×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نخستین همایش (هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ) در موسسه هنری ایده برگزار شد

نخستین همایش “هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ” امروز ۱۸ خرداد  ۱۴۰۲ در موسسه فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی ایده از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی ایده، نخستین همایش “هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ” روز جاری ۱۸ خرداد  ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن همایش های این موسسه و با حضورتعداد زیادی از اساتید و علاقه مندان به این رشته برگزار شد.

سخنران این همایش، مهندس بهزاد عطیفه  از مدرسین و اساتید موسسه هنری ایده بود که در این همایش، توضیحات کامل و جامع ای را در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ برای علاقه مندان ارائه داد.

دکترآرش سلطانعلی، استاد دانشگاه و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی ایده در این باره گفت: تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر یکی از داغ‌ترین مباحث علمی روز جهان است که نیاز است این به این علم در کشور توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به ارزش های کلیدی موسسه ایده که همان شیوه های موثر آموزشی، تعهد به کیفیت، تمایز در مسئولیت پذیری، دانش پژوه محوری، هدف گرایی، ساختن آینده بهتر و پرورش ایده و خلاقیت است، این موسسه نگاه خاص و ویژه ای به علم نوین هوش مصنوعی دارد و قصد دارد به زودی و برای اولین بار در کشور با برگزاری همایش ها و کلاس های جامع مختلف در بخش های صنعتی،هنری، نرم افزاری، طراحی جواهر، طراحی لباس و دیزاین، جوانان مستعد و علاقه مند را با کابرد هوش مصنوعی در این حوزه ها آشنا کند.

نخستین همایش "هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ"

تکنولوژی هوش مصنوعی روشی برای ایجاد یک کامپیوتر، یک ربات کنترل‌شده توسط کامپیوتر یا یک نرم‌افزار است که بتواند مانند ذهن انسان هوشمندانه فکر کند. هوش مصنوعی با مطالعه الگوهای مغز انسان و با تجزیه و تحلیل فرآیند شناختی کار می‌کند. نتیجه مطالعات در این الگوها باعث توسعه نرم افزارها و سیستم‌های هوشمند می‌شود.

کارشناسان هوش مصنوعی، پیش بینی می کنند که این تکنولوژی می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۶ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. ایالات متحده و چین احتمالاً بیشترین سود را از رونق آینده هوش مصنوعی خواهند برد و تقریباً ۷۰ درصد از تأثیر جهانی را از آن خود خواهند کرد.

دکترسلطانعلی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی ایده اعتقاد دارد با توجه به تاثیرات هوش مصنوعی در بازارهای جهانی، نیاز است کشور ما نیز حضور جدی تری در این حوزه داشته باشد و برای رسیدن به جایگاه قابل قبول در کاربرد هوش مصنوعی در تمامی عرصه های اقتصادی، فرهنگی، هنری، صنعتی، اجتماعی و سیاسی، می بایست به امر آموزش این تکنولوژی، توجه ویژه و خاصی داشت.

دکتر آرش سلطانعلی، مدیرعامل موسسه ایده

ایده، قدیمی ترین و به رز ترین موسسه هنری غیر انتفاعی کشور است که بدون هرگونه حمایت دولتی و هم تراز با موسسه ها و مدارس هنری مطرح جهان، ازسال ١٣٨٧در ایران فعالیت می کند. این موسسه نماینده کالج GRS کشور انگلستان است و مبتکر دوره های آموزشی و مهارتی نوین در سطوح مختلف تجربی و حرفه ای در زمینه‌های گرافیک دیزاین، نقاشی، تصویرسازی، چاپ و بسته بندی، عکاسی، فیلمسازی، انیمیشن، طراحی مد و لباس، طراحی جواهرات، طراحی وب، نرم افزارهای تخصصی دیزاین و همچنین دوره های تخصصی در حوزه‌های نظری هنر از جمله تاریخ هنر معاصر ایران و جهان، فلسفه هنر، نشانه شناسی در آثار هنری، مدیریت گالری‌های هنری، مجموعه داری و کیوریتوریال و تکنولوژی های نوین فعالیت می کند.

پایگاه اینترنتی مدرسه ایده، به نشانی  ideaschool.academy است و علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با فعالیت های ودوره های آموزشی این موسسه، می توانند به نشانی فوق مراجعه کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false