true
یخچال ها ، ماشین های لباس شویی و خشک شویی سامسونگ موفق به کسب بالاترین رتبه در جلب رضایت مشتری شدند.
در شرایطی که میزان رضایت مشتری از ابزارها و وسایل، در سال ۲۰۱۱ به شکل چشم گیری کاهش داشته است، برخی از شرکت ها موفق شده اند تا کمپانی خود را از این موضوع مستثنا کنند و همچنان بالاترین رتبه ها را در زمینه کسب رضایت مشتری بدست آورند.
در حوزۀ میزان رضایت از وسایل شست و شو، که امسال هفتمین دورۀ خود را پشت سر میگذارد، بررسی ها نشان داد که سامسونگ به لطف ماشین های لباس شویی و خشک کننده هایش، توانست تا موفقیت های خود در دوره های گذشته را یکبار دیگر تکرار کند. در حوزۀ وسایل آشپزخانه و هشتمین دورۀ آن، یخچال های سامسونگ موفق شدند تا بیشترین امتیازات را کسب کنند.
خانم کریستینا کولی، مدیر ارشد در زمینه بهبود شرایط منزل در J.D Power and Associates ، میگوید : « با توجه به اوضاع اقتصادی، سازنده ها قصد دارند تا با ارائه محصولات جدید ، جای پای خود را در منازل کاربران محکم کنند و بازار خود را گسترش دهند. میزان تقاضای مشتریان رو به افزایش است و سازندگان نیز به شدت در حال تلاش هستند تا محصولاتی متفاوت را عرضه کنند و با ارئۀ ویژگی هایی مانند استفاده آسان از وسایلشان، سعی میکنند تا نظر مشتری را به خود جلب کنند و رقبایشان را در چنین بازار تنگاتنگی، شکست دهند.»
میزان رضایت بر اساس شش عامل تعیین میشود : آسان بودن استفاده ، کارآیی و قابلیت اطمینان ، ظاهر و زیبایی ، پشتیبانی و قیمت که بر همین اساس سامسونگ برای چهارمین سال پیاپی موفق شد تا با کسب امتیاز ۸۲۴ ( از ۱۰۰۰ امتیاز موجود ) بالاترین رتبه را در جلب رضایت مشتری به دست آورد.. کمپانی الیت در ادامه با کسب امتیاز ۸۱۶ رتبه دوم را بدست آورد، و الجی نیز با ۸۱۴ امتیاز در مقام سوم ایستاد.
همچنین در حوزه ماشین های خشک شویی سامسونگ برای پنجمین سال پیاپی به رتبه نخست نایل شد. کارایی و قابلیت اطمینان بالا، استفادۀ آسان و قیمت مناسب، سامسونگ را به این جایگاه رساندند. بعد از سامسونگ ، که ۸۲۲ امتیاز را کسب کرده بود، الجی با ۸۱۸ امتیاز در رتبه دوم و الکترولوکس با ۷۹۹ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفتند.
بررسی های به عمل آمده جهت میزان رضایت مشتری در زمینه یخچال فریزر ها نشان داده است که سامسونگ توانست با کسب امتیاز ۸۰۷ سلطۀ خود بر این حوزه از سال ۲۰۰۵ به بعد ادامه دهد و مجددا رتبه نخست را از آن خود کند . رتبۀ دوم این حوزه به شرکت ساب-زیرو با ۸۰۲ امتیاز و رتبۀ سوم نیز به شرکت الیت با ۷۸۶ امتیاز تعلق گرفت.
true
false
false
false