×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ارتقاء تولید ۱/۴۲ میلیون هکتار اراضی مستعد آ‌ذربایجان شرقی در گرو رسیدن به کلان برنامه هوشمند

ارتقاء تولید ۱/۴۲ آ‌ذربایجان شرقی در گرو رسیدن به کلان برنامه هوشمند، آذربایجان شرقی با مساحت ۴۵۴۹۱ کیلومتر مربع، دارای ۱/۴۲ میلیون هکتار از اراضی مستعد کشاورزی کشور است و سهم ۱۴ درصدی از صادرات غیر نفتی استان را در این محصولات دارا می‌باشد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روستانیوز: بیژن ژائله رئیس اتاق بازرگانی استان و بزرگترین کارآفرین حال حاضر کشور، در بخشی از گفتگوی اخصاصی خود با رست۲۴ خود اظهار داشت: ارتقای تولید۱/۴۲ میلیون هکتار اراضی مستعد آذربایجان شرقی درگرو رسیدن به کلان برنامه هوشمند است.

وجود ۲۵۰۰ بازرگان و تعلق ۹۹ درصد از سهم تولید بخش کشاورزی به بخش خصوصی، قرار گرفتن آذربایجان شرقی در بین ۴ استان برتر در صنایع فرآوری کشور، زیرساخت‌های انرژی، ۴۶ سد بزرگ و کوچک در استان و همچنین ظرفیت سالیانه ۸۰ میلیون دلاری کشور در ترانزیت ترکیبی؛ همه و همه، مجموعه‌ای از ظرفیت‌های صادرات اقتصاد بدون نفت کشور است که میبایست با تهیه و تدوین کلان برنامه ی متمرکز برای هر محصول تولیدی نقشه راه تهیه کنیم و این مهم تنها با اعتماد به بخش خصوصی امکان ‌پذیر است چرا که تنها راه نجات کشور اعتماد به بخش خصوصی است.

در حال حاضر مسیر صادرات محصولات تولیدی کشور، از عدم وجود کلان برنامه هوشمندی که بتوان براساس آن به نقشه راه، حکمرانی هوشمند آب، حکمرانی هوشمند مصرف آب و در پی آن حکمرانی هوشمند تنظیم بازار محصولات صادراتی برای مولدسازی سرمایه های استانی رنج میبرد.

بنابراین لازم است تصمیم گیران و تصمیم سازان با تکیه بر توان بخش خصوصی و فعل نظارتی خود در این زمینه مانع زدایی و رفع موانع کنند تا با بهره گیری از راهکارهای عملی بتوان به ارتقا تولید و مهار تورم در کشور رسید.

چند رسانه‌ای هوشمند رست ۲۴ در پرونده ویژه استان آذربایجان شرقی، با پرداختن به موانع و راهکارهای پیش‌روی صادرات محصولات کشاورزی و غذای آن استان، سعی کرده است بتواند مسیر مهار تورم و رشد تولید پایدار و مؤثر را از نگاه کارشناسان، کارآفرینان و ناظران استانی در این پرونده ویژه تصویری برای مخاطبان و علاقمندان بازگو کند که از نظر شما عزیزان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

مشارکت چندجانبه نیاز اصلی برنامه پایدار (ناصر نقیلی – مدیر امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی)

توسعه زنجیره‌های ارزش ضرورت انکارناپذیر (رحمان باغبان رضوان – مدیر کارخانه رضوان‌دانه)

فقدان تراز مالی، محصول بی‌برنامگی‌ (یونس ژائله- رئیس اتاق بازرگانی تبریز)

هیچ تسهیلاتی از دولت جز ثبات قیمت‌ها نمی‌خواهیم (سیدرضا موسوی -مدیرعامل کارخانه وطن شیر تبریز)

تصمیم سازی جزیره‌ای مانع اصلی حکمرانی هوشمند ( بشیر جعفری – مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان شرقی)

تحمیل تصمیمات ناهماهنگ ( وحیده کسمایی‌پور- مدیرعامل آذرمرغ )

ضرورت ایجاد زنجیره تولید برای حذف واسطه‌ها ( رنجگران – سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی)

احداث بزرگترین واحد مرغداری خاورمیانه در آذربایجان شرقی (محمدعلی برهانی‌زاد-مدیرعامل صنایع شیرین عسل)

توسعه‌ سطح‌ گلخانه‌ها اولویت مولدسازی استان آذربایجان شرقی ( اکبرفتحی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی)

پوشش بیمه‌ای ۲۳۰ شغل در حوزه روستایی و عشایری ( نظری- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی )

آذربایجان شرقی؛ قطب مطمئن صنایع تبدیلی (ایاز برنو – معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان شرقی )

مرغدار با قیمت‌های جدید سودی نمی‌برد (محمدرضا پاباقی-مدیرعامل کشتارگاه آذران مرغ)

اولویت اصلی برنامه‌های استان آذربایجان شرقی، تشکیل زنجیره‌های ارزش دامی (زمان زاد قویدل- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی)

رتبه اول تا ششم با تولید۶ میلیون تن برای ۲۰ محصول کشاورزی (کاظم‌زاده- مشاور رئیس و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی) 

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false