×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اوجی: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی را دنبال می‌کنیم

اوجی: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی را دنبال می‌کنیم، افزایش سهم ایران در تجارت انرژی با کشورهای همسایه در برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۷ خردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از محورهای اصلی بحث دیپلماسی انرژی است و در این زمینه وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه واردات، ترانزیت و سوآپ گاز و سهم ایران از تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی مطلوبی نیز در حال اجرا داریم، افزود: اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که مربوط به دوره‌های‌ مختلف بوده است با تلاش دولت سیزدهم تسویه شد.

وزیر نفت درباره اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دارنده دومین ذخایر گازی، گاز وارد می‌کند، تصریح کرد: روسیه نخستین ذخایر گاز جهان را دارد و براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سوآپ هم برنامه‌ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می‌کند و تاکنون دستاوردهای مطلوبی داشته است.

اوجی ادامه داد: در ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاق‌هایی افتاده است و حرکت به سمت پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله این موارد بوده که برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در خارج از کشور اظهار کرد: از این ظرفیت‌ها برای فرآوری نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم.

وزیر نفت اظهار کرد: فرآورده‌های نفتی با توجه به نیازی که در سراسر دنیا وجود دارد تحریم‌ناپذیر است.

استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهای مختلف یکی از محورهای اصلی در وزارت نفت بوده و خوشبختانه چند مورد هم انجام شده است و اکنون نفت ایران در این پالایشگاه‌ها فرآورش می‌شود.

اوجی در خصوص آخرین وضع جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: تمامی بنزینی که در ۱۰ پالایشگاه کشور فرآورش می‌شود، استاندارد یورو را دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در بحث بنزین وجود ندارد، افزود: تولید بنزین در سه پالایشگاه کشور در حد یورو ۵ است.

وزیر نفت با بیان اینکه مردم هیچ نیازی به استفاده از مکمل‌ها در جایگاه‌های بنزین ندارند، تصریح کرد: بازرسان در مناطق و ناحیه‌های عملیاتی شرکت پخش به‌طور مداوم سرکشی می‌کنند و اگر تخلفی مشاهده شود، قطعاً برخورد خواهد شد.

اوجی اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت خود استفاده کنند.

در بسیاری از جایگاه‌ها، تعداد کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش یافته است، زیرا کارت جایگاه‌داران برای آن دسته از مردمی است که کارت خود را به همراه ندارند، یا کارتشان را گم کرده‌اند تا بتوانند به‌صورت اضطرار از این کارت بهره ببرند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false