هدف اصلی پویش،فرهنگسازی در قالب نقاشی دیواری است، مدیر اجرایی پویش نجات قطرهها گفت: اولین بار است که این رویداد را در یک مرکز خرید برگزار میکنیم و در صورت استقبال کودکان و نوجوانان، در آینده نیز مهمان برج ماندگار خواهیم بود.
به گزارش اکوپرشین: نسترن کیوانپور با اشاره به اینکه هدف اصلی پویش فرهنگسازی در قالب نقاشی دیواری است، افزود:این بار به دلیل اینکه دیواری در مرکز خرید ماندگار در اختیار نداشتیم، تصمیم گرفتیم روی مقواهای بزرگ همراه با کودکان به نقاشی بپردازیم و در یک فضای شاد با کودکان در خصوص مصرف بهینه آب به زبان خودشان گپ بزنیم.
حامی مالی رویداد نجات قطرهها نیز اظهار کرد: «روانشناسی تاثیرِ رنگ بر فرهنگسازی در ذهن کودکان، موضوعی است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده است.
چرا که رنگها قادرند احساسات و واکنشهای مختلف را در کودکان تحریک کنند و تأثیر قابل توجهی بر روی رفتار فردی و اجتماعیِ آنها داشته باشند.»
سام صانعی با بیان اینکه پویش نجات قطرهها، فرهنگسازی را در قالب نقاشی دیواری و رنگ پیش میبرد،افزود: با توجه به تأثیر رنگها بر حوزهی روانشناختی کودکان، میتوان طراحی محیطهای آموزشی و بازیهای آنها را به گونهای انجام داد که احساسات مثبت و مفیدی را در آنها تقویت کند و چه بهتر که بتوان با استفاده از رنگ و نقاشی، دغدغهمندی محیط زیستیِ کودکان را ارتقا بخشید.
مدیر روابط عمومی ماندگار نیز با اشاره به مشارکت این مرکز تجاری در امور فرهنگی، از برگزاری پویش نجات قطرهها به منظور آشنایی کودکان با اهمیت موضوع آب در قالب شنبههای شاد مرکز تجاری ماندگار خبر داد.
مهناز تیموری درباره شنبههای شاد مرکز گفت: دو هفته است که این برنامه در برج تجاری ماندگار راهاندازی و روزهای شنبه به شاد بودن بچهها اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس، برنامههای مختلفی از جمله بازی با عروسک، ساخت عروسک، نقاشی برای کودکان در نظر گرفته شده و در ادامه برنامههای متنوعتری نیز خواهیم داشت.