×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خط کشتیرانی ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود

خط کشتیرانی ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان از برگزاری نشست کشور‌های عضو توافقنامه عشق‌آباد برای اجرایی شدن مفاد آن خبر داد و بر گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

 
به گزارش اکوپرشین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عصر دیروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان باسعیدبن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه این دیدار در خصوص مذاکرات بین دو کشور و همکاری‌های آتی بر پیگیری و اجرایی شدن توافقنامه عشق‌آباد و عزم دو کشور برای اجرایی شدن آن تاکید کرد و گفت: در گذشته در قالب موافقتنامه عشق‌آباد مذاکرات مناسبی بین ایران و عمان وجود داشت. موافقتنامه عشق‌آباد بین کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، عراق، ایران و عمان منعقد شده که موافقتنامه راهبردی است. از این رو، توافق شد در سطح وزرا این اعضا یا در ترکمنستان، یا در ایران و حتی در عمان نشستی برگزار شود تا آخرین توافقاتی که در نشست های قبلی صورت گرفته است را برای اجرایی‌تر شدن پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: با وزیر حمل و نقل و ارتباطات عمان با محوریت فعالیت‌های بندری، اقتصادی و تجاری توافقات خوبی صورت گرفته است. از این رو مقرر شد تا دو کشور با محوریت بندر شناس در عمان و بندرعباس در ایران بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند. وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان روز گذشته بازدیدی از بندرعباس و چندین بندر جنوبی کشور ایران داشتند و در این جلسه  اذعان کردند که ظرفیت های خوبی در بنادر ایران موجود است و ازاین رو باید هرچه سریعتر روابط اقتصادی و دریامحور بین دو کشور توسعه یابد.

بذرپاش ادامه داد: به زودی این توافقات به مدیران بنادر جنوب دو کشور ابلاغ  خواهد شد و در تلاش هستیم تا همکاری اجرایی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

توافق ایران و عمان برای سرمایه‌گذاری در بنادر دو کشور

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ضمن اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بنادر عمان و توسعه حمل و نقل و زیرساخت ها گفت: با وزیر حمل و نقل و ارتباطات عمان موافقت شد تا موافقتنامه های قبلی هرچه سریعتر عملیاتی شود و همچنین در خصوص سرمایه گذاری در بنادر عمان پیشنهاداتی از طرف ایران ارایه شد و در مقابل نیز کشور عمان پیشنهادهایی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار داشتند که منتظر پیشنهادهای قطعی کشور عمان هستیم.ما اعلام کردیم آمادگی همکاری با کشور عمان و سرمایه گذاری آن کشور را داریم.

توسعه فعالیت‌های هوایی ایران و عمان

وی گفت: توسعه فعالیت‌های در بخش هوایی از دیگر محورهای گفتگو بود. پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک هواپیمایی ارائه و مقرر شد تا بررسی‌های لازم در این خصوص توسط دو کشور ایران و عمان انجام شود که نتیجه اعلام خواهد شد. موضوع اعطای آزادی پنجم و مجوز اعطای آزادی پنجم به شرکت‌های هوایی نیز مورد توافق قرار گرفت.

توافق ایران و عمان برای صدور بیشتر روادید

بذرپاش همچنین موضوع تسهیل در صدور روادید را از دیگر محورهای گفتگوی دو کشور عنوان و اعلام کرد: با توجه به اینکه این روزها فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی در عمان و حجم تردد فعالان اقتصادی و تجاری افزایش یافته نیازمند تسهیل روابط هستیم. در همین خصوص مقرر شد تا شرایط صدور روادید تا سقف ۱۲۰ هزار در سال تسهیل شود.

خط کشتیرانی ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: خطوط کشتیرانی مسافری که بین بندرعباس و بندرهای کشور عمان برای ترددهای مسافری در حال انجام است گسترش خواهد یافت.  تلاش خواهیم کرد تا هرچه سریعتر خط کشتیرانی ایران و عمان را راه‌اندازی کنیم تا فعالیت اقتصادی آسان و تسهیل شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false