×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
عزل ارزی مدیران دولتی

عزل ارزی مدیران دولتی؛ اگر شرکتی ارز صادراتی خود را طبق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.

به گزارش اکوپرشین، رییس جمهور با بیان این هشدا در «همایش سراسری مدیران و کارگزاران دولت مردمی درراستای مهار تورم و رشد تولید» که روز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد با اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگر شرکتی ارز صادراتی خود را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.

سیدابراهیم رییسی همچنین با ابراز گلایه از اضافه برداشت برخی مؤسسات از بانک مرکزی و آثار مخرب آن در بهم خوردن نظام پولی و بانکی کشور، دستور داد نسبت به جلوگیری از این رویه غلط اقدام و تکلیف این مؤسسات نیز به فوریت روشن شود.

رییسی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل بازار ارز تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان موظفند از سیاست ارزی دولت در مرکز مبادله ارز و طلا پیروی کنند و هر مدیری که برخلاف این سیاست عمل کند، فوراً برکنار خواهد شد.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و جلوگیری از تصمیمات تورم‌زا درراستای تحقق شعار سال، خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است بودجه امسال را بررسی و بخش‌هایی که منجر به ایجاد تورم می‌شود اصلاح و دوباره به مجلس ارسال کند.

رئیس جمهور تراز کردن همه ناترازی‌های اقتصادی به ارث رسیده به دولت را از دیگر وظایف مهم دولتمردان در سال جدید برشمرد و وزارتخانه‌های اقتصادی ازجمله وزارت صمت، نفت، نیرو، جهادکشاورزی و اقتصاد را مکلف کرد رشد تولید و مهار تورم را در همه بخش‌ها به‌عنوان محور کار خود قرار دهند.

رئیسی همچنین مدیریت پیگیرانه و مجدانه را رمز موفقیت در انجام مأموریت‌ها و وظایف مدیران دولت دانست و بر ضرورت پرهیز از گرفتار شدن در حاشیه‌ها تأکید کرد.

سیدابراهیم رییسی، گردهمایی مدیران و خدمتگزاران دولت مردمی در راستای مهار تورم و رشد تولید
سیدابراهیم رییسی، گردهمایی مدیران و خدمتگزاران دولت مردمی در راستای مهار تورم و رشد تولید

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false