true

معاون امور اطلاع رسانی و مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر به مطالب و ساختار ظاهری مطبوعات روح می بخشد و بدون جلوه های هنری، نوشته ها برای مخاطب کسل کننده خواهد بود.
محمدجعفر محمدزاده افزود: هنر یگانه است و خلق عنصر درونی آن محسوب می شود، از این رو هنرمند نمی تواند دو اثر مشابه یکدیگر خلق کند.
وی هنر را جزء لاینفک مطبوعات دانست و عنوان کرد: هنر مفهومی و خلاقانه در مطبوعات، موجب چشم نوازی و انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب می شود. در واقع بیننده، هنر را به خاطر ارتباطی که با فطرت بشر دارد، به خوبی درک می کند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: مطبوعات دست کم با سه رشته هنری عکس، کاریکاتور و گرافیک ارتباطی تنگاتنگ دارند و اگر در رسانه ها مکتوب به خوبی جلوه کند، اثرگذاری آنها را بیشتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: از این رو به خاطر احساس نیاز به جایگاه هنر در مطبوعات بود که سال گذشته جشنواره ای به این عنوان با حضور اصحاب رسانه های داخلی و بیش از ۳۰ تا ۴۰ کشور دنیا برگزار کردیم.
این روزنامه نگار تصریح کرد، هنر، زیبایی های بصری به رسانه های مکتوب می دهد؛ در واقع منظور از تصویر، فقط مفهوم تزیینی آن نیست، بلکه عکس به معنی و مفهوم هنری آن در مطبوعات مد نظر است.
محمدزاده ادامه داد: نشریه ای که از گرافیک زیبا استفاده می کند به مراتب جایگاه بهتری نسبت به نمونه ساده تر و یا بدون گرافیک برخوردار است. کاریکاتور نیز به عنوان زبان تصویری و گویای مسایل جامعه در مطبوعات جایگاه مهمی دارد.
معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد از تلاش برای برگزاری دومین دوره جشنواره هنر در مطبوعات در سال جاری خبر داد و افزود: اگر تلاش دست اندرکاران فرهنگی منتهی به این شود که در کارها به عنصر خلاقیت در تولیدات هنری توجه شود، اقدام مهمی صورت گرفته است.
به گفته این روزنامه نگار، هنر طی تاریخ به تبلیغ و ترویج نیاز داشته است، امروز نیز باید از امکانات و ابزارهای مدرن برای معرفی و شناسایی هنر بهره گرفته شود.
وی بر لزوم فعالیت و افزایش نشریات تخصصی در زمینه هنر تاکید کرد و گفت: ترویج و تقویت هنر ایرانی و اسلامی یکی از وظایف مهم مطبوعات و رسانه های کشور است.
ایرنا
true
false
false
false