اختتامیه نشست هم اندیشی بررسی عملکرد هشت ماهه شعب بیمه البرز با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و روسای شعب این شرکت به صورت وبینار برگزار شد.به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی بیمه البرز، محسن پورکیانی، مدیرعامل این شرکت در اختتامیه چهار نشست تخصصی بررسی عملکرد هشت ماهه شعب بر لزوم همگام سازی فعالیتها با تحول دیجیتال تاکید کرد و گفت: تحولات دیجیتال واقعیتی جهان شمول است و بنگاه های تجاری اگر نتوانند خود را با این تحول همگام سازند نابود خواهند شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون هر فرد به طور متوسط روزانه پنج الی ۹ ساعت از اینترنت استفاده می کند، گفت: پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، میلیاردها شی علاوه بر تلفن همراه به اینترنت وصل خواهند شد که بدیهی است سازمان هایی که زیرساخت و توانایی لازم را داشته باشند می توانند از آن بهره مند شوند و سازمانهایی که از این موضوع غافل شوند بدون شک عمر طولانی نخواهند داشت.
پورکیانی، افزود: ایجاد زیرساختهای دیجیتال در زمینه نرمافزار، منابع انسانی و آموزش ، لازمه همگام شدن با تحول دیجیتال کنونی است. تحول دیجیتال صرفاً تغییر ابزارها نیست بلکه تحول در کسب و کار است.
نرخ شکنی برخی شرکتهای بیمه
وی درباره نرخ شکنی برخی شرکتهای بیمه که مورد انتقاد بسیاری از روسای شعب بیمه البرز بود، توضیح داد: نزدیک به یک دهه است که با حذف نظام تعرفهای، بیمه نامه ها نرخ یکسانی ندارند و شرکت های بیمه نرخ های متفاوت دارند و مشتری بین شرکتها سیال است. ما باید برای حفظ سهم بازار برنامهریزی اصولی داشته باشیم و در صورت از دست دادن یک مشتری به دنبال جایگزین باشیم و با رفتن یک مشتری حتی بزرگ نباید میزان پورتفوی شرکت کاهش یابد چون بازار آنقدر وسعت دارد که نباید نگران نرخ شکنی شرکت های دیگر باشیم.
وی ادامه داد: مسلما برای جذب بیمه گزار جدید باید از دیتاماینینگ استفاده و مشتریان را رصد کنیم. بیمه البرز برندی شناخته شده است که همین امر بازاریابی را تسهیل میکند چون شبکه فروش دیگر نیازی به معرفی شرکت ندارند و فقط باید محصولات بیمهای را به مشتری معرفی کنند. باید از ظرفیتهایمان به خوبی استفاده کنیم تا نرخشکنیها را خنثی سازیم.
پورکیانی درباره عملکرد هشت ماهه سال جاری بیمه البرز، تصریح کرد: با وجود شرایط بد اقتصادی و تحریمها، خوشبختانه بیمه البرز در رشته های مختلف بیمه ای عملکرد مناسبی داشته است.
وی با تاکید بر ارکان چهار گانه شرکت شامل کارکنان و نمایندگان، بیمه گزاران و سهامداران، افزود: لازم است تا این ارکان به طور همزمان و همگن دارای رضایتمندی کافی باشند.
ایشان با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف بزرگ بیمه البرز در گرو همدلی و همکاری تمام کارکنان است خواستار تلاش همه همکاران و در همه بخش های شرکت برای پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدن به درجات تعریف شده برای شرکت شدند.