×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چرا در صادرات ناموفق  هستیم

اکوپرشین: چرا در صادرات ناموفق  هستیم،‌ آنچه در ذیل می‌آید در پاسخ سوالاتی است که پیوسته از سوی اعضای خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه  معمول می‌شود.

۱– امور اولیه که برای پیش نیازها باید صورت گیرد:

الف- رایزن‌ها

رایزن‌ها لزوما باید از بین آشنایان به صنعت کسب و کار و از جامعه اساتید اقتصادی‌، افراد آگاه به تجارت بین الملل انتخاب شوند

ب- رایزن‌ها لزوما قبل از عزیمت به حوزه ماموریت خود دوره ویژه آگاهی از سنت و آداب و رسوم و ارتباطات تجاری کشور محل ماموریت را بگذرانند وضمنا در یک دوره فشرده از زبان کشور محل ماموریت در حداقل ارتباطات اجتماعی  آگاهی پیدا کنند و اطلاعات به روز سایت اینترنتی قوی از داشته‌های تجاری و اقلام صادراتی‌، گردشگری‌، معدنی را  به زبان محل ماموریت یا انگلیسی داشته باشد.

ج-قبل از عزیمت به محل ماموریت خود سایت‌های اینترنتی اتاق‌های بازرگانی استانی و انجمن‌های واردات و صادرات و نمایشگاهی کشور محل ماموریت و تشکل‌های تجاری را بدقت مطالعه نمایند.

ص-در حد ضرور از امکانات تولیدی،صنعتی، معدنی استان‌های کشور خود اطلاعات لازم اقتصادی را در اختیار داشته  و بودها و کمبودهای حوزه صادراتی و وارداتی  را قبل از عزیمت جمع آوری نمایند.

ض- وب سایت‌های  قسمت رایزنی اقتصادی سفارتخانه‌ها باید با شرایط جهانی ومنطبق با استانداردها و نیازها تدوین و تنظیم وسازمان دهی شود.

درحوزه داخلی

  • اتاق‌های بازرگانی نسبت به بازسازی وب سایت‌ها و عرضه اطلاعات بالقوه و بالفعل استان‌ها به انعکاس توان‌های صادراتی اقدام نمایند و اطلاعات بروز از داشته‌های استانی را منعکس نمایند.
  •  سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها توان‌ها و تشکل‌های صادراتی را در وبسایت خود منعکس نمایند.
  • سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها معادن فعال منطقه خود را که جایگاه صادراتی دارند در وب سایت خود معرفی نمایند.
  • اتحادیه ‌های موجود در شهرهای استان فدراسیون‌های صادراتی موضوعی کالا تشکیل دهند.

در حوزه صادرات به ترکیه:

  • رفع موانع در شبکه حمل و نقل در اولویت قرار گیرد
  • کمک به شرکت‌های حمل و نقل یخچال دار برای توسعه صادرات میوه و اقلام فاسدشدنی
  • کم توجهی و یا بی توجهی در ورودی‌های گمرکی و مرزی که عامل تغییر مسیر ترانسپورت می‌شود رفع و رجوع شود تا رانندگان خارجی مسیر خود را از طریق نخجوان و آذربایجان با عبور از دریای خزر تغییر ندهند
  • ایجاد مشوق‌های صادراتی هماهنگ با ترکیه برای صادرکنندگان حوزه کشورهای هم مرز
  • جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود جلوگیری و یا همانند ترکیه  افزایش تعرفه‌های گمرکی و روی کالاهایی که در داخل تولید میشود.
  • ایجاد فدراسیون‌های صادراتی همسونگر موضوعی و تشویق آنها در امر اعزام گروه‌های بازاریابی و بازار سنجی  به کشورهای هم مرز و کشورهای آفریقا

از  جمله دیگر عوامل اصلی ضعف صادراتی عدم عملکرد صحیح و ضعف  امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران  در عدم ارتباط با  رایزن‌های سفارتخانه‌های خارجی در ایران بی‌توجهی به گردش کار تجاری و نمایشگاهی در بازرگانی جهانی در شرایط دیجیتالی در ارتباط با داشته‌های اقتصادی ایران است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false