارد.

به گزارش اکوپرشین این نمایشگاه به گفته بسیاری از کارشناسان در سطح نمایشگاه های خارجی و با رعایت استانداردهای بین المللی، فرصتی طلایی برای رشد و اعتلای صنعت دارویی کشور به شمار می رود. فرصتی دست داد تا با مریم خلیلی، مدیر عامل موسسه آلند مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی فارمکس گفت وگو کنیم تا در مورد آنچه این نمایشگاه را از نمونه های مشابه متمایز کرده است، توضیح دهد. وی در این گفت وگو که در کتاب “مجموعه گفت و گوی مدیران دارویی ایران در سال ۱۴۰۱” که با کوشش موسسه آلند انتشار یافته است، عنوان کرد که غرفه داران نمایشگاه فارمکس انتخاب شده هستند.

لطفا کمی از رویداد بزرگ فارمکس بگویید و درباره نمایشگاه عظیم صنعت دارویی کشور توضیحاتی ارائه دهید.

 این نمایشگاه، یک نمایشگاه صنعتی با حضور تمام بازیگران حوزه دارویی ایران است. پایه این نمایشگاه بر روی صنعت گذاشته شده و به همین دلیل است که شرکت های تولیدکننده دارو، تولیدکننده ماده اولیه، شرکت های چاپ و بسته بندی، شرکت های حوزه مواد شیمیایی، آزمایشگاه ها و شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی، شرکت های حوزه ماشین آلات و اتاق تمیز و هواسازها، شرکت های گمرکی در حوزه ترخیص کالا و خدمات حمل ونقل، بانک ها، بیمه ها و هر شرکتی که با کارخانه های داروسازی، چه ماده اولیه و چه محصول نهایی، در ارتباط باشد، بهترین رویدادی که می تواند در آن شرکت کند، نمایشگاه فارمکس است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این نمایشگاه معتبرترین نمایشگاه دارویی ایران است و حتی از آن به عنوان نمایشگاه CPhI خاورمیانه یاد می شود.

 فارمکس چه ویژگی هایی دارد که آن را از سایر نمایشگاه ها متمایز می کند؟

 این نمایشگاه تمامی فعالان حوزه دارو را به هم وصل کرده است. یعنی شما چه تولیدکننده دارو، داروی طبیعی و مکمل باشید و چه تولیدکننده ماده اولیه، چه فعال در حوزه چاپ و بسته بندی باشید، چه سازنده تجهیزات داروسازی، چه تولیدکننده مواد شیمیایی باشید، چه سازنده تجهیزات آزمایشگاهی، چه تجهیزات پیشرفته مانند GC ، HPLC  و … تولید کنید، چه طراح و سازنده تجهیزات اتاق تمیز و فن و تهویه مطبوع و هواساز و … باشید، چه سازنده Boilerهای صنعتی باشید چه شرکت معظم مهندسی، حتی اگر بانک یا خدمات دهنده حوزه بازاریابی باشید، ما مشتریان و مخاطبان شما را در نمایشگاه خواهیم داشت.

 فرق ما با نمایشگاه های دیگر در این است که با زنجیره حوزه های دارویی و کسب وکار این حوزه کامل آشنا هستیم و به طور تخصصی همه گروه ها را کنار هم قرار می دهیم. از سوی دیگر با توجه به شعار نمایشگاه که «صنایع دارویی در مسیر خودکفایی» است، به شرکت هایی غرفه واگذار می شود که در مسیر خودکفایی صنعت باشند. تمام تلاشمان صعودی است. سعی می کنیم هر سال بهتر از سال قبل باشیم، آدم های بیشتری پیدا کنیم، هزینه بیشتری کنیم، تبلیغات بیشتری انجام دهیم، متفاوت تر باشیم، ایده های جدید داشته باشیم. به همین دلیل همیشه کارمان بهتر می شود.

به نظر شما چرا « فارمکس»؟

 تمام تمرکز ما روی بازدیدکننده است. ما با تک تک شرکت های فینیش پروداکت تماس گرفتیم. تمام مدیرهای میانی، کارشناسان و تصمیم گیرنده های آنها را شناسایی کردیم. برای همه این افراد کارت دعوت ارسال می کنیم. آنها را در کارگاه ها به صورت رایگان ثبت نام می کنیم. اگر شرکت بزرگ باشد برایشان خودروی اختصاصی می فرستیم، همانطور که در دوره های گذشته این اتفاق افتاد. از ما می پرسند چرا ایران مال را انتخاب کرده ایم؟ علاوه بر اینکه این مجموعه مدرن ترین مرکز نمایشگاهی خاورمیانه است، دلیل دیگر آن است که این مرکز نمایشگاهی در غرب تهران واقع شده است و عمده کارخانجات داروسازی ایران در این محدوده قرار دارند؛ به همین دلیل دسترسی مناسبی برای مخاطبین این کارخانه ها به نمایشگاه ایجاد کرده است.

از طرف دیگرمدت زمان برگزاری نمایشگاه را چهارروزه کرده ایم که عالقه مندان و مخاطبان نمایشگاه یک روز زمان بیشتر و برای بازدید فرصت کافی داشته باشند. از سوی دیگر، یکی از مهم ترین وجوه تمایز فارمکس با سایر نمایشگاه های داخلی و خارجی، دوره های آموزشی و امتیازات بازآموزی و کارگاه ها است. ما در نمایشگاه فارمکس، دوره های بازآموزی تخصصی برای صنعت داروسازی گذاشتیم که داروسازها و افراد فعال در صنعت داروسازی بتوانند در بازآموزی ها شرکت کنند. ۱۴۰ کارگاه در نظر گرفتیم که در صنعت نمایشگاهی در دنیا در چهار روز کم سابقه است. سال گذشته این تعداد ۱۰۰ کارگاه بود و در پنجمین دوره که سال ۱۴۰۲ برگزار می شود به ۱۴۰ کارگاه رسیده ایم. بررسی کردیم که ماده اولیه ساز، تجهیزات ساز، اتاق تمیزساز، دیگر چه صنایعی به دردشان می خورد. متوجه شدیم صنعت آرایشی و بهداشتی به دردشان می خورد. برای فعالان آرایشی و بهداشتی مسترکلاس آرایشی و بهداشتی دایر کردیم و از ۴۰۰ نفر از مدیران آرایشی و بهداشتی دعوت به عمل آورده ایم تا در این رویداد مسترکلاس ها حضور داشته باشند.

چرا حتی افتتاحیه این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها فرق دارد و به نوعی انگار کاملا یک روش منحصربه فرد برای برگزاری نمایشگاه فارمکس دارید؟

ما یک افتتاحیه کامال صنعتی و مدیریتی داریم. تمام مدیران کشور در حوزه های مختلف از جمله گمرک، وزارت صمت، سندیکاهای دارویی، سازمان غذا و دارو و … همه فعالین حوزه دارو را در افتتاحیه دعوت می کنیم. در غرفه سندیکای مواد موثره دارویی برای هریک از عزیزان میزهایی تعریف کردیم و کارشناسانی را هم می آوریم که پاسخگوی سوالات صنعتگران هستند. تا این اندازه دقیق به همه مسائل فکر کردیم. دانشجوهای سراسر کشور را با کمیته دانشجویی سندیکا هماهنگ کردیم و برایشان خوابگاه می گیریم که بیایند و با این حوزه آشنا شوند. از بهترین دانشگاه های کشور، دانشکده های داروسازی، دانشکده های شیمی، مهندسی شیمی و…  

همانطور که ملاحظه فرمودید، پنجمین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه یک رویداد چندجانبه و بسیار مهم است که در تمامی حوزه های صنعت دارو برگزار خواهد شد.  در این نمایشگاه قرار است شرکت های فعال در زمینه داروهای ساخته شده، مواد موثره دارویی، تجهیزات داروسازی، مواد شیمیایی، داروها و فرآورده های طبیعی، تجهیزات آزمایشگاهی، اتاق های تمیز، مکمل های غذایی و رژیمی، محصولات بسته بندی، بیوتکنولوژی دارویی، بانک ها و موسسات تامین مالی، بیمه ها و استارت آپ های دارویی حضور داشته باشند. با توجه به اینکه هدف ما در این دوره از نمایشگاه بین المللی فارمکس شبکه سازی است، بنابراین به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که تمامی فعالین حوزه هایی که عرض کردم مخاطبین اصلی خود را داشته باشند و بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

از دیگر ویژگی های برجسته نمایشگاه های فارمکس حضور کشورهای خارجی و فرصت ارائه دست آوردهای دارویی به بازارهای جهانی است. نمایشگاه فارمکس یک رویداد همه جانبه است. هرکسی می خواهد کسب و کارش را توسعه بدهد بهترین جا شرکت در فارمکس است. در دوره گذشته ۳۰ سفیر از کشورهای خارجی حضور داشتند که با هیئت های تجاری خودشان آمده بودند. برای اولین بار در کشور، نشست B2B بین شرکت های دارویی و سفرا برقرار کردیم. سفرا از همه غرفه ها بازدید کردند. بازارهای هدف را پیدا کردیم و متوجه شدیم روسیه بازار مناسبی است. ازخانم مارینا اوخورسکایا مسئول سلامت RDIF یا صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه دعوت کردیم. ایشان دعوت ما را پذیرفت که با چند شرکت ایرانی قراردادهای خوبی بستند. از طرفی حامیان نمایشگاه فارمکس از بزرگترین و معتبرترین دستگاه ها و نهادهای حوزه دارویی کشور بودند و شرکت هایی که در نمایشگاه حضور داشتند بزرگترین شرکت های فعال صنعت دارویی کشور هستند.

حامیان دوره قبل نمایشگاه فارمکس چه کسانی بودند؟

انجمن داروسازان ایران، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان صنایع دارویی ایران، انجمن اقتصاد سلامت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی، انجمن داروهای گیاهی، وزارت امور خارجه در بحث دیپلماسی اقتصادی، وزارت اقتصاد، گمرک، سازمان غذا و دارو، دانشکده های پزشکی و دانشکده های داروسازی کشور. همه خانواده صنعت دارویی کشور در نمایشگاه فارمکس حضور داشتند. ما در انتخاب شرکت ها به عنوان غرفه دار هم بسیار با وسواس عمل می کنیم و دعوت از شرکت ها بر مبنای اهمیت آنها در صنعت داروسازی کشور است و به هر درخواستی در نمایشگاه تایید حضور نمی دهیم.

اخیرا خبری منتشر شد که با وجود آنکه هنوز ۶ ماه به زمان برگزاری این نمایشگاه باقی مانده، حدود دو سوم غرفه های نمایشگاه توسط شرکت های بزرگ دارویی رزرو و فقط برخی از غرفه های سالن طبقه E2 باقی مانده است. آیا این خبر را تایید می کنید؟

جانمایی غرفه های پنجمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۳ از یکــم آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. اما خیلی زود و بعد از گذشـت فقط ۳ ماه، تمامی غرفه های سالن های E0 و E1 این نمایشگاه واگذار شد . متاسفانه با توجه به تکمیل ظرفیت این ۲ سالن، دیگر غرفه ای از این ۲ سالن به متقاضیان نمی توانیم واگذار کنیم. لذا از روز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ فقــط واگــــذاری غرفه های سالن طبقه E2 پنجمین دوره نمایشگاه فارمکس آغاز و در دستور کار ستاد این نمایشگاه قرار گرفت.

قرار است غرفه های سالن E2 نمایشــگاه فارمکـس، عـلاوه بـر واگـذاری به شرکت های حوزه دارویی، به پاویـون های ویـژه اصناف، پاویون های کشورهایی مانند روسیه و قزاقستان، پاویون های دانشگاهی، برگزاری کارگاه های آموزشـی، نشست هــای B2B وکالس های مطالعات مـوردی (Study Case) و نمایـش محصولات موردی (Sase Show ) نیز اختصاص یابد. با توجه به افزایش درخواست شرکت های داروسازی و تولیدکنندگان مکمل، بنا به تصمیم ستاد این نمایشگاه، علاوه بر حوزه های حاضر در دوره های قبلی، با گسترش فضای نمایشگاهی در نمایشگاه فارمکس سال آینده، فضـای ویژهای به شرکت های داروسازی و مکمل ها در پنجمین رویداد بین المللی دارویی فارمکس اختصاص خواهد یافت. این به معنای آن است که ظرفیت نمایشـگاه فارمکس نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

زمان و مکان دقیق برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه فارمکس در چه تاریخی است؟

 پنجمین دوره نمایشگاه های بینالمللی فارمکس از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ همزمان با روز پزشک و داروساز در مرکز نمایشگاهی مدرن ایران مال و در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع برگزار خواهد شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false