true
یک شهروند تهرانی در پاسخ به سوالی در باره کیفیت خدمات کی اف سی در ایران می گوید: اگه می خواهید اعتبار برند کی اف سی را حفظ کنید باید هرچه سریع تر تعداد شعبات خودتونو زیادتر کنید.
شهروند دیگری معتقد است: حضور برند های غذایی معروفی مثل کی اف سی در کشور باعث میشه تا برندهای ایرانی هم در کورس رقابت قرار بگیرن که نتیجه آن ، عرضه غذاهای کیفی تر به مردم است.
گزارش: احمد فرصت وند
– از کیفیت غذای رستوران های کی اف سی بسیار راضی هستم.
– خیالم راحته در قبال پولی که پرداخت کردم غذای سالم و با کیفیتی خوردم .
– برخلاف برخی رستوران ها ، کی اف سی استانداردها را به درستی رعایت می کنه .
– پیشنهاد من اینه که رستوران های کی اف سی درشهر تهران و سایر استان ها بیشتر بشه ، تا همه بتونن از غذای خوب اونا استفاده کنن.
– چقدر خوبه که مسئولین از افرادی که برای راه اندازی رستوران های کی اف سی در ایران سرمایه گذاری کردن بیشتر حمایت کنن تا اونا با خیال راحت تری به کار شون ادامه بدن.
– امروز که به اتفاق خونواده ، میهمون رستوران کی اف سی بودم خیلی خوش گذشت و می بینین که همه راضی هستن .
– شنیدم مدیریت رستوران های کی اف سی در ایران بر عهده شرکتی به اسم کیهان افتخار سینا هستش ، من از مدیران این شرکت گله مندم چون مجبور شدم از غرب تهران بیام شرق تهران، تا از غذای رستوران کی اف سی استفاده کنم ، چرا در همه مناطق تهران شعبه دائر نمی کنن تا ما دسترسی راحت تری داشته باشیم .
– کیف کردم ، غذاش عالی بود . همه چیز خوب بود ، امیدوارم بزودی رستوران های کی اف سی در همه ایران راه اندازی بشن .
– با اطمینان میگم حضور برند های غذایی معروفی مثل کی اف سی در کشور باعث میشه تا برندهای ایرانی هم در کورس رقابت قرار بگیرن که نتیجه اون ، عرضه غذاهای کیفی تر به مردم هستش .
اینها تنها بخشی از اظهارات تعدای از مشتریان رستوران های کی اف سی در خیابان فرجام تهران ، لواسان و اراک بود که در گفتگو با من ابراز داشتند . بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از ۹۵۰ مشتری این سه رستوران ، آمارها از رضایت حدود ۹۰ درصدی مشتریان ازخدمات این رستوران ها حکایت دارد . البته در جمع پاسخ دهندگان، معترضینی هم بودند که تعدادشان چشمگیر بود اما نه از کیفیت و تنوع غذاها ، بلکه همه آنها از تعداد کم رستوران ها گله مند بودند و از مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا می خواستند تعداد رستوران ها ی خود را زیادتر کنند تا مردم مجبور نباشند برای خوردن غذاهای کی اف سی، ساعت ها در ترافیک و شلوغی شهر سرگردان شوند.
یکی از مشتریان می گفت : امروزه بر خلاف گذشته، مردم بجای مراجعه حضوری به مکان های مختلف برای تامین نیازهای خود ، خدمات شون رو در محل تحویل می گیرند اما من مجبور شدم برای خوردن غذا در رستوران کی اف سی ، سه ساعت ترافیک تهران را تحمل کنم . چرا مدیران شرکت کیهان افتخار سینا در نقاط مختلف تهران رستوران دائر نمی کنند تا آسایش را به مشتریان خود هدیه کنند ؟
رسولی یکی دیگر از دوستداران غذاهای کی اف سی در پاسخ به این سئوال که آیا از نحوه ی ارائه خدمات در این رستوران راضی بودید یا نه ، گفت : همه چیز عالی بود، اما من از تهرانسر به اینجا اومدم و چون خیلی خسته شدم واقعاً لذت چندانی نبردم . بنابر این منتظر می مونم تا در نزدیکی خودمون یه رستوران کی اف سی باز بشه و اونوقت میتونم بگم از غذا خوردن در این رستوران لذت خواهم برد .
این شهروند ساکن تهرانسر در ادامه گفتگوی خود افزود: چقدر خوبه که مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا شعار مشتری مداری خودشون رو در همه حوزه ها از گفتار به عمل تبدیل کنن . به عقیده من تا مادامیکه رستوران های کی اف سی به اندازه کافی در سطح شهر تهران ایجاد نشه و همینطور در دیگر مناطق کشور ، مدیران این شرکت خیلی نمیتونن شعار مشتری مداری سر بدن . البته در چند رستورانی که تا حالا افتتاح کردن و تا جاییکه من خبر دارم کیفیت خدماتشون و احترام به مشتری خیلی عالیه ، اما به نظر من فراهم کردن شرایط دسترسی آسان مشتریان به رستوران های کی اف سی هم باید در اولویت سیاست مشتری مداری مدیران شرکت کیهان افتخار سینا قرار بگیره ، نباید آقایون انتظار داشته باشن که افرادی مثل من از اون سر تهران برای خوردن غذا در رستوران شون بیان این سر تهران ، ولی از سیاست مشتری مداری اونا خرده نگیرن .
آقای رسولی در پایان گفت : دوست ندارم چیزی بگم که دلخوری ایجاد بشه ، اما حالا که غذاهای کی اف سی خیلی طرفدار داره ، طبیعیه که مدیران شرکت کیهان افتخار سینا به جای امروز و فردا کردن ، باید هر چه سریع تر تعداد رستوران های خودشون رو زیادتر کنن.
خانم کریمی یکی دیگراز مشتریان رستوران کی اف سی در لواسون بود که وقت بیشتری برای پاسخگویی گذاشت .
ایشان گفت: اولاً خوشحالم که برند کی اف سی در ایران فعالیت خودشو شروع کرده ، خوشبختانه مدیران شرکت کیهان افتخار سینا بر خلاف رستوران های کی اف سی در خارج ، دارن تلاش می کنن ارائه خدمات در این رستوران ها مطابق با فرهنگ کشورمان و ذائقه ایرانیان باشه و برای این کار یه سری از منوهای کمپانی کی اف سی را در ایران عرضه نمی کنن، که به عقیده من کار خیلی خوبیه .
ثانیاً همه باید قبول داشته باشیم که مسئولین بایستی اجازه بدن تا برندهای خارجی در صنوف مختلف وارد کشور بشن ، چون حضور اونها محسنات زیادی داره ، یکی اینکه ایجاد اشتغال می کنه ، دوم اینکه باعث شکستن انحصار میشه یعنی اینکه دیگه یه مارک بخصوص توی اون صنف نمیتونه یکه تازی بکنه و سوم اینکه باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات میشه و این یعنی برد مشتریان .
و اما در مورد کی اف سی ایران : شما اگه کمی دقت بکنین متوجه می شین که در فرایند تولید و عرضه خدمات در رستوران های کی اف سی ، چیزی از خارج وارد نمیشه ، یعنی اینکه همه اقلام مورد نیاز در چند رستوران کی اف سی که تا حالا راه اندازی شدن ، تولیدات داخلیه و فکر می کنم تنها چیزی که خارجیه ، پودرهای کی اف سیه . خوب به نظر شما آیا خدماتی که تحت یه برند معروف خارجیه اما تقریباً از صفر تا صد متریال آن از داخل تامین میشه نباید مورد حمایت قرار بگیره ؟
خانم کریمی که از سعادت آباد به لواسون اومده بود ؛ درادامه گفتگوی خود کیفیت بالای غذاهای عرضه شده و نظم و انضباط خدمات دهی به مشتریان را شاخصه بارز این رستوران در مقایسه با سایر رستوران ها بر شمرد و ضمن اینکه از نبود شعبه کی اف سی در تهران گله مند بود ، خطاب به مدیران شرکت کیهان افتخار سینا گفت : اگه می خواهید اعتبار برند کی اف سی را حفظ کنید باید هرچه سریع تر تعداد شعبات خودتونو زیادتر کنید.
ایشان در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت واسه ی همه اونایی که برای آسایش و رضایت هموطنان دارن تلاش می کنن ، تاکید کرد تمام این تلاشها یه نتیجه نهایی داره و اون رونق اقتصاد کشورمونه ، چرا که اگه برندهای زیادی مثل کی اف سی در سایر صنوف هم در کشور زیاد بشه مزیت های زیادی را برای اقتصاد کشوربدنبال داره .
ونکته آخر، انتظار نگارنده این گزارش : منتظر هستم تا با مسئولین شرکت کیهان افتخار سینا که نمایندگی رستوران های کی اف سی را در ایران بر عهده دارند ملاقاتی داشته باشم تا پاسخ سئوالات مشتریان را در ارتباط با طرح های توسعه ای ایشان و پرسش های متعددی که وجود دارد جویا شوم . امید وارم این انتظار خیلی به درازا نکشد .
true
false
false
false