×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
امضای تفاهم نامه بین دو شرکت بیمه گر ایرانی و سوری

در راستای تقویت تعاملات بین المللی و گسترش وفاق بین دو کشور ایران و سوریه و در حاشیه دیدار مقامات بیمه ای دو کشور، تفاهم نامه همکاری بیمه ای برای تاسیس بیمه مشترک بین شرکت بیمه البرز به عنوان راهبر و نماینده شرکت‌های بیمه ایرانی و شرکت بیمه العقیله سوریه بعنوان راهبر و نماینده شرکت های بیمه سوری امضا شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در شروع همکاری بین دو شرکت بیمه البرز و العقیله سوریه با برشمردن ویژگی های مشترک فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و سوریه، اظهار داشت: توسعه اقتصادی مبتنی بر انتفاع طرفین از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم است و گسترش مبادلات پولی و مالی با شتاب قابل قبولی در حال پیگیری و انجام است.

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح ظرفیت های بیمه ای دو کشور به خصوص در حوزه تکافل به نقش تعیین کننده این صنعت در توسعه ملی و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه در همه جای جهان از استاندارد مشخصی پیروی می کند و مرزهای جغرافیایی نمی تواند قابلیت های بیمه ای را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با تشریح آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت بیمه کشور به اهمیت توسعه بخش خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم عمده بازار در اختیار بخش خصوصی است و با سیاستگذاری و حمایت نهاد ناظر این بازار بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

مهندس بهزادپور به صراحت اعلام کرد: نهادناظر صنعت بیمه دنبال مداخله گری نیست و نگاه اقتصادی و انتفاعی ندارد و فقط با تقویت بخش نظارتی در مسیر سالم سازی بازار بیمه تلاش می کند و با ایجاد بستر رشد و توسعه تعاملات بین المللی بیمه زمینه حضور شرکت ها در کشورهای همسایه و همسو را فراهم خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از ایفای تعهدات حرفه ای و مسئولیت های اجتماعی شرکت های بیمه گر در زمان تحریم ها نسبت به ادامه این روند ابراز امیدواری کرد.

رئیس شورای عالی بیمه از تعامل دوجانبه بیمه ای به عنوان برگ برنده اقتصادی دو کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد: مزیت های نسبی اقتصادی، شباهت های فرهنگی و شرایط خاص اجتماعی دو کشور به دلیل تجارب تحریمی و مسائل مشابه دیگر زمینه های همکاری را تقویت خواهد کرد.

مهندس بهزادپور در پایان ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه یادشده در راستای هم افزایی بین شرکت های بیمه ای دو کشور ایران و سوریه، سنگ بنای محکمی باشد.

آقایان حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و دکتر عسکری رییس پژوهشکده بیمه در ادامه ضمن تقدیر از پیگیری های بیمه مرکزی و شرکت بیمه البرز آمادگی خود را برای فراهم کردن گسترش زمینه های همکاری اقتصادی و علمی با کشور سوریه ابراز داشتند.

شایان ذکر است در آیین امضای این تفاهم نامه جمعی دیگر از مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور نیز حضور داشتند .

شایان ذکر است در آیین امضای این تفاهم نامه جمعی دیگر از مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور نیز حضور داشتند .

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false