×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
افزایش قیمت بلیت هواپیما در انتظار امضاء

افزایش قیمت بلیت هواپیما در انتظار امضاء؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت که ما درصدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که باید در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

به گزارش اکوپرشین، محمد محمدی‌بخش از درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش صد درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت پس از گرفتن نظر ستاد تنظیم بازار، تغییر قیمت‌ها اجرا می‌شود.

محمدی‌بخش یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد. درواقع از تیر ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۲ ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش نرخ ارز که بخش زیادی از هزینه شرکت‌های هوایی بر این مبناست، حقوق و دستمزد و تورم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ پیشنهاد افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت بلیت ارائه شد. 

سازمان هواپیمایی کشوری نیز در همین سال در شورای عالی هواپیمایی افزایش ۳۰ درصدی را تصویب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ماه پارسال به دلایل متعدد اعمال نشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در این مدت که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش صد درصدی مطرح کرد که قرار شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز گرفته شده، اما به معنای افزایش صد درصدی نیست و ما درصدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که باید در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس مصوبه دولت هر زمان که نظر ستاد تنظیم بازار گرفته شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما

چندی قبل (۲۱ فروردین ۱۴۰۲) دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح وضعیت بازار حمل‌ونقل هوایی پرداخته و گفته بود: سال گذشته بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور تورم ۴۰ درصدی را تجربه کرد، ضمن اینکه تعرفه واردات قطعات موتور هواپیما از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸۵۰۰ تومان رسید که احتمالاً این نرخ تغییر کرده است.

اسعدی سامانی با اشاره به افزایش دستمزد ۳۹ درصدی سال گذشته و ۲۷ درصدی طی امسال، افزود: از سویی قیمت موتور و قطعات هواپیما و هزینه‌های حمل آن در سطح جهان افزایش یافته است. این افزایش تا صد درصد بوده است.

وی ادامه داد: با افزایش هزینه خدمات شرکت‌ها برای راه‌اندازی پروازهای خود باید از شرکت‌های داخلی خریداری کنند.

هزینه هایی مانند خدمات هندلینگ، کترینگ و … افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این موارد متغیرهای تاثیرگذار در قیمت‌ تمام شده بلیت پروازها هستند. طی یکسال و نیم گذشته تغییر نرخی در پروازها نداشته‌ایم و در آذرماه سال ۱۴۰۰ هم دولت ۱۵ درصد نرخ‌ها را کاهش داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تبعات عدم تغییر نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: عدم امکان جایگزینی منابع موجود به‌ویژه تامین موتور هواپیما بعد از اتمام سایکل موتورها، زمینگیر شدن بیش از ۵۰ درصد ناوگان هوایی کشور و احتمال افزایش این مسأله در سال جاری، عدم موجود منابع مالی و امکان تامین قطعات و تجهیزات برای به‌روزرسانی، کاهش ضریب ایمنی پروازها، احتمال افزایش سوانح، افزایش زیان شرکت‌های هواپیمایی و احتمال ورشکستگی ایرلاین‌ها، عدم امکان نوسازی ناوگان و خرید هواپیمای نو یا با سن کم، کاهش صندلی قابل عرضه، افزایش دوره انتظار دریافت بلیت هواپیما باتوجه به افزایش تقاضا بعد از پایان کرونا و مهمتر از همه فرار متخصصان صنعت هوایی کشور است.

سامانی تاکید کرد: مهاجرت متخصصان مانند خلبانان و مهندسان فنی باتوجه به تفاوت فاحش دریافتی در داخل و خارج کشور یکی از معضلات حمل‌ونقل هوایی مسافری در صورت عدم تغییر قیمت بلیت پروازهاست.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false