مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا خدمات الکترونیک جهت انجام امور به صورت غیر حضوری راه اندازی شده که مراجعات را ۶۰ درصد کاهش داده است.
به گزارش اکوپرشینبه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع افراد در مراکز تأمین اجتماعی برای انجام کارهای بیمهای خدمات الکترونیک راه اندازی شده است.
وی افزود: با ارائه خدمات غیرحضوری، مراجعات مردمی تا ۶۰ درصد کاهش یافته و تلاش بر این است مراجعات را تا پایان سال تا ۷۵ درصد کاهش دهیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده الکترونیک در مراکز تأمین اجتماعی کرمانشاه، تصریح کرد: عمده دلیل مراجعه مردمی به مراکز تأمین اجتماعی و کارگزاریها بحث تمدید اعتبار دفترچههای بیمهای بود که در حال حاضر از طریق خدمات الکترونیک به صورت غیرحضوری قابل انجام است.
بیوس ادامه داد: استفاده کنندگان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی میتوانند با مراجعه به سایت این سازمان، نصب اپلیکیشن تأمین اجتماعی و یا از طریق کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* نسبت به استعلام و تمدید دفترچه بیمهای خود اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و تهدید آن برای مردم، حذف دفترچه و جایگزینی نسخه الکترونیک که در حال حاضر فقط در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در حال اجرا است را در دستور کار برای اجرای گسترده در بین پزشکان طرف قرارداد سازمان قرار دادهایم و امیدواریم با فراهم شدن زیرساختها هرچه سریعتر به مرحله اجرا برسیم.